Οριστικοποιήθηκε σήμερα η εξαγορά του διάσημου ιταλικού σχεδιαστικού, ο οποίος περνά στον πλήρη έλεγχο της ινδικής Mahindra.
Πρόκειται για μια συμφωνία που και οι δύο πλευρές… παλεύουν να ολοκληρώσουν εδώ και πολλούς, είναι η αλήθεια, μήνες. Παρά τις καθυστερήσεις που για ευνόητους, ασφαλώς, λόγους παίχτηκαν και από τις δύο στρατόπεδα, η οριστική εξαγορά, αλλά και η διάσωση, όπως όλα δείχνουν, της «ταλαιπωρημένης» τα τελευταία χρόνια Pininfarina από τη Mahindra, είναι πλέον γεγονός.
Γιατί «ταλαιπωρημένης»; Σύμφωνα με τα πιο φρέσκα… μαντάτα, κατά τη διάρκεια του πρώτου 6μηνου της χρονιάς που σε λίγες μέρες φεύγει, η ιταλική φίρμα κατέγραψε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ζημίες της τάξης των 4,4 εκ. ευρώ, ποσό που εκτοξεύει το συνολικό της χρέος στα 52,7 εκ. ευρώ. Όπως ήταν φυσικό, οι πιστωτές της εταιρείας και συγκεκριμένα τέσσερις μεγάλες τράπεζες της γείτονας χώρας, απαίτησαν τους τελευταίους μήνες από τους Ιταλούς να παρουσιάσουν ένα νέο και προπάντων αξιόπιστο επενδυτικό-αναπτυξιακό πλάνο για τα επόμενα χρόνια. Και φυσικά, ένα ικανοποιητικό πακέτο… ρευστού που θα το υποστηρίζει.
Όπερ και εγένετο, μιας και η Mahindra θα είναι αυτή που θα προσφέρει άμεσα περί τα 115 εκ. ευρώ, ως εμπράγματες εγγυήσεις στους πιστωτές της Pininfarina, 20 εκ. ευρώ επιπλέον, προκειμένου να πραγματοποιηθούν όλες οι απαραίτητες επενδύσεις και -τέλος- άλλα 25 εκ. ευρώ, ούτως ώστε η ινδική εταιρεία, μέσω της Tech Mahindra Ltd., να αποκτήσει το 76% του μετοχικού της κεφαλαίου. Όπως έγινε γνωστό σήμερα, το κόστος για την εξαγορά κάθε μετοχής της Pininfarina ορίστηκε, με κοινή συμφωνία των δύο μερών, στο ποσό των 1,10 ευρώ. Μάλιστα, στην τιμή αυτή έχει «κλειδώσει» και η εξαγορά του εναπομείναντος «κομματιού» της εταιρείας, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους πρώτους μήνες του 2016.
Έτσι, το συνολικό οικονομικό τίμημα για την Mahindra αναμένεται να ανέλθει στα περίπου 168 εκ. ευρώ.
Για την εξαγορά του διάσημου ιταλικού οίκου, ο οποίος ιδρύθηκε το 1930 σχεδιάζοντας μερικά από τα πλέον εντυπωσιακά και κομψά αυτοκίνητα της σύγχρονης αυτοκίνησης (Ferrari 250 GT και Testarossa, Alfa Romeo Giulietta Spider κ.α.), ο Πρόεδρος της Mahindra, Anand Mahindra, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Η εξαγορά της θρυλικής ιταλικής εταιρείας θα βελτιώσει σημαντικά τις σχεδιαστικές επιδόσεις ολόκληρου του γκρουπ Mahindra».
Θυμίζουμε πως αυτό είναι το τρίτο κατά σειρά διεθνές… χτύπημα της Mahindra, η οποία απέκτησε τον έλεγχο της Κορεάτικης SsangYong τον Φεβρουάριο του 2011, αλλά και του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του τμήματος δικύκλων της γαλλικής PSA (Peugeot-Citroen), στις αρχές του τρέχοντος έτους._X.A.