Η πτώση της δημοτικότητας των ντίζελ αυτοκινήτων στην Ευρώπη που ξεκίνησε το 2016 συνεχίστηκε και το 2018, με την αγορά να «πέφτει» στα επίπεδα του 2001.
Ένα από τα σημαντικότερα «συμβάντα» στην ευρωπαϊκή αυτοκινητική σκηνή το 2018 ήταν η περαιτέρω πτώση της δημοτικότητας των ντίζελ οχημάτων. Ως γνωστόν, η πτωτική πορεία των πωλήσεων των αυτοκινήτων του συγκεκριμένου είδους ξεκίνησε αμέσως μετά την αποκάλυψη του διαβόητου σκανδάλου dieselgate το Σεπτέμβριο του 2015, με την τάση να επιδεινώνεται την περίοδο που ακολούθησε όταν οι τοπικές ανά την Ευρώπη αρχές άρχισαν να στέλνουν προς όλες τις κατευθύνσεις «μηνύματα» σχετικά με πιθανές απαγορεύσεις στην κυκλοφορία των εν λόγω οχημάτων. Όλα αυτά δημιούργησαν ένα μικρό… χάος στους καταναλωτές, οι άρχισαν να άρουν σιγά σιγά την εμπιστοσύνη τους προς το συγκεκριμένο καύσιμο.
Με μερίδιο αγοράς στο σύνολο της Ευρώπης στο 36%, οι εγγραφές πετρελαιοκίνητων οχημάτων κατέγραψαν πέρσι τη χαμηλότερη επίδοσή τους από το 2001 – εποχή κατά την οποία το ντίζελ αποτελούσε για τους περισσότερους Ευρωπαίους μία πρώτης τάξεως εναλλακτική λύση απέναντι στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Όμως, μέσα στα τελευταία τρία χρόνια, η κατάσταση άλλαξε και από το δημοφιλέστερο είδος καυσίμου με μερίδιο αγοράς της τάξης του 51% το 2015, το ντίζελ «επανήλθε» σε δημοτικότητα σε απόλυτα αριθμητικά μεγέθη στα επίπεδα που ήταν πριν 17 χρόνια. Η πτώση κρίνεται ακόμα πιο… δραματική αν συγκρίνει κανείς το περσινό μερίδιο αγοράς σε σχέση με την κορυφαία επίδοση του 2011, χρονιά που τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα απέσπασαν στη γηραιά ήπειρο επί του συνόλου των ταξινομήσεων ποσοστό της τάξης του 55%.
Σε σχέση με τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων του 2017, η πτώση το 2018 άγγιξε ποσοστιαία το 18% (σ.σ.: το 2017 η πτώση σε σχέση με το 2016 δεν ξεπερνούσε το 8%). Σε απόλυτα νούμερα, τη χρονιά που πέρασε ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη 5,59 εκ. ντίζελ αυτοκίνητα (2001: 5,44 εκ. μονάδες).
Παρά την πτωτική πορεία του συγκεκριμένου καυσίμου, τα πετρελαιοκίνητα συνέχισαν να κυριαρχούν το 2018 σε τρεις ευρωπαϊκές αγορές: στην ιταλική, στην ιρλανδική και στην πορτογαλική. Και μάλιστα και στις τρεις περιπτώσεις, με μερίδιο άνω του 50%. Εντούτοις και σε αυτές παρατηρήθηκε μείωση της δημοτικότητας σε σχέση με τις «πετρελαιοκίνητες ταξινομήσεις» του 2017 της τάξης του 5,1%, 10,7% και 7,8%, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2017 τα ντίζελ οχήματα κατείχαν τη Νο1 θέση σε έξι στο σύνολο χώρες της γηραιάς ηπείρου.
Από πλευράς όγκου ταξινομήσεων, η Νο1 αγορά το 2018 ήταν η γερμανική, ακολουθούμενη από την ιταλική και τη γαλλική, που στο νήμα ξεπέρασε εκείνη της Μ. Βρετανίας.
Οι Top 15 μάρκες στην Ευρώπη με τη μεγαλύτερη «εξάρτηση» από το ντίζελ (βλ. ποσοστό πωλήσεων πετρελαιοκίνητων μοντέλων ως προς τις συνολικές) ήταν κατά σειρά για το 2018 οι Land Rover, Jeep, Volvo, Mercedes, BMW, Audi, Peugeot, Renault, Nissan, VW, Skoda, Ford, Dacia, Citroen και Fiat._X.A.