Χάρη σ’ έναν μεγάλο αριθμό… εσπευσμένων νέων εγγραφών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο μήνα, η αγορά αυτοκίνητου τον Δεκέμβριο του 2019 κατέγραψε στην Ευρώπη αύξηση που ποσοστιαία έφτασε το 21%.
Σε απόλυτα νούμερα, η συνολική δυναμική της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου τον περασμένο Δεκέμβριο έφτασε τις 1.258.412 μονάδες (+21%), επίδοση που είναι η υψηλότερη που έχει καταγραφεί από τον Αύγουστο του 2018. Όμως, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν έγκυροι αναλυτές της αγοράς, η εκτίναξη της αγοράς δεν αποτελεί παρά απόρροια των προσπαθειών πολλών εταιρειών – κυρίως εκείνων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της χρονομίσθωσης – να αντικαταστήσουν το στόλο των «παλιών» και ρυπογόνων αυτοκινήτων τους.
Ως γνωστόν, από την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να επιτύχει ένα μ.ο. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για το σύνολο του στόλου του της τάξης των 95 gr/km, την ώρα που στο πρώτο 9μηνο του περασμένου έτους η πραγματική επίδοση των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στα 122,5 gr/km – για το σύνολο του 2018, η αντίστοιχος μέσος όρος ήταν 121,3 gr/km.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στην Ισπανία η αγορά κατέγραψε άνοδο της τάξης του 6%, με τις πωλήσεις λιανικής να κάμπτονται κατά 7%, αλλά εκείνες στον τομέα της χρονομίσθωσης να «σκαρφαλώνουν» κατά 23%. Κατ’ αναλογία, στη Φινλανδία οι εταιρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40% και εκείνες στη λιανική κατά μόλις 3%.
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, τα SUV κατέλαβαν τη μερίδα του λέοντος με ποσοστό 41,7% και 524.500 ταξινομήσεις (No1 μοντέλο τον Δεκέμβριο στο συγκεκριμένο είδος οχημάτων ήταν το Ford Kuga, με τα Dacia Duster και Renault Captur να ακολουθούν).
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέγραψαν ένα ακόμα άλμα τον περασμένο Δεκέμβριο (+69%) με μερίδιο αγοράς της τάξης του 11% και 132.200 πωλήσεις. Μόνο το Tesla Model 3 κατέγραψε 22.100 πωλήσεις (σ.σ: τα BEV συνολικά κέρδισαν την εμπιστοσύνη 51.600 αγοραστών) καταλαμβάνοντας τη θέση 3 σε δημοτικότητα στο σύνολο της Ευρώπης, ανεξαρτήτου κατηγορίας ή καυσίμου, πίσω από τα VW Golf και Renault Clio και εμπρός από τα VW Polo, Peugeot 208, Nissan Qashqai και Skoda Octavia.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αναλογία των πωληθέντων ντίζελ αυτοκινήτων σε σχέση με τα πάσης λογής ηλεκτροκίνητα τον μήνα Δεκέμβριο διαμορφώθηκε στο εντυπωσιακό 2,9/1 – τον Δεκέμβριο του 2018 η αναλογία ήταν στο 4,6/1.
Τον περασμένο μήνα τα ντίζελ περιορίστηκαν σε μερίδιο που έφτασε το 30%, με τα ηλεκτροκίνητα να αγγίζουν το 11% και τα βενζίνης το 58%, έναντι 35%, 7,5% και 56% τον Δεκέμβριο του 2018.