X
Επικαιρότητα

Επίσημο: Η Opel στα χέρια του γκρουπ PSA

Με μια κίνηση-ματ στην ευρωπαϊκή αυτοκινητική σκηνή, το γκρουπ PSA αποκτά τον πλήρη έλεγχο της Opel δημιουργώντας τη δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της γηραιάς ηπείρου.

Σύμφωνα με τα επίσημα ανακοινωθέντα, το κόστος της εξαγοράς της Opel από την General Motors ανήλθε τελικά στα 2,2 δις ευρώ και φυσικά αφορά στην ένταξη στους κόλπους του γκρουπ PSA, του ομίλου, δηλαδή, που ελέγχει σήμερα τις τύχες των Peugeot, Citroen και DS με έδρα το Παρίσι, και της βρετανικής Vauxhall. Από το παραπάνω ποσό, το γκρουπ PSA θα καταβάλλει σε ρευστό στη General Motors 1,3 δις ευρώ, τίμημα που αντιστοιχεί στην αποτίμηση της αξίας των Opel και Vayxhall. Το εναπομείναν κεφάλαιο (0,9 εκ. ευρώ), το οποίο αφορά στην εξαγορά του τμήματος χρηματοδοτήσεων και ευρύτερα των οικονομικών υπηρεσιών της Opel, θα καταβάλλουν κατά 50% ο τραπεζικός όμιλος BNP Paribas SA και κατά 50% η PSA.

Με την πλήρη απορρόφηση τη γερμανικής εταιρείας από τους Γάλλους, στόχος των νέων ιδιοκτητών της Opel είναι η εξοικονόμηση κεφαλαίων που θα ξεπερνούν σε ύψος τα 1,7 δις ευρώ σε βάθος δεκαετίας και φυσικά η επιστροφή της εταιρείας στην κερδοφορία από το 2020 και μετά.

Τι ήταν αυτό που ώθησε την τρίτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου να προχωρήσει μετά από σχεδόν 90 χρόνια «κατοχής» της Opel στην πλήρη απαγκίστρωσή της από το ευρωπαϊκό αυτοκινητικό τερέν; Από το 2009 έως και σήμερα, το σύνολο των δραστηριοτήτων της Opel στη γηραιά ήπειρο απεδείχθη εξαιρετικά ζημιογόνο για τους αμερικανούς της General Motors, οι οποίοι είδαν την περίοδο αυτή τα ταμεία τους να επιβαρύνονται συνολικά με περισσότερα από 9 δις δολάρια.

Διαβάστε επίσης: Γιατί του γκρουπ PSA θέλει να αγοράσει την Opel

Από τη μεριά του, το γκρουπ PSA ευελπιστεί πως με την «προσθήκη» του όγκου πωλήσεων των Vauxhall και Opel (1,2 εκ. μονάδες σε ετήσια βάση), την εξυγίανση των οικονομικών δεικτών της δεύτερης και τις κοινές συνέργιες που θα προκύψουν ανάμεσα στις δύο πλευρές, θα σταθεροποιήσουν το γαλλικό όμιλο μειώνοντας δραστικά συγχρόνως και το κόστος εξέλιξης.

Βέβαιο θεωρείται πως στην ατζέντα του Carlos Tavares, του νυν CEO του γκρουπ PSA, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων δραστικές περικοπές σε θέσεις εργασίας και μονάδες παραγωγής. Ενδεχομένως μάλιστα και σε μοντέλα της Opel με μικρή εμπορική απήχηση.

Διαβάστε επίσης: Γιατί η GM θέλει να πουλήσει την Opel

«Έχοντας δημιουργήσει κορυφαία προϊόντα για την ευρωπαϊκή αγορά, πιστεύουμε πως η Opel/Vauxhall είναι ο σωστός συνεργάτης για εμάς», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Carlos Tavares.

Με την αγορά της Opel, η PSA αποκτά τον έλεγχο του 17% των πωλήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς προσπερνώντας την Renault._X.A.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!