Η παρουσίαση της εκρηκτικής 812 Superfast φαίνεται να σηματοδοτεί το οριστικό τέλος της συνεργασίας της Ferrari με τον διάσημο ιταλικό σχεδιαστικό οίκο.
Η μοναδική F12Berlinetta ήταν μέχρι και σήμερα το τελευταίο «εν ζωή» μοντέλο στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας που έφερε τα σήματα του πιο διάσημου και καταξιωμένου σχεδιαστικού οίκου της γείτονας χώρας, που από το 2015 πέρασε οριστικά στα χέρια της ινδικής Mahindra. Ο Battista «Pinin» Farina, ο οποίος ίδρυσε το ομώνυμο σχεδιαστικό κέντρο στο Τορίνο της Ιταλίας το 1930, κατάφερε να αναπτύξει από τις αρχές τις δεκαετίας του ‘50 μια σχέση εμπιστοσύνης με τον ιδρυτή του cavallino rampante διατηρώντας για πάνω από μισό αιώνα στενούς δεσμούς με την πιο διάσημη μάρκα κατασκευής ονείρων πάνω σε τέσσερις τροχούς. Μάλιστα, για λογαριασμό της τελευταίας, ο οίκος Pininfarina κατάφερε να σχεδιάσει από τη δεκαετία του ’70 και εξής όλα τα μοντέλα «ευρείας κατανάλωσης» της Ferrari. Πλην της 308 GT, βέβαια.
Διαβάστε επίσης: Πρεμιέρα για τη νέα Ferrari 812 Superfast
Ωστόσο, πριν από έξι περίπου χρόνια, η Ferrari προχώρησε στην ίδρυση του δικού της σχεδιαστικού τμήματος, του γνωστού στο ευρύ κοινό και ως «Centro Stile Ferrari», το οποίο στα πρώιμα στάδια της ζωής του διατήρησε ζωντανές τις συνεργασίες του με τον οίκο Pininfarina. Το 2013, ωστόσο, οι «κόκκινοι» παρουσιάζουν την εκθαμβωτική LaFerrari, ένα hyper-car για το οποίο ο ίδιος ο Luca di Montezemolo είχε χαρακτηριστικά δηλώσει κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασής του:
«Σε αυτή τη Ferrari δεν υπάρχει τίποτα από τον Pininfarina».
Μπορεί τα μετέπειτα χρόνια οι πιο… γήινες California, 458 και FF να κοσμούνταν από τα λογότυπα και τη οίκου Pininfarina, οι μετέπειτα ωστόσο αντικαταστάτες τους, οι California T, 488 και GTC4lusso, δεν διέθεταν καμία σχεδιαστική επιρροή από τον πάλαι ποτέ στενό συνεργάτη της Ferrari. Κάτι που μοιραία κατέστησε ως τελευταίο των… Μοϊκανών την F12Berlinetta, ένα μοντέλο που σε λίγες μέρες από σήμερα θα μπει και αυτή με τη σειρά του στο χρονοντούλαπο της σύγχρονης αυτοκινητικής ιστορίας του Μαρανέλο ως το τελευταίο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Ferrarι με την υπογραφή του οίκου Pininfarina.
Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα του διεθνούς αυτοκινητικού Τύπου, από εδώ και στο εξής η Ferrari θα αναζητήσει συνεργασίες με τον οίκο Pininfarina μόνο πάνω σε «ειδικά project», που αφορούν, κατά πάσα πιθανότητα, στο σχεδιασμό one-off μοντέλων της πρώτης που παραδοσιακά πωλούνται σε επιλεκτικούς-εκλεκτούς της πελάτες._Χ.Α.