top icon
Επικαιρότητα

Επίσημη (επιτέλους!) πρεμιέρα για τη νέα Toyota GR Supra

Η ιαπωνική εταιρεία βάζει και επίσημα τέλος σήμερα στην παραφιλολογία, στις διαρροές και στις «αποκλειστικότητες» αποκαλύπτοντας πλήρως τη νέα Toyota GR Supra.

Πολλά έχουν λεχθεί και γραφτεί τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια για το πολυανομενόμενο «μεγάλο» κουπέ της Toyota – που ως γνωστόν εξελίχθηκε επί μακρόν σε συνεργασία με την BMW και τη νέα Z4, χρησιμοποιώντας πλήθος μηχανικών μερών από τη Βαυαρία. Σήμερα, με αφορμή την παρουσία της ιαπωνικής εταιρείας στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, κάθε παραφιλολογία, εικασία, διαρροή ή «αποκλειστικότητα» παίρνει τέλος, με το εργοστάσιο να αποκαλύπτει πλήρως και επίσημα τη νέα Toyota GR Supra, όπως επισήμως ονομάζεται, ελέω Gazoo Racing, το νέο σπορ κουπέ μοντέλο των Ιαπώνων.

Οπτικά, οι ιθύνοντες της Toyota θέλησαν να δημιουργήσουν ένα σύνολο που να τραβά το βλέμμα. Αλλά, συγχρόνως, ένα «πακέτο» που να «υπηρετεί» και τομείς άμεσα συνδεδεμένους με την ιδανική κατανομή των μαζών και φυσικά την αεροδυναμική. Και όλα αυτά, με ευθείες… αναφορές στο ένδοξο παρελθόν του μοντέλου. Έτσι, η επιρροή της 2000GT της δεκαετίας του ‘60 είναι ιδιαίτερα εμφανής, χάρη στο μακρύ εμπρός καπό, το «συμπαγές» στο σύνολο σώμα του αμαξώματος και φυσικά στην double-bubble οροφή. Επιπρόσθετα, η ιδιαίτερη εμφάνιση της Supra τέταρτης γενιάς αντανακλάται, στη σύγχρονη ασφαλώς εκδοχή της, τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος – ιδίως στα μυώδη πίσω φτερά και στο ενσωματωμένο στην τρίτη πόρτα σπόιλερ.

Από εκεί και πέρα, πέραν των στάνταρ τροχών των 19 ιντσών για τα μοντέλα που θα διατεθούν στην αγορά της Ευρώπης – που δυστυχώς για όλο το 2019 δεν θα υπερβαίνουν τα μόλις 900 – σήμα κατατεθέν του ιαπωνικού κουπέ σε επίπεδο αισθητικής είναι τα εμπρός φώτα με τα έξι LED στο εσωτερικό τους, αλλά, πρωτίστως, η «οπισθοβαρής» καμπίνα και ο μετατοπισμένος όσο το δυνατόν πιο πίσω κινητήρας. Κάτι που αποσκοπεί φυσικά στην επίτευξη της ιδανικής κατανομής των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες – που για την περίσταση είναι στο «τέλειο» 50-50. Το δικό τους ρόλο σε επίπεδο αισθητικής παίζουν ασφαλώς και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα εμπρός και στο πλάι.

Από πλευράς διαστάσεων, οι Ιάπωνες μηχανικοί, σε συνεργασία ασφαλώς με τη σχεδιαστική ομάδα, θέλησαν να πετύχουν τη «χρυσή τομή», όπως τη χαρακτηρίζουν, ανάμεσα στο μήκος του μεταξονίου και το «μέγεθος» των μετατροχίων. Ποια είναι αυτή; Η τιμή, ή ο λόγος αν πρωτιμάτε, 1,55. Έτσι, με τα εμπρός και πίσω μετατρόχια να ορίζονται στα 1.594 και 1.589 χλστ. αντίστοιχα, το μεταξόνιο της νέας Toyota GR Supra είναι 2,47 μ. – την ώρα που εκείνο της GT86 είναι, για παράδειγμα στα 2,57 μ. Το μέγιστο πλάτος δε ορίστηκε στα 1.854 χλστ.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, οι Ιάπωνες δεν είχαν και πολλά περιθώρια… αυτοσχεδιασμού, μιας και η συνεργασία τους με την BMW έθεσε στους στιλίστες της Toyota συγκεκριμένους – και προφανείς – περιορισμούς. Έτσι, πολλά στοιχεία θυμίζουν… Βαυαρία, και συγκεκριμένα τη νέα  Ζ4 (σ.σ.: ας μην ξεχνάμε πως αμφότερα θα κατασκευάζονται δίπλα-δίπλα στην Αυστρία στις εγκαταστάσεις της Magna Steyr), όπως για παράδειγμα η κεντρική κονσόλα. Σε κάθε περίπτωση, σημεία αναφοράς είναι τα σπορ καθίσματα, ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων των 8,8 ιντσών εμπρός από τον οδηγό, το «χαμηλό» ταμπλό, καθώς και η «όρθια» οθόνη των επίσης 8,8 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας.

Σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη, σημείο αναφοράς είναι ο 3λίτρος κινητήρας τούρμπο των Γερμανών της BMW, που για την περίσταση αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm ροπής και διαθέτει twin scroll υπερσυμπιεστή, άμεσο ψεκασμό και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Συνεργάζεται δε με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με κοντό «γρανάζωμα» στις «χαμηλές» σχέσεις, ενώ το «παρών» δίνουν ασφαλώς και τα καθιερωμένα πλέον paddles πίσω από το τιμόνι. Το launch control είναι στάνταρ, όπως και τα προγράμματα Normal και Sport, που επηρεάζουν παραμέτρους, όπως ο ήχος και η απόδοση του κινητήρα, η ταχύτητα διαδοχής των σχέσεων του κιβωτίου, η απόσβεση της ανάρτησης, η αίσθηση του τιμονιού αλλά και η λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πίσω διαφορικού, το οποίο έχει τη δική του ECU και εμπλέκεται από 0% έως και 100% τόσο στην επιτάχυνση, όσο και στην επιβράδυνση. Για τους οπαδούς των αριθμών, αξίζει να προσθέσουμε πως η νέα GR Supra ολοκληρώνει το «0-100» σε 4,3 δλ.

Σύμφωνα με την Toyota, η νέα GR Supra έχει ακαμψία διπλάσια από εκείνη του LFA αλλά και χαμηλότερο κέντρο βάρους από εκείνο της GT86. Η ανάρτησή της αποτελείται από double-joint γόνατα Μακφέρσον εμπρός και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση, ενώ το «παρών» δίνει και ένα πρόγραμμα με την ονομασία «Track» που αφορά στο βαθμό εμπλοκής του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος. Από εκεί και πέρα, η νέα GR Supra «πατά» σε ελαστικά της Michelin του τύπου Pilot Super Sport, ενώ για την πέδησή της φροντίζουν 4πίστονες δαγκάνες της Brembo βαμμένες σε κόκκινο χρώμα.

Το ιαπωνικό κουπέ θα διατίθεται στις εκδόσεις Active και Premium. Στο πρώτο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το «ενεργό» διαφορικό, η Adaptive Variable ανάρτηση, οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών καθώς και το «πακέτο» φρένων υψηλής απόδοσης. Η Premium εφοδιάζεται επιπλέον με δερμάτινα καθίσματα, ηχοσύνολο της JBL, head up display, ένα έξτρα «πακέτο» φωτισμού στην καμπίνα καθώς και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου. Τέλος, τα πρώτα 90 αντίτυπα της νέας GR Supra θα διατεθούν υπό τη σκέπη του ονόματος-έκδοσης «Α90 Edition» αποτίωντας φόρο τιμής στον «εσωτερικό κωδικό εξέλιξης» του μοντέλου 5ης γενιάς._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ