Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment) ζητά να σταματήσουν οι επιδοτήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς κατά την άποψή της εκπέμπουν πολύ περισσότερους ρύπους από αυτούς που ανακοινώνονται.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της (www.transportenvironment.org), τα plug-in υβριδικά μοντέλα εκπέμπουν πολύ περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, σε σύγκριση με τα στοιχεία που ανακοινώνουν τα εργοστάσια που τα κατασκευάζουν. Για του λόγου το αληθές, η Transport & Environment ανάθεσε στην Emissions Analytics (www.emissionsanalytics.com) τη διενέργεια δοκιμών σε τρία plug-in υβριδικά μοντέλα (Mitsubishi Outlander, Volvo XC60, ΒΜW X5) διαπιστώνοντας ότι ακόμη και στις καλύτερες καιρικές και οδικές συνθήκες εκπέμπουν με πλήρως φορτισμένες μπαταρίες πολύ περισσότερους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα από αυτούς που επισήμως δηλώνονται.
Για την ακρίβεια, διαπιστώθηκαν υπερβάσεις της τάξης του 28% ως 89% με πλήρως φορτισμένες μπαταρίες, ενώ με τους συσσωρευτές ενέργειας άδειους οι ρύποι ανεβαίνουν τρεις έως οκτώ φορές περισσότερο από τις επίσημες πηγές. Η έκθεση της Transport & Environment αναφέρει επίσης πως στην πραγματικότητα πρέπει να φορτίζονται πολύ πιο συχνότετα από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που στην πλειοψηφία τους διανύουν 200-300 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Μετά το τέλος των δοκιμών, η διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος Julia Poliscanova προέβη σε μια δήλωση, που σαφώς μπορεί να χαρακτηριστεί σκληρή: «Τα plug-in υβριδικά μοντέλα είναι ψεύτικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατασκευασμένα για εργαστηριακές δοκιμές και φορολογικές ελαφρύνσεις, όχι για πραγματική οδήγηση. Οι κυβερνήσεις πρέπει να σταματήσουν να επιδοτούν αυτά τα αυτοκίνητα με τα χρήματα των φορολογουμένων».
Σε απάντηση όλων αυτών, εκπρόσωπος της Volvo δήλωσε με ηλεκτρονικό μήνυμα ότι όλα τα αυτοκίνητα της Volvo είναι πιστοποιημένα και συμμορφώνονται πλήρως με την ισχύουσα νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων. Στέλεχος της Mitsubishi, επίσης με ηλεκτρονικό μήνυμα, αμφισβήτησε την αξιοπιστία των συγκεκριμένων δοκιμών. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment), είναι μια ευρωπαϊκή κίνηση που συμπεριλαμβάνει μη κυβερνητικές οργανώσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μεταφορών και του περιβάλλοντος προωθώντας τις βιώσιμες μεταφορές στην Ευρώπη. Η Transport & Environment ιδρύθηκε το 1990 και πιστεύει ότι η πολιτική μεταφορών έχει υποχρέωση να ελαχιστοποιεί τις επιβλαβείς επιπτώσεις στο περιβάλλον, να μεγιστοποιεί την αποδοτικότητα των πόρων και να εγγυάται την ασφάλεια για όλους. Κάθε χρόνο εκδίδει μια έκθεση, η οποία παρουσιάζει τη διαφορά μεταξύ των επίσημων εργαστηριακών δοκιμών και των πραγματικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα (πηγή: www.transportenvironment.org)