Την έναρξη κατασκευής του τμήματος Μπράλος–Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία –Ιτέα –Αντίρριο, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
Την έναρξη κατασκευής του τμήματος Μπράλος–Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία –Ιτέα –Αντίρριο, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, σήμερα στον Μπράλο. Ο διαγώνιος οδικός άξονας Λαμία –Ιτέα –Αντίρριο συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65. Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους. Το σημαντικό αυτό έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 262,2 εκατ. ευρώ, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, το πρώτο οδικό έργο στο νέο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό μελέτης 285,5 εκατ. ευρώ. Σημαντικό τμήμα του Ε65 αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία τους πρώτους μήνες του 2024. Η οδική σύνδεση Άκτιο –Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, τους αμέσως προσεχείς μήνες. Τμήμα του οδικού άξονα Λαμία –Καρπενήσι επαναδημοπρατήθηκε. Και η παράκαμψη της Χαλκίδας προχωρά.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος –Άμφισσα σε 2 υπο-τμήματα, το Μπράλος –Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη –Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ., που αποτελεί και το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας. Στο ίδιο οδικό τμήμα υπάρχουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου, που είναι η παράκαμψη της Γραβιάς, καθώς και το τμήμα από το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη, μήκους 5 χλμ., που αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας, η οποία έχει ξεκινήσει εργασίες εφέτος. Συνεπώς, το οδικό τμήμα Μπράλος –Άμφισσα που κατασκευάζεται, είναι συνολικού μήκους 31 χλμ.
Στο αντικείμενο της σύμβασης του συγκεκριμένου έργου, μήκους 24 χλμ., περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή δύο σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., επτά γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., έξι ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.
Το έργο δημοπρατήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022. Η σύμβαση υπεγράφη έναν χρόνο αργότερα, στις 15 Φεβρουαρίου 2023. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, μετά από συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στην παρούσα φάση έχει εγκατασταθεί η Ανάδοχος Εταιρεία, η Άβαξ, εκτελούνται γεωτεχνικές έρευνες, εκπονούνται οι οριστικές μελέτες του έργου, έχουν εκκινήσει πρόδρομες εργασίες και έχουν ανοίξει μέτωπα του έργου. Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027 (φωτογραφίες αρχείου).