Εννέα χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, πιέζουν ώστε να οριστεί μια σαφής ημερομηνία που θα σημάνει το τέλος των αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.
Η «επιβίωση» των συμβατικών αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης φαίνεται να «διαιρεί» τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δημιουργώντας τριγμούς στους κόλπους της καθώς την εβδομάδα που μας πέρασε ένας άτυπος συνασπισμός εννέα χωρών με επικεφαλής την Ολλανδία και τη Δανία κάλεσε την Κομισιόν να αποφασίσει για τον ορισμό μιας ημερομηνίας που θα σηματοδοτήσει τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πλαίσιο των προσπαθειών για τον περιορισμό των εκπομπών.
Το σχετικό αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογράφουν επίσης η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο και η Μάλτα.
Στη σχετική κοινή δήλωση των 9 χωρών αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
«Οι φιλόδοξες πολιτικές και κανονισμοί – που θα ορίσουν μια σαφή και ξεκάθαρη ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και van φορτηγά καθώς και αυστηρότερων προτύπων για τις εκπομπές CO2 – θα παρέχουν επίσης προβλεψιμότητα για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και θα προωθήσουν τη μετάβαση προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών».
Από τη μεριά του, ο Δανός υπουργός περιβάλλοντος Dan Jorgensen δήλωσε:
«Πρέπει να επιταχύνουμε την πράσινη μετάβαση των οδικών μεταφορών και οι νομοθέτες πρέπει να στείλουν σαφή μηνύματα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων κα τους καταναλωτές σε ολόκληρη την ΕΕ».
Όπως ήταν φυσικό, οι παραπάνω δηλώσεις προκάλεσαν την άμεση αντίδραση πολλών χωρών – και εν προκειμένω της Γερμανίας και του επικεφαλής των συντηρητικών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Daniel Caspary, ο οποίος δήλωσε σύμφωνα με ρεπορτάζ του politico.eu τα εξής:
«Οι εκκλήσεις για απαγορεύσεις δεν βοηθούν. Είναι σημαντικό ότι, ως επί το πλείστον, τα κράτη μέλη ζητούν την απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν παράγουν αυτοκίνητα».