Η ευρωπαϊκή αγορά έδωσε σημάδια εξισορρόπησης κατά τη διάρκεια του περασμένου Ιουλίου, με την πτώση πωλήσεων να περιορίζεται μόλις στο 4% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, τη στιγμή που στην κορυφή των πανευρωπαϊκών ταξινομήσεων νέων οχημάτων, υπήρξε διαφοροποίηση σε σύγκριση με τον Ιούνιο.
Με βάση τα στατιστικά δεδομένα που δημοσίευσε το έγκυρο Jato, η ευρωπαϊκή αγορά παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι έφτασε στα επίπεδα των πωλήσεων της προ-κορονοϊού εποχής. Όπως έγινε γνωστό, τον περασμένο Ιούλιο σημειώθηκαν 1,278 εκατομμύρια πωλήσεις νέων οχημάτων, αριθμός που είναι κατά 4% μικρότερος από τα 1,33 εκατομμύρια αυτοκίνητα, που είχαν ταξινομηθεί στο αντίστοιχο διάστημα, πέρυσι.
Σε έναν μήνα κατά τον οποίο, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα και τα SUV σημείωσαν ρεκόρ όσον αφορά στο μερίδιο αγοράς που κατέχουν, η διαμόρφωση του Top-10 πωλήσεων νέων μοντέλων, καθώς και το άτυπο “βάθρο” της εκάστοτε κατηγορίας, παρουσιάζουν το δικό τους ενδιαφέρον. Με την 8η γενιά του Volkswagen Golf να διατίθεται κανονικά στην αγορά, το εμβληματικό γερμανικό hatchback ανέκτησε τα πρωτεία, καταγράφοντας 31.169 πωλήσεις. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Renault Clio, που βρισκόταν στην κορυφή τον Ιούνιο, το οποίο παρουσίασε αύξηση κατά 26%, με 25.054 ταξινομήσεις. Στην τρίτη θέση των συνολικών ταξινομήσεων, βρέθηκε το Skoda Octavia με 22.569 πωλήσεις, ενώ ακολούθησε το Peugeot 208 (20.520 πωλήσεις).
Παρά το γεγονός ότι τα SUV κατέχουν με διαφορά το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς (42% τον Ιούλιο), το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας, Renault Captur, βρίσκεται στην 5η θέση με 20.361 ταξινομήσεις. Αμέσως μετά, βρίσκεται το Peugeot 2008 (20.006 πωλήσεις), ενώ τη δεκάδα διαμορφώνουν από πλευράς πωλήσεων τα Volkswagen T-Roc (19.977), Opel Corsa (19.902), Dacia Sandero (19.219) και Volkswagen Tiguan (19.204).
Κατά συνέπεια, η κορυφαία τριάδα στα SUV διαμορφώνεται από τα Renault Captur (+39%), Peugeot 2008 (+56%) και Volkswagen T-Roc (+12%). Ακόμη, “μάχη” υπάρχει για τη δεύτερη θέση στο μερίδιο αγοράς, μεταξύ σούπερμινι (19%) και μικρομεσαίων (17%). Στην πρώτη περίπτωση, “επικεφαλής” βρίσκεται το Renault Clio (25.054, +26%), με τα Peugeot 208 (20.520, +19%) και Opel Corsa (19.902, +3%) να ακολουθούν ενώ στη δεύτερη, την κορυφή κατέχει προφανώς το Volkswagen Golf (-3%), εμπρός από τα Skoda Octavia (+18%) και Ford Focus (+14%). Τα μικρά οχήματα πόλης κατέχουν το 6,1% της αγοράς, με την Fiat να έχει την τιμητική της χάρη στα 500 (14.533, +5%) και Panda (14.199, -1%), ενώ στο άτυπο βάθρο ανεβαίνει και το Renault Twingo (7.656, +49%). Στα μεσαία, που έχουν μερίδιο αγοράς 5,7%, προηγήθηκε η BMW Σειρά 3 (13.193, +59%), εμπρός από τα Volkswagen Passat (10.942, -9%) και Audi A4 (9.357, -11%).
Τέλος, στο παραπάνω γράφημα μπορείτε να δείτε πώς κυμάνθηκαν οι πωλήσεις νέων οχημάτων στην Ευρώπη ανά χώρα κατά τον μήνα που μας πέρασε, με την Ελλάδα να παρουσιάζει μείωση κατά 19% (9.503 ταξινομήσεις), ενώ συνολικά σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, η μείωση ταξινομήσεων είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη των 27, με πτώση της τάξης του 41%.