Μετά την πτώση που κατέγραψε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τον Ιούνιο (και συνολικά το πρώτο 6μηνο του έτους), το πρόσημο τον μήνα που πέρασε ήταν θετικό, με τα BEV, PHEV και HEV μοντέλα να σημειώνουν στη γηραιά ήπειρο νέο άλμα που άγγιξε το 30%.
Παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα και τη μείωση της αγοραστικής εμπιστοσύνης των καταναλωτών, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου παρουσίασε βελτίωση τον Ιούλιο, καθώς οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 1,2%, φτάνοντας συνολικά τις 1.325.600 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Jato. Αν και η αύξηση ήταν οριακή, αν μη τι άλλο σηματοδοτεί μια αισθητή βελτίωση σε σχέση με τις επιδόσεις της ευρωπαϊκής αγοράς τον Ιούνιο, στον οποίο οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7,9%. Ωστόσο, η θετική εικόνα της αγοράς τον περασμένο μήνα δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμιστούν οι συνολικές απώλειές της στο πρώτο 7μηνο του έτους, όπου η πτώση αγγίζει το 2,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 (9.723.400 οχήματα).
Η αύξηση που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο προήλθε από τις μεσαίες και μικρές, κυρίως, αγορές της Ευρώπης, με 14 από τις 27 να εμφανίζουν θετικό πρόσημο.
Οι πωλήσεις των BEV (ηλεκτρικά με μπαταρία), PHEV (plug-in υβριδικά) και HEV (υβριδικά) ανήλθαν τον μήνα που μας πέρασε στις 96.600 μονάδες παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 29% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Αξίζει να αναφέρουμε πως χάρη στο εν λόγω άλμα το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτου του είδους ανέρχεται πλέον στο 7,4%, έναντι 5,8%.
Όπως καταδεικνύουν τα στατιστικά στοιχεία της Jato, η αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων προήλθε από την εξαιρετική εμπορική πορεία των BEV, με τον όγκο πωλήσεων των τελευταίων να αγγίζει τις 23.200 μονάδες (+98%). Οδηγός στο… ράλλυ αυτό ήταν και πάλι η Tesla, η πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2019, καθώς και η Renault, η οποία σημείωσε αύξηση κατά 103%, με το Zoe να καθίσταται το best seller BEV τον μήνα Ιούλιο. Τα EVs της VW κατέγραψαν άνοδο της εμπορικής τους επιρροής κατά 64%, με τα αντίστοιχα μοντέλα της Hyundai να βελτιώνουν τον εμπορικό τους βηματισμό κατά 334%.
Τα υβριδικά οχήματα παρουσίασαν επίσης πολύ καλές επιδόσεις τον Ιούλιο, καθώς η ζήτηση τους αυξήθηκε κατά 27% (56.800 μονάδες). Ως συνήθως, οι κυρίαρχες μάρκες στο εν λόγω «είδος» ήταν οι Toyota και Lexus, ενώ αξιόλογες ήταν οι επιδόσεις της Mercedes, η οποία κατέκτησε την τρίτη θέση, και της Land Rover, με το νέο μοντέλο Evoque να καταλαμβάνει τη θέση 5 στην κλάση των HEV._Χ.Α.
Δείτε εν συνεχεία τις επιδόσεις της ευρωπαϊκής αγοράς ανά μάρκα. μοντέλο κα χώρα τον μήνα Ιούλιο