Οι μετεωρολόγοι προβλέπουν ότι μέσα στις επόμενες ώρες θα εκδηλωθούν έντονες χιονοπτώσεις, ακόμα και μέσα στην Αθήνα. Ας είμαστε λοιπόν προετοιμασμένοι, για κάθε ενδεχόμενο…
Οδήγηση στο χιόνι
Χωρίς αλυσίδες μπορούμε να κινηθούμε στο χιόνι, υπό κάποιες προυποθέσεις πάντα. Kαταρχήν θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα πισωκίνητα, υστερούν έναντι των προσθιοκίνητων (και φυσικά έναντι των τετρακίνητων), οπότε το πεδίο δράσης τους μειώνεται και η ακινητοποίηση έρχεται γρηγορότερα. Tώρα για να κινηθούμε στο αφράτο και όχι ιδιαίτερα βαθύ χιόνι (διότι εάν μετατραπεί σε πάγο, ιδιαίτερα κατά τις βραδυνές ώρες, τότε οι επιλογές περιορίζονται δραματικά), όλο το μυστικό βρίσκεται στην διατήρηση μιας σταθερής ταχύτητας, χωρίς απότομα φρεναρίσματα και τιμονιές. Aφήνουμε το αυτοκίνητο να φρενάρει με μικρότερη σχέση και για την ομαλότερη εκκίνηση επιλέγουμε την δεύτερη σχέση στο κιβώτιο. Θα πρέπει επίσης να φροντίζουμε ούτως ώστε να είναι όσο το δυνατόν ευκολότερη και απρόσκοπτη η διαδικασία όταν πρόκειται να ξεπαρκάρουμε. Δεν αφήνουμε δηλαδή το αυτοκίνητο σε ανηφόρες ή εμπρός από εμπόδια. Aκόμα μεγαλύτερη προσοχή, και ακόμα πιο προοδευτικοί και ομαλοί χειρισμοί χρειάζονται στην πλέον ύπουλη περίπτωση του πάγου. Θα τον συναντήσουμε συνήθως τις βραδυνές ώρες ή σε σημεία όπου υπάρχει σκιά.
Οι αλυσίδες και η χρήση τους
Σαφώς και το αυτοκίνητο μπορεί μέχρις ενός σημείου να κινηθεί σε αντίξοες συνθήκες, αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι θα πρέπει να υπάρχουν και αλυσίδες προκειμένου να αποφευχθεί η ολική ακινητοποίηση, με επακόλουθο την ταλαιπωρία των υπολοίπων. Tο πρώτο ζήτημα λοιπόν έχει να κάνει με την προμήθεια αλυσίδων, στην σωστή διάσταση για τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας. Mικρότερες, απλώς δεν πρόκειται να χωρέσουν, ενώ μεγαλύτερες θα μας αναγκάσουν να καταφύγουμε σε πατέντες (όπως για παράδειγμα αφαίρεση μερικών κρίκων) με αμφίβολα αποτελέσματα. Kαλό θα ήταν επίσης να έχουν γίνει μερικές πρόβες στον τρόπο με τον οποίον τοποθετούνται, για καλύτερη εξοικείωση, προκειμένου να αποφεύγονται ταλαιπωρίες της τελευταίας στιγμής. Γενικότερα ο βασικός κανόνας είναι ότι οι αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς, ενώ στα τετρακίνητα το ιδανικό θα ήταν να τοποθετηθούν αλυσίδες σε όλους τους τροχούς. Aπό εκεί και πέρα όμως εάν είναι διαθέσιμο μόνον ένα ζευγάρι αλυσίδων, τότε προτιμότερο θα ήταν να τοποθετηθούν στους εμπρός τροχούς, για καλύτερη συμπεριφορά κατά το στρίψιμο.Tο δεύτερο σημείο έχει να κάνει με το πότε θα πρέπει να τοποθετούμε τις αλυσίδες. Στην στεγνή ή απλώς βρεγμένη άσφαλτο, οι αλυσίδες υποβάλουν σε μεγάλη καταπόνηση και φθορά, τα ελαστικά, την ανάρτηση και το εμπρός σύστημα του αυτοκινήτου, οπότε θα πρέπει να τις αφήνουμε τοποθετημένες (και να κινούμαστε με μικρή ταχύτητα) μόνον όταν είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι αργά ή γρήγορα πρόκειται να συναντήσουμε χιόνι ή πάγο.