Τον περασμένο μήνα οι συνδυαστικές πωλήσεις στην Ευρώπη των ηλεκτρικών, υβριδικών, plug-in υβριδικών και mild-hybrid μοντέλων ξεπέρασαν για πρώτη φορά εκείνες των πετρελαιοκίνητων.
Το 2020 ήταν μια ταραχώδης χρονιά για την αγορά οχημάτων – και ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Παρά το γεγονός ότι οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 29% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους – 8,54 εκατ. μονάδες – υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η Ευρώπη είναι έτοιμη για τη δική της «ηλεκτρική επανάσταση». Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, η επανάσταση αυτή έχει ήδη ξεκινήσει από τον περασμένο μήνα.
Τα στοιχεία της Jato Dynamics σε 27 αγορές της γηραιάς ηπείρου καταδεικνύουν ότι ο συνολικός αριθμός των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2020 (ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, υβριδικά και mild-hybrid) ήταν υψηλότερος από τις αντίστοιχες των πετρελαιοκίνητων οχημάτων – και αυτό σηματοδοτεί μία σημαντική αλλαγή καθώς πριν από πέντε χρόνια τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνταν από κινητήρες ντίζελ ήταν τα κυρίαρχα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Ενώ συνολικά η αγορά της γηραιάς ηπείρου σημείωσε τον Σεπτέμβριο μια δειλή αύξηση της τάξης του 1,2% αγγίζοντας σχεδόν τα 1,3 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα, το μίγμα καυσίμου των τελευταίων παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερες διακυμάνσεις. Η ζήτηση για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα εμφανίζει διψήφια πτώση σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ ο όγκος των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων αυξήθηκε κατά 139% φτάνοντας τις 327.800 μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο αγοράς των ντίζελ αυτοκινήτων σημείωσε αρνητικό ρεκόρ, φτάνοντας το 24,8% τον Σεπτέμβριο – ακριβώς πριν από μια δεκαετία, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συνέθεταν το 50% των νέων ταξινομήσεων, με το μερίδιο αγοράς των εξηλεκτρισμένων να μην υπερβαίνει το 1%.
Τον περασμένο μήνα τα υβριδικά και τα mild-hybrid οχήματα αντιπροσώπευαν το 53% των συνολικών πωλήσεων στην κατηγορία των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων οχημάτων, με τον όγκο τους να αυξάνεται κατά 124%. Η Toyota και η Lexus κυριάρχησαν με μερίδιο αγοράς 32%, ενώ ιδιαίτερα ανοδική ήταν η πορεία εξηλεκτρισμένων μοντέλων όπως το Ford Puma (το 69% του όγκου πωλήσεων του μοντέλου απαρτίζονταν από ήπια υβριδικές εκδόσεις), το Fiat 500 και το Fiat Panda, των οποίων οι αντίστοιχες εκδόσεις απέσπασαν μερίδιο 59% και 41% αντίστοιχα.
Παρά τη μείωση των πωλήσεών της κατά 5%, στην εμπορική κούρσα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επικεφαλής τον Σεπτέμβριο ήταν και πάλι η Tesla, με εταιρείες όπως η VW και η Renault να καταγράφουν στον εν λόγω «κλάδο» αύξηση της τάξης του 352% και 211% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή, η Mercedes ήταν ηγέτης στην υποκατηγορία των plug-in υβριδικών μοντέλων με μερίδιο αγοράς 22% – πίσω τους ακολουθούν οι Volvo και BMW.