Το Hyundai Tucson αναδείχθηκε σε «Αυτοκίνητο του 2022», κυριαρχώντας στην τελική ψηφοφορία των 26 δημοσιογράφων-μελών του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα».
Tο νέο SUV της Hyundai έλαβε συνολικά 435 βαθμούς, αποκτώντας ένα σαφές προβάδισμα έναντι των υπολοίπων εννέα μοντέλων που λανσαρίστηκαν φέτος στη χώρα μας και είχαν επιλεγεί – μαζί με το Tucson – για την τελική φάση, της διαδικασίας.
Η πληρότητα της γκάμας, αλλά και η εντυπωσιακή αναβάθμιση της ποιότητας του μοντέλου είναι αυτή που τελικά έδωσε το προβάδισμα στο Hyundai Tucson, το οποίο είναι ο φετινός νικητής του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα». Όπως είναι γνωστό το νέο SUV της Hyundai προσφέρεται τόσο με «εξηλεκτρισμένους» βενζινοκινητήρες και ντίζελ, όσο και σε πλήρως υβριδική έκδοση, αλλά και ως plug in hybrid.
Σε σχετικά μικρή απόσταση ακολούθησε το Nissan Qashqai το οποίο εκτιμήθηκε από τους δημοσιογράφους του του ειδικού τύπου και μέλη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα αφενός για την κορυφαία άνεση που προσφέρει και αφετέρου για την συνολική του ποιότητα – στοιχεία που το καθιστούν άξιο διάδοχο ενός διαχρονικού best seller για τη Nissan.
Λίγο πιο πίσω βρέθηκε το Opel Mokka που εντυπωσίασε πρώτα απ’ όλα με το design του – το οποίο σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Opel – αλλά και την ευχαρίστηση της οδήγησης που προσφέρει χάρη στα σπορ χαρακτηριστικά του. Παράλληλα εκτιμήθηκε το γεγονός ότι το Mokka όχι μόνο προσφέρει μια πλήρη γκάμα με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, αλλά είναι διαθέσιμο και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Tα αποτελέσματα για το «Αυτοκίνητο του 2022»:
Αυτοκίνητο του 2022 | |
Μοντέλο | Βαθμοί |
Hyundai Tucson | 435 |
Nissan Qashqai | 373 |
Opel Mokka | 282 |
Ford Mustang Mach–E | 242 |
Renault Arkana | 233 |
Citroen C4 C–Cross | 230 |
Dacia Sandero | 225 |
Skoda Enyaq iV | 211 |
Fiat 500 | 194 |
Hyundai Bayon | 175 |
Αναλυτικότερες εντυπώσεις για κάθε έναν από τους 10 φιναλίστ μπορείτε να δείτε εδώ
Τα μοντέλα της τελικής δεκάδας επελέγησαν από ένα σύνολο 17 νέων μοντέλων τα οποία λανσαρίστηκαν φέτος στην ελληνική αγορά και οδηγήθηκαν από τους δημοσιογράφους του Αυτοκίνητου της Χρονιάς για την Ελλάδα.
Ενδεικτικό των αλλαγών που συντελούνται στο χώρο του αυτοκινήτου είναι το γεγονός ότι από το φετινό Top-10 τρία μοντέλα (Fiat 500, Ford Mustang Mach–E και Skoda Enyaq IV) είναι πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ενώ δύο ακόμα μοντέλα είναι διαθέσιμα και σε συμβατικές και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση (Citroen ë-C4 Electic & Opel Mokka e)
H ανάδειξη του Αυτοκινήτου του 2022 έγινε σε ειδική εκδήλωση μέσω διαδικτύου (στο πλαίσιο της αποφυγής οποιουδήποτε συγχρωτισμού – λόγω της πανδημίας) και προβλήθηκε online ως Digital Event. Της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων προηγήθηκε ενδιαφέρουσα προβολή της τελικής φάσης δοκιμών στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων (https://atx.gr/to-aftokinito-tis-chronias-gia-tin-ellada-stin-pista-ton-megaron/), όπως επίσης, αφιέρωμα στα 15 χρόνια από την ίδρυση του «ΑτΧ για την Ελλάδα».
Δεν ξεχνάμε την οδική ασφάλεια
Χαιρετισμούς στην εκδήλωση απηύθυναν ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης.
Ειδικότερα, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, εξήρε το ρόλο των δημοσιογράφων-μελών του θεσμού, τους οποίους τους «αισθάνεται συνεργάτες με την ευρεία έννοια», όπως ανέφερε επί λέξει. «Το δικό σας λειτούργημα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη δική μας προσπάθεια στον τομέα των μεταφορών», σημείωσε.
Γνωρίζοντας, λοιπόν, ότι απευθύνεται σε εξειδικευμένους συντάκτες που έχουν αφιερώσει την καριέρα τους στο συγκεκριμένο θέμα υπογράμμισε δύο συγκεκριμένα ζητήματα. Σε ότι αφορά την οδική ασφάλεια, τόνισε πως πρόκειται για εθνικό ζήτημα και μετά από πολλά χρόνια η πατρίδα μας δεν συζητά απλώς, αλλά υλοποιεί ένα στρατηγικό σχέδιο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Μάλιστα, πρόσθεσε ότι με χαρά αναμένει και τις προτάσεις των συντακτών αυτοκινήτου. Πέραν τούτου, ο υφυπουργός έδωσε έμφαση στην προσπάθεια της Κυβέρνησης να βοηθήσει σε σχέση με την ανανέωση του γηρασμένου στόλου οχημάτων που υπάρχει στην Ελλάδα. Επί του προκειμένου σημείωσε ότι οι ταξινομήσεις στα αμιγώς ηλεκτρικά έχουν σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2020 και υπολογίζεται ότι «αυτή η τάση θα συνεχιστεί και το πιθανότερο είναι να ενισχυθεί». «Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για να στηρίξουμε αυτή την πορεία, που θα κάνει περισσότερο φιλικές τις μετακινήσεις προς το περιβάλλον», κατέληξε, ευχόμενος κάθε επιτυχία στο έργο των δημοσιογράφων-μελών του ΑτΧ , τους οποίους χαρακτήρισε αξιόπιστους, σοβαρούς, συνεπείς, διότι πάνω από όλα αγαπούν αυτό που κάνουν.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, κάλεσε τα μέλη του θεσμού να αναδεικνύουν με την αρθρογραφία τους θέματα που αφορούν την ασφάλεια και να προβάλουν, κυρίως, τα αυτοκίνητα που φέρουν στον βασικό τους εξοπλισμό πλήρη συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ο ίδιος ως λάτρης του αυτοκινήτου και του μηχανοκίνητου εξοπλισμού, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, γνωρίζει καλά πόσο σημαντική είναι η προτροπή των συντακτών του Ειδικού Τύπου προς το κοινό να αγοράζει το πιο ασφαλές όχημα που μπορεί. Παρακάλεσε, δε, να εξαίρονται οι καλές πρακτικές που αφορούν στην οδική ασφάλεια, υπογραμμίζοντας ότι τα ρεπορτάζ των συντακτών αυτοκινήτου επηρεάζουν την συμπεριφορά των Ελλήνων στο δρόμο. Ο κ.Αυγενάκης επανέλαβε τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης, και, ειδικότερα το σε σχέση με το δικό του χαρτοφυλάκιο, όσον αφορά το «Ράλι Ακρόπολις».
Σημείωσε πως επανήλθε με πολλές δυσκολίες, ωστόσο, διοργανώθηκε αρτιότατα και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. «Και, ναι, ήρθε για να μείνει», πρόσθεσε. Παράλληλα, προωθούνται ευρύτερα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως έγινε και με το «Ράλι Σταρ», με φιλοδοξία ανάδειξης της νέας γενιάς ταλαντούχων οδηγών στο εθνικό και το διεθνές στερέωμα. Τέλος, ο υφυπουργός στάθηκε στη διοργάνωση με μεγάλη επιτυχία καινοτόμων δράσεων οδικής ασφάλειας και στη συνέχεια επένδυσης, με ακόμη μεγαλύτερη ένταση, στην ασφαλή οδήγηση, που συνιστά το μόνο δρόμο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
15 χρόνια Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα
Ο θεσμός «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» συμπληρώνει φέτος 15 χρόνια από την ίδρυσή του. Στο διάστημα αυτό δεν σταμάτησε να εξελίσσεται διαρκώς. Δεν έμεινε στατικός, λειτούργησε δημοκρατικά και ανοιχτά.
Οι επιλογές των εκλεκτόρων γίνονται με κριτήρια που αφορούν στην τεχνολογία, στην ασφάλεια, στην ποιότητα, στην πληρότητα της γκάμας, το κόστος αγοράς και χρήσης, το σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά και κάθε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο συμβάλλει, ώστε ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει στην εκάστοτε ελληνική πραγματικότητα και στην αντίληψη των καταναλωτών για την αυτοκίνηση.
Σημειώστε ότι από όλα τα νέα μοντέλα που εισέρχονται κάθε χρόνο στην εγχώρια αγορά, προκρίνονται, στα μέσα Νοεμβρίου, τα 10 καλύτερα – αυτά που έρχονται πιο κοντά στα κριτήρια τα οποία έχουν τεθεί. Ένα μήνα αργότερα, γίνεται η τελική ψηφοφορία με συγκεκριμένη διαδικασία.
Στη 15ετή λειτουργία του ΑτΧ για την Ελλάδα, πέραν του φετινού νικητή (Hyundai Tucson) τον τίτλο έχουν πάρει τα εξής μοντέλα:
15 ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ της ΧΡΟΝΙΑΣ για την ΕΛΛΑΔΑ |
|
2007 |
Seat Leon |
2008 |
Mazda 2 |
2009 |
Honda Jazz |
2010 |
Skoda Yeti |
2011 |
Volvo S60 |
2012 |
Lancia Ypsilon |
2013 |
Volvo V40 |
2014 |
Renault Clio |
2015 |
Opel Corsa |
2016 |
Jeep Renegade |
2017 |
Citroen C3 |
2018 |
Ford Fiesta |
2019 |
Skoda Karoq |
2020 |
Peugeot 208 |
2021 |
Renault Captur |
Το «Αυτοκίνητο του 2022» τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Χορηγοί είναι η ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, το Ι.ΚΤΕΟ ΚΟΜΒΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ και το ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ. Χορηγοί επικοινωνίας: περιοδικά Car and Driver και Motori. Την όλη διοργάνωση επιμελείται η CGC Communication.