Τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του νέου Toyota Yars Cross έδωσε στη δημοσιότητα σήμερα η ελληνική αντιπροσωπεία του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Το νέο Toyota Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για την Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και προτιμήσεις της αγοράς των SUV μοντέλων της γηραιάς ηπείρου. Το νέο μοντέλο, όπως ήδη είναι γνωστό, θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), μαζί με τη νέα γενιά του 5θυρου Yaris.
Ως μέλος της οικογένειας Yaris, το Toyota Yaris Cross βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της ιαπωνικής εταιρείας και μοιράζεται τη σχεδιαστική και χωροταξική φιλοσοφία “big-small” που χαρακτήριζε το πρώτο Yaris, για ένα ευρύχωρο εσωτερικό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.
Το Yaris Cross είναι παράλληλα ένα γνήσιο SUV, βασισμένο στην εμπειρία της Toyota που ξεκίνησε από την ιδέα ενός οχήματος ελεύθερου χρόνου πριν από 25 χρόνια με το RAV4 – που αποτελεί σήμερα το δημοφιλέστερο SUV σε όλο τον κόσμο. Εδώ, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η διαθεσιμότητα ενός ευφυούς συστήματος τετρακίνησης AWD-i, ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου
Με την προσθήκη του Yaris Cross, η SUV οικογένεια της Toyota επεκτείνεται, καλύπτοντας πλέον τις κατηγορίας B, C και D.
Νέο hybrid electric σύστημα κίνησης για το Toyota Yaris Cross
Το Yaris και το Yaris Cross είναι τα πρώτα μοντέλα που υιοθετούν το τελευταίο hybrid electric σύστημα των 1,5 λίτρων της Toyota, έχοντας εξελιχθεί από τα μεγαλύτερα σύνολα των 2,0 και 2,5 λίτρων, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν πρόσφατα από νέα μοντέλα όπως τα Corolla, C-HR, RAV4 και Camry. Το σύστημα κίνησης περιλαμβάνει ένα νέο βενζινοκινητήρα 1.5L κύκλου Atkinson, έχοντας προηγουμένως ληφθεί σχολαστικά μέτρα για μείωση των εσωτερικών τριβών και μηχανικών απωλειών και βελτιστοποίηση της ταχύτητας καύσης. Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, υπερέχοντας έναντι εφάμιλλων κινητήρων ντίζελ, που μεταφράζεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης, μόλις 4,2 λιτ./100 χλμ. και 103 gr σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2.
Το νέο hybrid electric σύστημα κίνησς αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 ίππων και συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς συνοδεία ενός e-CVT κιβωτίου.
Η γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνει επίσης μια προσθιοκίνητη έκδοση, με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρων και ισχύ 125 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέεων ή κιβώτιο e-CVT.
Πλατφόρμα GA-B για το νέο Toyota Yaris Cross
Το Yaris Cross, όπως και το hatchback μοντέλο της ίδιας οικογένειας, υιοθετεί τη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota. Τα νέο μοντέλο της εταιρείας έχει το ίδιο μεταξόνιο με το Yaris hatchback (2.560 χλστ.), αλλά είναι 240 χλστ. μακρύτερο, με την προσθήκη 60 χλστ. στον εμπρός πρόβολο και 180 χλστ. στον πίσω, διασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό χώρο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 30 χλστ. μεγαλύτερη και το όχημα είναι ψηλότερο και φαρδύτερο συνολικά – κατά 90 και 20 χλστ. αντίστοιχα.
Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά ενώ ένα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου, είτε ενός αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία. Επιπλέον, το ίδιο το κάλυμμα μπορεί να χωριστεί στα δύο, παρέχοντας αφενός αυξημένη χωρητικότητα, αφετέρου έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο. Ο χώρος αποσκευών εφοδιάζεται επίσης με ένα νέο ευέλικτο σύστημα ιμάντων για την ασφάλιση αντικειμένων, ώστε να μην μετατοπίζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση και την εταζέρα στη θέση της, προσφέρει έναν πραγματικά πλούσιο χώρο αποσκευών. Ωστόσο, χρειάζεται περισσότερος χώρος για τη μεταφορά φορτίων, τότε με το σύστημα αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 40:20:40, ο πίσω χώρος επιβατών διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες.
Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το νέο Toyota Yaris Cross ως αυθεντικό SUV είναι η διαθεσιμότητά του με ένα ευφυές σύστημα τετρακίνησης – μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία του για hybrid electric μοντέλο.
Το AWD-i παρέχει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε all-wheel drive ανταγωνιστή του στην κατηγορία B-SUV.
Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Toyota Yaris Cross ταξιδεύει με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση.
Δείτε στη συνέχεια τον αναλυτικό τιμοκατάλογο όλων των εκδόσεων του νέου Toyota Yaris Cross: