X
Επικαιρότητα

FIA: εκστρατεία υπέρ των συστημάτων ευστάθειας

«4.000 λιγότεροι θάνατοι και 100.000 λιγότεροι τραυματισμοί από τροχαία αν όλα τα αυτοκίνητα στην ΕΕ είχαν συστήματα ESC»

Εκστρατεία με στόχο την προώθηση τη τεχνολογίας ESC –Ηλεκτρονικά Συστήματα Ελέγχου της πρόσφυσης των αυτοκινήτων προωθεί η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου- FIA στην ΕΕ. Η εκστρατεία απευθύνεται κυρίως στους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων, ώστε στην αγορά του νέου τους αυτοκινήτου να επιλέξουν στον εξοπλισμό σύστημα ESC.

H  εκστρατεία, που διοργανώνει το Ίδρυμα της FIA–FIA Foundation, ξεκίνησε από τη γειτονική Ιταλία με την υποστήριξη της Επιτρόπου της ΕΕ κας Vivian Reding και του προέδρου της FIA κ. Max Mosley. «Στόχος της ΕΕ είναι η τοποθέτηση συστημάτων ESC στο σύνολο των νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2012» τόνισε στη διάρκεια της παρουσίασης της εκστρατείας η Επίτροπος της ΕΕ, προσθέτοντας ότι οι ΗΠΑ υιοθέτησαν ήδη την οδηγία για υποχρέωση εξοπλισμού των νέων αυτοκινήτων με ΕSC από την ίδια χρονιά. Συμμετέχουμε και υποστηρίζουμε ενεργά την εκστρατεία «Επιλέγω ECS!», τόνισε ο Μax Mosley, διότι η εφαρμογή των συστημάτων συμβάλει σημαντικά στο στόχο της ΕΕ για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2010 συγκριτικά με το 2000. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, συνέχισε ο Max Mosley, η FIA πιστεύει ότι όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων πρέπει να έχουν πλήρη ενημέρωση για όλα τα Ηλεκτρονικά Συστήματα Ελέγχου Ευστάθειας των αυτοκινήτων, καθώς κάθε κατασκευαστής προωθεί τα πλεονεκτήματα κάθε συστήματος.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, αν όλα τα αυτοκίνητα στις χώρες της  ΕΕ είχαν εφοδιαστεί με Ηλεκτρονικά Συστήματα Ελέγχου της πρόσφυσης, θα περιορίζονταν τα ατυχήματα με αποτέλεσμα να έχουμε συνολικά 4.000 λιγότερους θανάτους και 100.000 λιγότερους τραυματισμούς. Οι αναλυτές υποστηρίζουν επίσης ότι τα συστήματα ESC αποτελούν τη μεγαλύτερη καινοτομία στην οδική ασφάλεια, μετά τις ζώνες ασφαλείας.
Μελέτες στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ αλλά και σε άλλες περιοχές που χρησιμοποιείται το ESC αποδεικνύουν ότι έχουν περιοριστεί οι συγκρούσεις μεταξύ δύο αυτοκινήτων κατά 35%. Όμως παρά αυτά τα σημαντικά αποτελέσματα, από την εμφάνιση των συστημάτων ESC το 1995, η διείσδυσή τους στην αγορά κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα ενώ υπάρχουν χώρες στις οποίες οι καταναλωτές το αγνοούν» κατέληξε ο Max Mosley.
Το σύστημα ESC, μια συσκευή παθητικής ασφάλειας ελέγχει ηλεκτρονικά το σύστημα φρένων των αυτοκινήτων για να αποφευχθεί η υπερ-στροφή ή υπο-στροφή αντίστοιχα όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να χάνει τον έλεγχό του. Έτσι βοηθά τον οδηγό να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, βοηθώντας σημαντικά στην αποφυγή ατυχημάτων και στον περιορισμό των επιπτώσεων τους.

Η πανευρωπαϊκή έρευνα του EuroNCAP με θέμα «Η επιλογή Ηλεκτρονικών Συστημάτων Ευστάθειας- ESC ως βασικός εξοπλισμός των καινούριων αυτοκινήτων», παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα για την πλειοψηφία των ευρωπαίων οδηγών, καθώς:

-Αγγλία, Ολλανδία, Ελλάδα, Μάλτα και Ιρλανδία τοποθετούνται στις τελευταίες θέσεις του καταλόγου της έρευνας, αντίθετα με τη Δανία, τη Σουηδία και τη Γερμανία που καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις.
 
Μιλώντας στη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων και της εκστρατείας υπέρ του ESC ο γενικός γραμματέας του EuroNCAP k. Adrian Hobbs τόνισε ότι:
«Πρέπει να ευαισθητοποιήσουμε τους υποψήφιους αγοραστές για τη σπουδαιότητα των συστημάτων ESC, καθώς οι πιέσεις των αγοραστών στα εργοστάσια κατασκευής θα έχουν ως αποτέλεσμα την τοποθέτηση των συστημάτων αυτών στο βασικό εξοπλισμό κάθε αυτοκινήτου σε κάθε χώρα. Ο ΕuroNCAP και η εκστρατεία «Επιλέγω ESC!» προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους υποψήφιους αγοραστές να επιλέγουν ESC για τη δική τους οδηγική ασφάλεια».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!