top icon
Επικαιρότητα

Επίσημη πρεμιέρα για την ηλεκτρική BMW iX3

Η BMW αποκάλυψε την ηλεκτρική iX3 η οποία υπόσχεται αυτονομία με μία φόρτιση της τάξης των 460 χλμ.

Η BMW γυρίζει μία ακόμα σημαντική σελίδα στον τομέα των οχημάτων μηδενικών εκπομπών παρουσιάζοντας σήμερα τη νέα iX3 – ένα ηλεκτρικό SUV το οποίο βασίζεται στην τρίτη γενιά της γνωστής και μη εξαιρετέας X3. Όπως είναι ήδη γνωστό, το δεύτερο, μετά το i3, ηλεκτρικό μοντέλο των Βαυαρών θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Κίνα και θα είναι διαθέσιμο στις διεθνείς αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, στα τέλη του τρέχοντος έτους με αρχές του 2021. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο από τα τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιάσει η BMW μέσα στους προσεχείς 18 μήνες (έπονται οι νέες i4 και iNext) «γεννιέται» στην Shenyang της Κίνας σε συνεργασία με την τοπική Brilliance, η οποία αποτελεί βασικό συνεργάτη των Βαυαρών στη μεγαλύτερη από πλευράς όγκου αγορά του πλανήτη.

BMW iX3

Η νέα BMW iX3, η οποία υιοθετεί το σύστημα κίνησης πέμπτης γενιάς του BMW Group, διαφοροποιείται σχεδιαστικά σε σχέση με τις συμβατικές X3 πρωτίστως χάρη στην «κλειστή» μάσκα και τους διαφοροποιημένους σε μορφή προφυλακτήρες. Ο… ηλεκτρικός δε χαρακτήρας της κατασκευής τονίζεται έτι περαιτέρω από τις χαρακτηριστικές, χρώματος μπλε, πινελιές στις εξωτερικές επιφάνειες, αλλά και από τις 19άρες ζάντες, που συμβάλουν καθοριστικά στην επίτευξη ενός κορυφαίου για την κατηγορία συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος ορίζεται για την περίσταση στην τιμή 0,29.

BMW iX3

Το νέο EV της BMW τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα (σ.σ.: συνολικά το σύστημα κίνησης έχει μεγαλύτερη κατά 30% πυκνότητα ισχύος σε σχέση με τον απερχόμενο), ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς με την αρωγή ενός συστήματος μετάδοσης μονής σχέσης. Η μέγιστη ισχύς του είναι 286 ίπποι, με τη ροπή να αγγίζει τα 400 Nm. Οι εν λόγω τιμές είναι σε θέση να εξασφαλίσουν το γερμανικό SUV επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,8 δλ. – η δε τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

BMW iX3

Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια η οποία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία υψηλής τάσης των 400V (ιόντων λιθίου, ασφαλώς), την οποία κατασκευάζει η κινζική CALT, με μεγαλύτερη κατά 20% ενεργειακή πυκνότητα απ’ ότι στο παρελθόν και μικτή χωρητικότητα 80 KWh (η «καθαρή» τιμή της είναι 74 kWh). Σύμφωνα με την BMW και τις μετρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP η αυτονομία που εξασφαλίζει ο εν λόγω συσσωρευτής με μια πλήρη φόρτιση είναι 460 χλμ. Από εκεί και πέρα, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ 150 kW – με αυτή τη ροή ισχύος, η φόρτιση έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπαταρίας διαρκεί μόλις 34 λεπτά.

BMW iX3

Η BMW αναφέρει ότι η νέα iX3 διαθέτει χαμηλότερο κατά 75 χλστ. κέντρο βάρους, την ώρα που η συμπαγής μπαταρία υψηλής τάσης είναι εγκατεστημένη χαμηλά στο δάπεδο. Το γεγονός αυτό δεν επηρεάζει σημαντικά τα… οικογενειακά καθήκοντα της κατασκευής, μιας και ο χώρος φόρτωσης διαθέτει επαρκή για τα δεδομένα του είδους χωρητικότητα – από 510 έως και 1.560 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ