Με τα πάσης λογής ηλεκτροκίνητα μοντέλα να καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο της τάξης του 27%, το νέο VW ID.3 σκαρφάλωσε στην κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Παρά τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας στις συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα συνεχίζουν να κερδίζουν εμπορικό έδαφος στην Ευρώπη. Σε μία αγορά τον Οκτώβριο με συνολικές ταξινομήσεις που έφτασαν τις 1.127.624, τα ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και υβριδικά οχήματα κατάφεραν να αποσπάσουν μερίδιο που έφτασε το 27% (302.587) «προσπερνώντας» το μερτικό των ντίζελ οχημάτων (26%), όχι όμως και των βενζινοκίνητων που διατηρούν τα πρωτεία με ποσοστό 44%.
Σε σύγκριση με την αντίστοιχο μήνα του 2019, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν καταγράψει αύξηση της τάξης του 153%, εν μέρει λόγω της επιτυχίας και της δημοτικότητας των mild hybrid αυτοκινήτων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τον Οκτώβριο, τα ήπια υβρίδια αντιπροσώπευαν σχεδόν το ένα τρίτο (32%) των ταξινομήσεων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με τη ζήτησή τους να αυξάνεται κατά 427%.
Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (BEV) σημείωσαν τον περασμένο μήνα αύξηση που ποσοστιαία έφτασε το 197% και σε απόλυτα νούμερα τις 71.800 μονάδες. Από αυτές, οι 10.590 «πιστώνονται» στο νέο VW ID.3, το οποίο σκαρφάλωσε έτσι στην κορυφή της σχετικής λίστας και στην 29η θέση ανάμεσα στα best-seller μοντέλα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς. Πίσω του βρέθηκαν τα Renault Zoe (9.778), Hyundai Kona (5.261), Kia Niro (3.868) και Peugeot e-208 (3.757). Συνολικά, το VW Group είναι πλέον ο Νο 1 όμιλος στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με μερίδιο στη γηραιά ήπειρο που φτάνει στο 25%.
Στην κατηγορία των υβριδικών και mild hybrid οχημάτων, η Toyota διατηρεί τα σκήπτρα, και μάλιστα με δύο μοντέλα στις θέσεις 1 και 2 – ο λόγος για τα Yaris Hybrid (13.338) και Corolla Hybrid (9.728). To Top 5 συμπληρώνουν τα Fiat Panda (9.611), Ford Puma (9.054) και Fiat 500 (7.420).
Στην κλάση των plug-in υβριδικών, το best-seller μοντέλο τον περασμένο μήνα ήταν η Mercedes A-Class με 4.209 πωλήσεις, με τα Volvo XC40 και VW Passat να συμπληρώνουν το βάθρο με 3.728 και 3.606 πωλήσεις, εμπρός από την Σειρά 3 της BMW (3.597) και το Audi Q5 (3.565).
Στο σύνολο της αγοράς, το δημοφιλέστερο μοντέλο ήταν το VW Golf, το οποίο κατέγραψε τον Οκτώβριο 27.530 πωλήσεις. Το Renault Clio ακολουθεί (22.588) εμπρός από το Opel Corsa, το Peugeot 208 (19.130) και το Fiat Panda (19.046). Τις υπόλοιπες θέσεις στο Top 10 των δημοφιλέστερων μοντέλων της ευρωπαϊκής αγοράς τον περασμένο μήνα βρίσκουμε τα Renault Captur (18.436), Toyota Yaris (17.671), Peugeot 2008 (17.420), Skoda Octavia (17.216) και Citroen C3 (16.298).
Τέλος, σε ότι αφορά στις δημοφιλέστατες κατηγορίες οχημάτων, τα πάσης λογής SUV παραμένουν το «ισχυρό χαρτί» και στην ευρωπαϊκή αγορά καταλαμβάνοντας τον μήνα που πέρασε μερίδιο που οριακά υπερβαίνει το 40%. Η δεύτερη πιο δημοφιλής κλάση είναι εκείνη σούπερ μίνι μοντέλων (18,9%), η οποία αντέχει στην έντονη πίεση που της ασκούν τα μικρομεσαία (17,9%).