Η BMW «αντιδρά» στο αναπτυσσόμενο ρεύμα των SUV μοντέλων φέρνοντας και επίσημα στο φως σήμερα την τρίτη κατά σειρά γενιά της Χ3.
Διατηρώντας τη γνώριμη από το παρελθόν σιλουέτα της, η νέα BMW X3 βασίζεται σε ένα νέο δάπεδο που της εξασφαλίζει μεγαλύτερες διαστάσεις, βελτιωμένους χώρους στην καμπίνα αλλά και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με την προκάτοχό της που είδαμε για πρώτη φορά το 2010. Θυμίζουμε πως η πρώτη Χ3 έκανε την επίσημη εμφάνισή της το 2003 έχοντας μέχρι σήμερα κερδίσει την εμπιστοσύνη πάνω από 1,5 εκ. αγοραστών ανά την υφήλιο.
Συγκρινόμενη με απελθούσα γενιά, η νέα Χ3 είναι ελαφρώς πιο «αθλητική» σε αμφίεση διαθέτοντας μεγαλύτερο κατά 61 χλστ. μήκος, ενώ διευρυμένο κατά 17 χλστ. είναι και το πλάτος της. Χάρη στο νέο δάπεδο CLAR (cluster architecture), το γερμανικό SUV διαθέτει και μεγαλύτερο κατά 54 χλστ. μεταξόνιο σε μια προσπάθεια να αφουγκραστεί τη δίκαιη, είναι η άληθεια, κριτική που έχει δεχθεί η απελθούσα γενιά όσον αφορά στις επιδόσεις της στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, ειδικά στο πίσω κάθισμα. Ωστόσο, παρά τις γενικότερες χωροταξικές αναβαθμίσεις, αξίζει να αναφέρουμε πως η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ παραμένει αμετάβλητη στα 550 λίτρα -1.600 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Στον τομέα της συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, σημείο αναφοράς αποτελεί το CoPilot, που φυσικά δεν είναι άλλο από τη νεότερη εκδοχή του συστήματος «ενεργούς» πλοήγησης της BMW, Active Cruise Control. Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει οι ηλεκτρονικοί επίσης… βοηθοί Active Blind Spot Protection, Lane Departure Warning, Daytime Pedestrian Protection, Frontal Collision Warning με City Collision Mitigation, Cross Traffic Alert, Active Lane Keeping Assistant με Side Collision Avoidance, Traffic Jam Assistant, Evasion Aid και Cross Traffic Alert.
Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη της νέας BMW X3 αξίζει να σταθεί κανείς στην ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πέντε συνδέσμων πίσω), στο χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο των «μικρών» εκδόσεων και το αυτόματο «8άρι» των μεγαλύτερων, καθώς και στο ανανεωμένο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο, σύμφωνα με την BMW, έχει πιο… πισωκίνητα χαρακτηριστικά για πιο σπορτίφ συμπεριφορά στην άσφαλτο.
Θυμίζουμε πως η παραγωγή και της νέας Χ3 θα συνεχίσει να πραγματοποιείται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού στο εργοστάσιο των Βαυαρών που έχει την έδρα του στο Spartanburg της Β. Καρολίνας. Εκεί δηλαδή που κατασκευάζονται ήδη και τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας «X»._Χ.Α.