top icon
Επικαιρότητα

Επανέρχεται η απόσυρση με εκπτώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης!

Μειώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης στην αγορά καινούργιου Ι.Χ. έως 2.000 κ.εκ., που θα συνδυάζεται με την απόσυρση παλαιού οχήματος, προβλέπει τελικά το νέο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Μειώσεις στο Τέλος Ταξινόμησης στην αγορά καινούργιου Ι.Χ. έως 2.000 κ.εκ., που θα συνδυάζεται με την απόσυρση παλαιού οχήματος, προβλέπει τελικά το νέο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης.
 
Στα πλαίσια του νέου φορολογικού πολυνομοσχεδίου-εξπρές, που ανακοινώθηκε αργά χθες το βράδυ και αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή τη Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, αποφασίστηκε η παροχή σημαντικής μείωσης (έως και πλήρους απαλλαγής σε ορισμένες περιπτώσεις) στο Τέλος Ταξινόμησης για την αγορά κάθε επιβατικού οχήματος έως 2,0 λίτραμ που θα συνδυάζεται όμως με την απόσυρση οποιαδήποτε Ι.Χ. οχήματος παλαιάς τεχνολογίας. Σύμφωνα λοιπόν με τις νέες αυτές ρυθμίσεις -που στόχο έχουν την τόνωση της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, η οποία ήδη μετρά στις τάξεις της περί τις 9.000 απολύσεις, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αλλά και το αποτελεσματικότερο πλέον… γέμισμα των κρατικών ταμείων μέσω των αυξημένων ταξινομήσεων Ι.Χ. που προσδοκόνται με βάση τη νέα αυτή ρύθμιση από 1/1/2011 έως και 31/12/2012- κάθε όχημα που θα αποσύρεται προς καταστροφή θα πρέπει να έχει άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα με ημερομηνία έως 31/12/1998. Η απαλλαγή ή έκπτωση, όσον αφορά στο Τέλος Ταξινόμησης για κάθε αγορά καινούργιου οχήματος που θα συνοδεύεται από την απόσυρση ενός παλαιού, ορίστηκε ως εξής:
 
1. Τα οχήματα με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι και 900 κ.εκ. απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο Τέλος Ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ. Το όφελος που προκύπτει για τον καταναλωτή στην περίπτωση αυτή φτάνει έως και τα 300 ευρώ (συντελεστής Τ.Τ: 5%).
 
2. Τα αυτοκίνητα με χωρητικότητα κινητήρα από 901 μέχρι και 1.400 κ.εκ. απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο Τέλος Ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ. Το όφελος που προκύπτει για τον καταναλωτή στην περίπτωση αυτή αγγίζει έως και τα 960 ευρώ (συντελεστής Τ.Τ: 12%).
 
3. Στην περίπτωση που τα καινούργια προς αγορά οχήματα έχουν κυβισμό από 1.401 μέχρι και 1.600 κ.εκ. απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου Τέλους Ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ. Το όφελος που προκύπτει για τον καταναλωτή στην περίπτωση αυτή αγγίζει έως και τα 1.430 ευρώ (συντελεστής Τ.Τ: 20%).
 
4. Τέλος, τα αυτοκίνητα από 1.601 μέχρι και 2.000 κ.εκ., απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου Τέλους Ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ. Το όφελος που προκύπτει για τον καταναλωτή στην περίπτωση οχημάτων από 1.6 έως 1.8 λίτρα (συντελεστής Τ.Τ.: 30%) ανέρχεται έως 2.100 ευρώ και για αυτοκίνητα από 1.8 έως 2.0 λίτρα(συντελεστής Τ.Τ.: 40%) έως 2.800 ευρώ.
 
Εντός των προσεχών ημερών, με κοινές αποφάσεις των συναρμόδιων υπουργείων (Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) θα καθοριστεί και η διαδικασία απόσυρσης των παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
 
Ταυτόχρονα, αλλαγές –προς το ευνοϊκότερο- ανακοινώθηκαν και στο καθεστώς επιβολής του Φόρου Πολυτελείας. Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νέο αυτό νομοσχέδιο, τα καινούργια Ι.Χ. επιβατικά οχήματα με εργοστασιακή αξία έως 20.000 ευρώ απαλλάσσονται στο εξής από τον εν λόγω φόρο, ενώ εκείνα με αξία από 20.000 ευρώ έως και 22.000 ευρώ θα φορολογούνται πλέον με ποσοστό 10%. Τέλος, για τα αυτοκίνητα με αξία άνω της τελευταίας, δεν παρατηρούνται αλλαγές στο υπάρχον καθεστώς. _Χ.Α.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ