top icon
Επικαιρότητα

Εμπορευματικά κέντρα, υδροπλάνα & δίτροχα…

Σε όλα επιχειρεί να βάλει τάξη το νέο νομοσχέδιο για μεταφορές & επικοινωνίες, που σύντομα έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή: εμπορευματικά κέντρα, επέκταση απόσυρσης δικύκλων αλλά και μεταφορές επιβατών με υδροπλάνα στα ελληνικά νησιά…

Σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών ανακοινώθηκαν στους δημοσιογράφους οι βασικές γραμμές του νέου νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των μεταφορών και των επικοινωνιών. Ο υπουργός κ. Λιάπης και ο υφυπουργός κ. Νεράντζης επισήμαναν πως η πρόταση κατατέθηκε ήδη στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής κι ως το τέλος Μαρτίου αναμένεται πως θα βρεθεί σε πλήρη ισχύ. Το νέο νομοσχέδιο περιέχει τρεις μεγάλες τροπολογίες.

ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΔΙΚΥΚΛΩΝ
Η μία από αυτές αφορά στις αλλαγές των μέτρων περί απόσυρσης δικύκλων, αφού πλέον στη ρύθμιση αυτή θα συμπεριλαμβάνονται και τα δίτροχα των 50 κ.εκ., ανάμεσα στα οποία σαφώς υπάρχει το μεγαλύτερο ποσοστό των οχημάτων που πρέπει οπωσδήποτε να αποσυρθούν.

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
Η δεύτερη κατεύθυνση έχει σχέση με την οργάνωση Εμπορευματικών Κέντρων, σύμφωνα με τις κοινοτικές προδιαγραφές και τις αυξημένες σύγχρονες ανάγκες. Εμπορευματικά κέντρα μπορούν να ιδρυθούν σε ολόκληρη τη χώρα, με ιδιώτες επενδυτές, που μπορούν να επιχορηγηθούν από το Υ.Μ.Ε. εάν ανήκουν στην κατηγορία των μεγάλων (που πρέπει να περιλαμβάνουν τερματικό σταθμό) ή από αναπτυξιακά και περιφερειακά προγράμματα αν επενδύσουν σε μεσαία ή μικρά Εμπορευματικά Κέντρα. Η επιλογή του χώρου ανήκει στον ιδιώτη, βάσει όμως του στρατηγικού σχεδιασμού που διέπει το νέο νομοσχέδιο. Σύμφωνα με όλες τις μέχρι στιγμής εξελίξεις το πρώτο μεγάλο Εμπορευματικό Κέντρο θα λειτουργήσει στο Θριάσιο, όπου η ανώνυμη εταιρεία που έχει ιδρυθεί για να το κατασκευάσει και να το διαχειριστεί έχει διαθέσιμους τους μεγάλους χώρους που άλλοτε χρησιμοποιούσε ο Ο.Σ.Ε. Ο νόμος που θέτει το πλαίσιο για τον τρόπο ίδρυσης, χωροθέτησης, εγκατάστασης και λειτουργίας των Εμπορευματικών Κέντρων φιλοδοξεί να γίνει ο μοχλός ανάπτυξης των συνδυασμένων μεταφορών («όλα σε ένα»).

ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ
Κάτι εντελώς καινούργιο για τα ελληνικά δεδομένα, αφού για πρώτη φορά βάζει νομοθετικό πλαίσιο για την ανάπτυξη στη χώρα μας δικτύου εναέριων μεταφορών με υδροπλάνα από και προς τα νησιά του Αιγαίου. Αυτό το μέσο μπορεί εκ των πραγμάτων να απλουστεύσει την κατάσταση, τοποθετούμενο ανάμεσα στο καράβι και στο αεροπλάνο. Πλεονέκτημά του είναι ότι δεν χρειάζεται αεροδρόμιο, αλλά μόνο διαδρόμους λίγων εκατοντάδων μέτρων μέσα στη θάλασσα. Στη διαχείριση των λιμναίων υδάτων «κουμάντο» θα κάνει μόνο το υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών, ενώ στα θαλάσσια ύδατα το λόγο θα έχει το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα με ρύθμιση που περιέχεται στο νέο νόμο. Στις εγκαταστάσεις των υδροπλάνων δε θα υπάρχει επιδότηση, ενώ συνεχίζεται η αναζήτηση κατάλληλων χώρων προσέγγισης και ελλιμενισμού των σκαφών.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ