top icon
Επικαιρότητα

Επίσκεψη στο εργοστάσιο της ΚΙΑ στην Σλοβακία

Για να μπορείς να προσφέρεις επτά χρόνια εγγύηση χρειάζεσαι και το ανάλογο υπόβαθρο

Στο περιθώριο της παρουσίασης του ανανεωμένου cee’d είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το εργοστάσιο της εταιρείας στην Ζίλινα.  Όταν εμείς (οι Έλληνες) βρισκόμασταν αναπαυτικά καθισμένοι στο συννεφάκι μας απολαμβάνοντας την διεξαγωγή των Ολυμπιακών αγώνων, μερικές χώρες πιο ψηλά, η ΚΙΑ έχοντας κάνει την ανάλογη προεργασία, ξεκίνησε την θεμελίωση της πρώτης της κατασκευαστικής μονάδας επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Δύο χρόνια χρόνια αργότερα το εργοστάσιο ξεκίνησε να λειτουργεί. Σήμερα αυτή η μονάδα αντιπροσωπεύει μία επένδυση της τάξεως των 1,6 δις. ευρώ, έχοντας δημιουργήσει 3.800 θέσεις εργασίας (και φυσικά πολύ περισσότερες έμμεσες θέσεις στην ευρύτερη περιοχή). Στην γενικότερη εικόνα το εργοστάσιο της ΚΙΑ συνεισφέρει κοντά στα 2,6 δις ευρώ (από τα δίκτυα διανομής, την έρευνα και εξέλιξη, την κατασκευή και την προμήθεια υλικών) στο ακαθάριστο προϊόν της ευρωπαϊκής ένωσης, συνεισφέροντας έμμεσα ή άμεσα στην δημιουργία 164.000 θέσεων εργασίας.

Το εργοστάσιο στην Ζίλινα λειτουργεί σε τρεις βάρδιες και με την βοήθεια 530 ρομπότ, έχει πλησιάσει την μέγιστη δυναμικότητα του που είναι 350.000 αυτοκίνητα ετησίως. Και κάπως έτσι, από τότε που ξεκίνησε να δουλεύει έχουν βγει από την γραμμή παραγωγής συνολικά 2 εκ. οχήματα και 3 εκ. κινητήρες. Αυτή την στιγμή στο εργοστάσιο της Ζίλινα παράγονται τα Sportage (ήδη μάλιστα έχει ξεκινήσει δοκιμαστικά το νέο μοντέλο που θα αποκαλυφθεί επίσημα μερικές ημέρες αργότερα στην έκθεση της Φρανκφούρτης), το Venga  και ολόκληρη η οικογένεια του cee’d.

Μετά πάντως από αυτή την άκρως ενδιαφέρουσα ξενάγηση, εκείνο που μας έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ξεχωριστές γραμμές παραγωγής για κάθε ένα από αυτά τα μοντέλα, αλλά μία κοινή για όλα. Έτσι μπορεί να δεις μερικά cee’d να κινούνται με τον γνωστό νωχελικό ρυθμό που συναντά κανείς σε τέτοιες γραμμές παραγωγής, ακολουθούμενο από ένα Venga, δύό τρία Sportage και πάει λέγοντας. Αυτό λοιπόν που ακούγεται τόσο απλό, στην πραγματικότητα προϋποθέτει έναν σχεδόν εξωπραγματικό προγραμματισμό. Στην γλώσσα των εργοστασίων αυτό ονομάζεται, just in sequence. Δηλαδή καθώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο βρίσκεται στην γραμμή συναρμολόγησης, θα πρέπει να φθάνουν την ίδια στιγμή (ή να είναι στοιβαγμένα με την σωστή σειρά) στους εργάτες τα συγκεκριμένα παρελκόμενα και αξεσουάρ που συνοδεύουν την συγκεκριμένη παραγγελία. Ο προγραμματισμός που αναφέραμε παραπάνω γίνεται ακόμα πιο περίπλοκος, εάν αναλογιστούμε ότι σε αυτό το εργοστάσιο ακολουθούν και την αρχή του, just in time, όπου οι διάφοροι προμηθευτές πρέπει να παραδίδουν σε αυστηρά προκαθορισμένα διαστήματα τα διαφορά επιμέρους εξαρτήματα (απαλείφοντας έτσι την ανάγκη διατήρησης μεγάλων αποθηκών).

Κάτι ακόμα που έχει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι παρότι το εργοστάσιο λειτουργεί σχεδόν στην μέγιστη δυναμικότητα του, εντούτοις οι ιθύνοντες της εταιρείας δεν εξετάζουν την προοπτική μιας επέκτασης (αν και είμαστε βέβαιοι ότι και χώρος υπάρχει στην συγκεκριμένη κοιλάδα και φυσικά οι Σλοβακική κυβέρνηση θα έβλεπε με πολύ καλό μάτι μία τέτοια εξέλιξη). Αντιθέτως, στο μοντέλο που ακολουθούν στην ΚΙΑ, δεν είναι η επέκταση, αλλά η δημιουργία μιας καινούργιας μονάδας σε άλλη χώρα. Για να σας προλάβουμε, η Ελλάδα αν και γεωγραφικά είναι ελκυστική (μία τοποθεσία στην Θράκη και σε απόσταση βολής από το εργοστάσιο της Hyundai στην Τουρκία θα ήταν μία πολύ αξιόλογη σκέψη για την εταιρεία), εντούτοις δεν συγκεντρώνει πιθανότητες λόγω των πολλών προβλημάτων σε όλους τους υπόλοιπους τομείς.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ