X
Επικαιρότητα

Ετοιμάζεται η νέα γενιά του Mazda MX-5!

Το Mazda MX-5 ετοιμάζεται να παραδώσει τη σκυτάλη στο νεότερο μοντέλο επενδύοντας ακόμα περισσότερο στη φιλοσοφία της αρχέτυπης εκδοχής του.

Το Mazda MX-5, o ιδρυτής της κατηγορίας ρόουντστερ, αλλά και μία από τα πλέον θρυλικές προτάσεις του είδους, ετοιμάζεται να παραδώσει τη σκυτάλη στο νεότερο μοντέλο επενδύοντας ακόμα περισσότερο στη φιλοσοφία της αρχέτυπης εκδοχής του.
Όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι, όλα άρχισαν το 1989, όταν οι ανήσυχοι Ιάπωνες της Mazda κατασκεύασαν ένα ελαφρύ και απολαυστικό στην οδήγηση 2θεσιο όχημα με αναδιπλούμενη –μαλακή ασφαλώς- οροφή. Στα 21 και πλέον χρόνια της παρουσίας του στις κατά τόπους αγορές κύλησε πολύ… νερό στο αυλάκι της εν λόγω κατηγορίας με τον ανταγωνισμό να παρουσιάζει κατά καιρούς τις δικές του αντίστοιχες προτάσεις, οι οποίες όμως ουδέποτε κατάφεραν να βάλουν στη γωνία, σε εμπορικό τουλάχιστον επίπεδο, οποιαδήποτε από τρεις γενιές του. Ωστόσο, παρά την αδιαμφισβήτητη επιτυχία του MX-5 MkIII, οι ιθύνοντες της Mazda δεν επαναπαύονται ετοιμάζοντας για μια ακόμα φορά την αντεπίθεσή τους, με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, το οποίο είναι προγραμματισμένο να λανσαριστεί επίσημα σε κάτι παραπάνω από έναν χρόνο από σήμερα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν ήδη αρχίσει να διαρρέουν, το τέταρτης γενιάς MX-5 θα παραμείνει πισωκίνητο προς τέρψη των φανατικών οπαδών του είδους, διαθέτοντας μια σχεδίαση η οποία θα αντλεί έμπνευση (αλλά και πολλά από τα επιμέρους στοιχεία, όπως είναι η μάσκα και οι χυτές εν γένει γραμμές) από το πρωτότυπο Shinari που είδε το φως της δημοσιότητας λίγους μήνες νωρίτερα. Από εκεί και πέρα, οι ιθύνοντες της Mazda, κατά την προσφιλή τακτική τους, αναμένεται να δώσουν περισσή βαρύτητα προς την κατεύθυνση ελαχιστοποίησης του βάρους του αμαξώματος, το οποίο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στόχος είναι να περιοριστεί κάτω από το άτυπο φράγμα των 1.000 κιλών, προκειμένου να διατηρηθεί ο «οδηγοκεντρικός» χαρακτήρας της κατασκευής, αλλά ταυτόχρονα, να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου, αφού, ως γνωστόν, τα… κιλά αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους εχθρούς της.

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου, δεν αναμένονται σημαντικές εκπλήξεις, αφού, όπως όλα δείχνουν, οι ιθύνοντες της εταιρείας φαίνεται να έχουν εγκαταλείψει το ενδεχόμενο το νέο MX-5 να κινείται από τη νεότερη εκδοχή του γνωστού περιστροφικού κινητήρα της εταιρείας, ο οποίος ήδη εξελίσσεται για λογαριασμό του νέου RX-8/RX-9. Έτσι, κάτω από το καπό του αναμένεται να δούμε έναν νέο 4κύλινδρο κινητήρα, με ισχύ κοντά στους 160 ίππους, ο οποίος θα διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και σύστημα Start&Stop. Θα συνδυάζεται δε ακόμα και στη βασική έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ενός ολοκαίνουργιου κιβωτίου με σύστημα διπλού συμπλέκτη.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!