Με την παραλαβή των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων έγινε ένα ακόμα βήμα προς την βιώσιμη αστική κινητικότητα, για πόλεις με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, λιγότερο θόρυβο και αισθητά βελτιωμένες κυκλοφοριακές συνθήκες.
Τον Μάιο του 2024 δρομολογούνται καθημερινά στη Θεσσαλονίκη τα διπλάσια λεωφορεία σε σχέση με τον Μάιο του 2019, δηλαδή περισσότερα από 480 οχήματα αντί για 240. Σε συνδυασμό με δράσεις όπως η ψηφιοποίηση, το ηλεκτρονικό εισιτήριο και οι ανέπαφες πληρωμές Tap’n’Pay, προωθείται μια νέα κουλτούρα για τις συγκοινωνίες, ώστε να ενθαρρυνθούν οι πολίτες να προτιμούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Επίσης, ως το 2027 θα αντικατασταθούν τουλάχιστον 1.300 παλαιά οχήματα με νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Από αυτόν τον Ιούλιο και ως τις αρχές του 2025, παραλαμβάνονται επίσης άλλα 300 οχήματα, που θα κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Επιπλέον, αμέσως μετά τις Ευρωεκλογές, τίθενται σε διαβούλευση τα τεύχη δημοπράτησης του δεύτερου μεγάλου διαγωνισμού, για την προμήθεια 700 επιπλέον οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, στα οποία θα προστεθούν και τουλάχιστον 50 λεωφορεία υδρογόνου. Στόχος, ως το τέλος της τετραετίας, είναι να αντικατασταθούν παλαιά οχήματα με νέα, τα οποία θα διαθέτουν σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά, ράμπες για τους πολίτες με κινητικά προβλήματα, αυτόματο κλιματισμό, ακόμα και θύρες USB για τη φόρτιση φορητών ψηφιακών συσκευών.
Παράλληλα, γρήγορα προχωρά η κατασκευή των απαιτούμενων χώρων στάθμευσης και φόρτισης. Στη Θεσσαλονίκη, οι νέες εγκαταστάσεις δημιουργούνται στη Σταυρούπολη, σε οικόπεδο 16 στρεμμάτων παραπλεύρως του υπάρχοντος αμαξοστασίου του ΟΑΣΘ και θα περιλαμβάνουν 55 φορτιστές, με όλες τις συναφείς υποδομές. Η δουλειά αυτή ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023 με τις προκαταρκτικές μελέτες, ολοκληρώθηκαν και οι οριστικές στις 3 Νοεμβρίου, στις 28 Νοεμβρίου εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση ύψους περίπου 9,3 εκατ. ευρώ, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός στις 11 Δεκεμβρίου, αναδείχθηκε ο ανάδοχος στις 20 Φεβρουαρίου του 2024 και το έργο ολοκληρώνεται ως τις 20 Ιουνίου.
Στη Θεσσαλονίκη, παράλληλα με την πρόοδο εμβληματικών έργων όπως το Μετρό και το Flyover, αναμορφώνεται ο οδικός συγκοινωνιακός χάρτης. Για την άμβλυνση των προσωρινών συνεπειών από την κατασκευή του Flyover, ξεκίνησαν 4 νέες λεωφορειακές γραμμές και ενισχύθηκε μία ακόμα, με συνολικά πάνω από 120 νέα δρομολόγια ημερησίως. Επιπλέον, προσελήφθησαν 137 οδηγοί, μετακινήθηκαν εσωτερικά 25 και επίκειται η πρόσληψη άλλων 40. Παράλληλα, προστέθηκαν 26 νέα λεωφορεία σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και αντικαταστάθηκαν 36 παλαιά οχήματα με νεότερα, μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Σε εξέλιξη βρίσκεται, επίσης, διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για την ανάθεση Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών με 220 έως 250 σύγχρονα λεωφορεία, μικρού μέσου όρου ηλικίας, για 40-45 περιαστικές και αστικές γραμμές.
Επιπλέον, ως το τέλους του έτους, ολοκληρώνεται ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του ΟΣΕΘ, που θα επιτρέψει τη χρήση έξυπνων καρτών και εισιτηρίων, την αγορά προϊόντων κομίστρου μέσω κινητού, τη βελτίωση των δρομολογίων και τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής. Παράλληλα, η καθιέρωση του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο για τα λεωφορεία θα ξεκινήσει σε λίγες ημέρες, διευκολύνει τη διασύνδεση με το Μετρό.
Τα παραπάνω ανέφερε η αρμόδια υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά την ομιλία της με την ευκαιρία της κυκλοφορίας των πρώτων 110 ηλεκτρικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη.