top icon
Επικαιρότητα

Εντυπώσεις από την Έκθεση της Γενεύης

Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από την τελευταία επίσκεψή μου στην Έκθεση της Γενεύης και, πέρα από τον αριθμό των επισκεπτών και τα αυτοκίνητα των εκθετών, δεν αλλάζουν πολλά άλλα.

Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από την τελευταία επίσκεψή μου στην Έκθεση της Γενεύης και, πέρα από τον αριθμό των επισκεπτών και τα αυτοκίνητα των εκθετών, δεν αλλάζουν πολλά άλλα. Εκτός από το μεγάλο ενδιαφέρον μου για τα αυτοκίνητα και την τεχνολογία, βασικό κίνητρό μου για να επισκεφθώ την έκθεση ήταν να δω το project της Hyundai, Santa Cruz. Κατ αρχάς, μπαίνοντας στην αίθουσα 2, τα πρώτα αυτοκίνητα που είδα ήταν το Pagani, και στη συνέχεια το Koenigsegg.

 

του Κωνσταντίνου Πίτσου

 

Supercars
LaFerrari (
απούσα), 675 LT McLaren, Porsche 918. Καταπληκτική τεχνολογία, φανταστική εμφάνιση, αλλά, όπως και άλλα τεχνολογικά επιτεύγματα -σαν το αεροπλάνο Concord ή το διαστημικό λεωφορείο της NASA-, δε θα θέλαμε ένα δικό μας, ειδικά αν έπρεπε να το αγοράσουμε με χρήματα νόμιμα και φορολογημένα.
Πρέπει όμως να δηλώσουμε το σεβασμό και το θαυμασμό μας για το επίπεδο της τεχνολογίας τους, η οποία είναι τόσο μπροστά, ώστε είναι σχεδόν αδύνατον να διαφοροποιηθούν από την εικονική πραγματικότητα. Οφείλουμε σεβασμό προς τους ανθρώπους που τα έχουν σχεδιάσει, κατασκευάσει, και έχουν το θάρρος να τα παράγουν. Είμαστε όλοι ταπεινοί άνθρωποι σε σύγκριση με αυτούς. Το υπόλοιπο των supercars, Lamborghini, Pagani κτλ., είναι μια τεχνολογική γενιά πίσω και, ως εκ τούτου, δεν αξίζει να μιλάμε για αυτά.

 

Audi

Τα αυτοκίνητά τους είναι εξαιρετικής ποιότητας, φέτος όμως ένιωσα ότι άρχισαν να πέφτουν πίσω. Το στυλ με «σούπερ μπουκωμένο στόμα» μπροστά και με διαφορετικούς βαθμούς κλίσης της πίσω πόρτας γίνεται κουραστικό. A6, A6 Avant, Α5, Α7 κτλ. Το νέο etron Q7 έρχεται με δέκα χρόνια καθυστέρηση. Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Q7, το 2005, είχαν υποσχεθεί ότι το Hybrid θα ακολουθήσει έξι μήνες αργότερα! Όλη η γραμμή «Q» είναι βαρετά παλιά, ουσιαστικά αμετάβλητη. Θα μπορούσαν να προσπαθήσουν περισσότερο, για παράδειγμα να δουν τι έκανε η Porsche με το Μacan, το οποίο είναι στην πραγματικότητα ένα ανακαινισμένο Q5. Πού είναι η Audi που μας έδωσε το UR-Quattro και το Α1;

 

BMW

Τίποτα που να βρήκα φρέσκο. Το νέο μικρό μοντέλο τους, το οποίο υποτίθεται ότι είναι ο ανταγωνιστής της Α-Class, το 2 Tourer, ήταν τόσο άσχημο, που δεν ήθελα να πάω κοντά, μόνο και μόνο για να μη μου αφήσει άσχημη γεύση. Έτσι, πήγα να δώσω λίγο χρόνο στα εξαιρετικά i3 και i8. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι πραγματικά μία γενιά μπροστά. Αυτό είναι το μέλλον. Ίσως σε πέντε χρόνια οι άλλοι κατασκευαστές να έχουν τα μοντέλα για να τα ανταγωνιστούν. Απορώ γιατί η BMW συνεχίζει να παράγει τα 3, 4, 5, και ιδιαίτερα τη Σειρά 2 Tourer. Προτείνω να κάνει μόνο τις σειρές i4, i5, i6 και να αφήσει κάθε άλλο κατασκευαστή στη σκόνη της.

 

Mercedes Τι μπορώ να πω για έναν κατασκευαστή με την πιο διαφοροποιημένη και ποικίλη γραμμή μοντέλων, όταν το μόνο πράγμα που παρατήρησα είναι ένα ιστορικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, το 300 Gullwing, και ένα Maybach, που έμοιαζε τόσο μακρύ όσο δύο αυτοκίνητα, και είχε κουρτίνες που κάλυπταν μια τόσο σημαντικά μεγάλη επιφάνεια των παραθύρων, που νομίζω ότι η επιλογή του υφάσματος πρέπει να κάνει σημαντική διαφορά και στο τελικό τιμολόγιο…

 

Volvo Είχαν ενδιαφέροντες καναπέδες στο περίπτερο. Πολύ σουηδικό στυλ, σαν μεγάλα βότσαλα σε διάφορα σχήματα. Καθίσαμε σε ένα από αυτά για δέκα λεπτά, να ξεκουραστούμε. Ο εκθεσιακός χώρος περιστρεφόταν αργά γύρω μας, και μπορούσαμε να δούμε τα διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων να περνούν από μπροστά μας. Δεν παρατήρησα κανένα συγκεκριμένα που να μπορώ να το περιγράψω. Ήταν γνώριμα αυτοκίνητα, νομίζω ότι ένα από αυτά ήταν μπλε.

 

Renault Τα αυτοκίνητά τους είχαν πάντα ένα μοναδικό σχεδιασμό που πραγματικά δεν καταλαβαίνει κανείς, αλλά πάντα μου άρεσαν κάποια από τα αυτά, ιδίως τα μικρά. Ποτέ δεν είχαν ουσιαστικά κάποια επιτυχία με μεγάλα μοντέλα. Μου αρέσουν το Twizy και το Zoe. Το Zoe θα μπορούσε να είναι φαρδύτερο, όμως, όπως και το Mitsubishi MIEV. Τι τα κάνουν στενά;

 

Peugeot

Σε αντίθεση με τη Renault, αυτοί πάντα έφτιαχναν ωραία αυτοκίνητα. Θα έπρεπε να είχα περάσει περισσότερο χρόνο στο περίπτερό τους, αλλά δεν το έκανα. Το αγωνιστικό του Ντακάρ είχε πραγματικά πολύ μεγάλες ρόδες.

 

Citroen

Μου θυμίζουν τα αυτοκίνητα που οδηγεί ο παράξενος γείτονάς μου. Αυτός που μένει δίπλα μου δέκα χρόνια, και εγώ ακόμα δεν τον γνωρίζω. Κάθε φορά που γυρίζω σπίτι μου, ανοίγει την πόρτα μία χαραμάδα και ελέγχει τι κάνω, και στη συνέχεια κλείνει την πόρτα και πάλι, χωρίς να πει ένα «γεια». Έχει πάντα Citroen αυτοκίνητο, τυχαίο;

Μπορώ επίσης να δω τη μέσης ηλικίας, καλλιτεχνικά τρελαμένη αλλά ατάλαντη, αλλοπαρμένη νηπιαγωγό να οδηγεί ένα Cactus.

Βέβαια, και ο Σεμπαστιάν Λεμπ οδηγούσε Citroen.

Και ένα από τα πιο πετυχημένα Citroen, το Saxo, ήταν ένα Peugeot.

 

Toyota & Lexus

Πραγματικά βαρετό. Οι περισσότεροι επισκέπτες ήταν στο μπαρ ή απολάμβαναν μέσα σε ειδικούς θαλάμους τον περίεργο ήχο του αγωνιστικού του LeMans. Το Darth Vader στυλ από τον πόλεμο των άστρων της Lexus μπορεί να έχει απήχηση σε άλλους πλανήτες. Εγώ, όμως, κράτησα τις αποστάσεις μου, σε περίπτωση που κάποιο από τα αυτοκίνητα αποφάσιζε να με δαγκώσει.

Το δε καινούργιο Aygo πρέπει να το έχει σχεδιάσει κάποιος που του έχουν μείνει κουσούρια από τα παιδικά του χρόνια με τα Νιντζάκια.

 

Mitsubishi

Προσπαθούν να βρουν κατεύθυνση. Μετάβαση από το χθες στο αύριο. Δοκιμάζουν συνταγές που τρώγονται κάπως, αλλά δεν έχουν καμία σχέση με τα BMW.

 

Honda

Συγγνώμη, τα προσπέρασα. Η γυναίκα μου αρνήθηκε να με ακολουθήσει εκεί, και εγώ προτίμησα να μη χάσω τη γυναίκα μου, και έχασα την ευκαιρία να δω τα Honda.

 

Hyundai

Δεν είχε το Santa Cruz.

 

Subaru

Επίδειξη κάποιων μοντέλων του πιο δημοφιλούς αυτοκίνητου στις επαρχιακές περιοχές του ανεπτυγμένου κόσμου. Η κινητήριος δύναμη που οδηγεί τους ανθρώπους αξιόπιστα στη δουλειά τους κάθε μέρα, το λασπωμένο και χιονισμένο χειμώνα στην Ευρώπη και την Αμερική. Τα Impreza και Forester, με τεχνολογία δεκαπέντε ετών, ακόμα τέλεια για τη δουλειά, γιατί να τα αλλάξει;

 

General Motors

Πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια στους υπεύθυνους για τη δημιουργία της νέας corvette. Επιτέλους, άρχισαν να συνειδητοποιούν τη διαφορά ανάμεσα σε ένα σπορ αυτοκίνητο, ένα «macho» αυτοκίνητο και ένα αυτοκίνητο επιδόσεων. Η καινούργια corvette είναι εξαιρετική. Τώρα το μόνο που τους μένει είναι να αναβαθμίσουν όλα τα υπόλοιπα μοντέλα τους.

 

Ford

Το GT40 μοιάζει υπέροχο, αλλά θα ήθελα να το οδηγήσω πριν το βαθμολογήσω τόσο θετικά. Με τα σημερινά στάνταρντ, δε θα εκπλαγώ αν ανήκει στα σούπερ αυτοκίνητα του αύριο, αλλά μάλλον σε αυτά που ανήκουν στο χθες. Το νέο Focus RS σχεδιάστηκε για να εντυπωσιάζει με προδιαγραφές 4WD, 320 PS, Τorque Vectoring Control, το οποίο αξιοποιεί το σύστημα πέδησης ώστε να περιορίσει το φαινόμενο της υποστροφής, κτλ. Στοιχηματίζω πως δεν είναι καλύτερο από το προ δωδεκαετίας EVO6 Makinen (4WD, 280 PS/1.270 κιλά, Active Yaw).

Το καινούργιο Mustang είναι τόσο παρωχημένο, όσο και το παλιό. Μου αρέσει το Ford F-150 Raptor, αλλά αυτό δεν το είχαν στη Γενεύη.

 

Land Rover

Κάτι δεν πάει καλά εδώ. Όλα τα μοντέλα ήταν παρόντα, εκτός από ένα: το τόσο αξιόλογο Discovery. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω. Πέταξαν τον δίμετρο και 120 κιλών στιβαρό γιο της οικογενείας, και έδωσαν τη θέση του στον μόλις 1,70 και 70κιλο αδελφό του, το Freelander, που πλέον είναι το New Discovery. Φαντάζομαι πως όλοι αυτοί οι παραδοσιακοί οδηγοί του Discovery τώρα θα πρέπει να αγοράσουν ένα Nissan Pathfinder ή ένα Navara για να κάνουν τη δουλειά τους. Τώρα πια το Land Rover απευθύνεται μόνο στους πλούσιους και επιδεικτικούς, άνδρες, γυναίκες και κορίτσια, που το χρησιμοποιούν για να πηγαίνουν στην ιδιωτική τους λέσχη, στο κομμωτήριο και στο σχολείο.

Το εναπομείναν Defender σύντομα θα το σκοτώσουν, μια που είναι ξεπερασμένο και πραγματικά κακό αυτοκίνητο με τα σημερινά στάνταρντ.

Οι ντίλερ της Land Rover στην επαρχία θα πουλάνε στο εξής Nissan και Subaru και η αντιπροσωπεία θα έχει εκθέσεις δίπλα σε επώνυμες μπουτίκ και κοσμηματοπωλεία.

 

Aston Martin

Ο χώρος τους ήταν μικρός και δίπλα στις σκάλες που οδηγούσαν στο πιο κάτω επίπεδο. Έτσι, όταν έφθανες εκεί, έπρεπε να συγκεντρωθείς πού θα στρίψεις για να μην καταλήξεις να πισωγυρίζεις εκεί από όπου ερχόσουν. Τα εκθέματα της Aston δε βοηθούσαν ιδιαίτερα, διότι μοιάζουν όλα ίδια. Ξεχωρίζω τα μοντέλα τους στα «παλιά», τη σειρά DB (πριν από εμένα) και τα «καινούργια», δηλαδή τη σειρά Vanquish. Φέτος παρουσίασαν ένα παρακμιακό κομμάτι των 380.000 ευρώ. Δε θα ήθελα να δουλεύω εκεί αυτήν την εποχή.

 

Rolls-Royce

Είχαν ένα καινούργιο μοντέλο να παρουσιάσουν. Ήταν καλυμμένο όταν περάσαμε από εκεί. Ήταν τόσο μεγάλο, που κάλλιστα θα μπορούσε να είναι σπίτι.

 

Skoda Με εντυπωσιάζουν κάθε χρόνο με τα αυτοκίνητά τους. Μου αρέσουν διότι είναι το μόνο εργοστάσιο που προσπαθεί να προωθήσει τα αυτοκίνητά του στην αγορά παρουσιάζοντάς τα υποδεέστερα από ό,τι είναι, ώστε να ξεχωρίσουν από τα αδελφά Audi και VW. Λατρεύω τα Skoda και, τώρα που έχουν περισσότερες γωνίες, μου αρέσουν ακόμα περισσότερο. Δυστυχώς, το απόλυτο φαβορί μου (όχι το Favorit, αλλά το Yeti) δεν ήταν στην έκθεση την Τρίτη.

 

VW

Κατά τη γνώμη μου, είναι απλώς τα καλύτερα. Αποδεικνύουν περίτρανα ότι πρέπει να εμπιστεύομαι τους «θεσμούς». Χωρίς να τρέχω αδίκως και να σπαταλάω χρόνο, πρέπει να αποδεχθούμε ότι το καλύτερο αυτοκίνητο της χρονιάς είναι αυτό που ψηφίζεται COTY. Δεν υπάρχει αμφιβολία. Αυτή η χρονιά το απέδειξε. Το VW Passat είναι φανταστικό. Μπράβο, VW! Για την Αθήνα θα συζητούσα και το καταπληκτικό Golf GTE. Συνοψίζει τεχνολογία σούπερ αυτοκινήτου για την κάθε μέρα. Παρακαλώ πολύ VAG, στείλε μερικούς σχεδιαστές σου στην Audi, χρειάζονται φρέσκιες ιδέες. Έτσι, με τη VW είμαι χαρούμενος, ξέρω τι θα αγοράσω για να απολαμβάνω την καθημερινή οδήγηση και πώς να καλύψω τις ανάγκες της οικογένειάς μου. Αλλά, αν κάποια στιγμή -λέμε, αν- μου επιστρέψουν φόρους μερικών δεκαετιών, ας πούμε 250.000 ευρώ, και μπορώ να πάρω κάτι πολύ πιο ακριβό; Εδώ υπάρχει δίλημμα, μιας και σήμερα αποκαλύφθηκαν τρία πολύ ιδιαίτερα αυτοκίνητα.

 

Ferrari

Το ένα είναι η καινούργια Ferrari 488 GTB. Πρέπει να είναι μία από τις ωραιότερες Ferrari που κυκλοφόρησαν ποτέ. Έχει στυλ που παραπέμπει σε παλιότερα μοντέλα, σαν το 308 GTB και το αγωνιστικό P3. Από όπου και να την κοιτάξεις είναι όμορφη. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά δίνουν εντυπωσιακά νούμερα, και είμαι σίγουρος πως, αν ποτέ το οδηγήσω, θα αποδειχθεί άλλου επιπέδου αυτοκίνητο. Πιστεύω ότι θα είναι καλύτερο και από το εξαιρετικό «458» που αντικαθιστά, το οποίο δυσκολεύομαι πολύ να πω πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί. Όπως αναμένεται, είναι κατασκευασμένο σαν αντικείμενο τέχνης, σαν ένα μοντέρνο γλυπτό, όπου κάθε βίδα, κάθε κομμάτι, είναι ένα κόσμημα από μόνο του. Θα χρειαζόταν να αγοράσω ένα μεγαλύτερο σπίτι ώστε να το παρκάρω στο σαλόνι μου και να το απολαμβάνω ως μοναδικό αντικείμενο τέχνης.

 

Porsche

Σε μικρή απόσταση, μόλις στην άλλη άκρη της αίθουσας, αποκαλύπτεται μία άλλη καλλονή. Η καινούργια Porsche GT3 RS. Εδώ ξεσηκώθηκε ο οδηγός αγώνων μέσα μου. Ρολ μπαρ, μπάκετ καθίσματα, «airfoils» και «wings», έτοιμη για την πίστα. Άσε που μετά μπορώ να το οδηγήσω μέχρι το σπίτι. Και, βέβαια, ως γνήσια Porsche, θα είναι αξιόπιστη σαν ελβετικό ρολόι, ενώ πιστεύω πως η συντήρησή της θα είναι σε λογικό πλαίσιο. Εδώ ακριβώς είναι που έχω το δίλημμα της επιλογής.

Να προτιμήσω την υπέροχη νεαρή Ιταλίδα με την υψηλής ραπτικής αμφίεση και τις γόβες-στιλέτο με την κόκκινη σόλα ή τη Σαμπίν, βασίλισσα του Νίρμπουργκρινγκ; Είναι αναπόφευκτο, όταν εμφανίζεται μια εκθαμβωτική, καλοντυμένη κυρία, να μου τραβάει την προσοχή, και συνήθως γυρίζω το κεφάλι μου σε βαθμό κάκωσης του αυχένα, έτσι, για να απολαύσω την ομορφιά ένα-δυο δευτερόλεπτα περισσότερο όσο βρίσκεται στο οπτικό μου πεδίο. Έχω ακριβώς τις ίδιες αντιδράσεις όταν περνάει μια Ferrari, και δεν είμαι ο μόνος. Αν πάσχετε από σύνδρομο έλλειψης προσοχής, μην ψάχνετε άλλο. Βέβαια, ούτε η καινούργια GT3 RS περνάει ακριβώς απαρατήρητη, με φτερά και αεραγωγούς που θα δυσκολεύουν τους βελτιωτές να τα κάνουν μεγαλύτερα, αλλά με ένα συντηρητικό χρώμα μπορεί και να γλιτώσεις το θέατρο.

 

Μιας και αμφότερα τα αυτοκίνητα έχουν ισότιμες και σημαντικές προδιαγραφές, καλείται το συναίσθημα του καθενός να κάνει την τελική επιλογή. Προσωπικά, εγώ θα πάρω την Porsche, αλλά όχι την GT3 RS. Θα προτιμήσω το τρίτο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε, την Cayman GT4. Όσο και αν βελτιώσουν την «911», ποτέ δε θα φθάσουν την ακρίβεια της κόψης του ξυραφιού της Cayman. Είναι απλώς θέμα φυσικής. Είναι το συναίσθημα που σου προσφέρει η οδήγηση της Cayman, αυτό που σε κάνει να αισθάνεσαι ευέλικτος, σαν έφηβος που κάνει παρκούρ. Αν συναντηθούμε με μια Cayman GT4 σε οποιοδήποτε πέρασμα των Άλπεων, στοιχηματίζω πως οι δύο προαναφερθείσες κυρίες θα δυσκολευτούν να ακολουθήσουν.

Με τα υπόλοιπα χρήματα που θα μου περισσέψουν, θα αγοράσω ένα VW Golf R400 και το Passat που τόσο πολύ μου αρέσει._Κωνσταντίνος Πίτσος

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ