Τα οδικά έργα, οι επεκτάσεις του Μετρό, αλλά και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, θα συμβάλλουν καθοριστικά στην λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στην ανακούφιση των οδικών αρτηριών στην Αττική.
Στους ρυθμούς με τους οποίους «τρέχουν» τα μεγάλα έργα στη χώρα καθώς και τις υποδομές που θα αλλάξουν την εικόνα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο αρμόδιος για τις υποδομές υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, στην εκπομπή «Αταίριαστοι» και τον δημοσιογράφο Γιάννη Ντσούνο.
Μετά την παράδοση του Μετρό στον Πειραιά όλοι βλέπουν πόσο έχει βελτιωθεί η κατάσταση στην πόλη και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία περισσότεροι από 50.000 επιβάτες το χρησιμοποιούν καθημερινά. Ο οδικός χάρτης των μεγάλων έργων συνεχίζεται για την Αττική με την Γραμμή 4 του Μετρό που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 1,2 δις ευρώ και τις επόμενες ημέρες θα προκηρυχθεί και η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς στις δυτικές συνοικίες.
Η Γραμμή 4 του Μετρό θα ολοκληρωθεί περίπου σε 7 χρόνια και θα εξυπηρετεί πάνω από 340.000 επιβάτες καθημερινά. Για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον θα τελειώσει η διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2023 και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός του 2024.
Με τρεις επεκτάσεις ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Σε ό,τι αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, δρομολογούνται 3 επεκτάσεις. Είναι στον αέρα ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα, μήκους 36 χλμ με 10 σταθμούς ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της Αττικής. Ταυτόχρονα, τρέχει και ο διαγωνισμός για την σύνδεση του Προαστιακού με τη Ραφήνα και το Λαύριο.
Τα τρία οδικά έργα που δρομολογούνται στην Αττική
Έχει ήδη δημοπρατηθεί η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, δημιουργώντας μία νέα έξοδο προς την Ε.Ο. στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλυτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Πρόκειται για μία σήραγγα μήκους 2,5 χλμ από τα συνολικά 3,5 χλμ του έργου, για το οποίο υπάρχει ήδη ανάδοχος και υπογράφεται η σύμβαση μέσα στο ερχόμενο τετράμηνο προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του.
Η Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω δημοπρατείται εντός του Ιανουαρίου. Πρόκειται για μια μεγάλη παρέμβαση με την οποία κλείνει ακόμα μια εκκρεμότητα από το παρελθόν.
Όσο για την σύνδεση του Καρέα με το Ελληνικό που βρίσκεται υπό μελέτη, η παρέμβαση θα αφορά την υπογειοποίηση στην περιοχή της Ηλιούπολης μέχρι την Αλίμου, προκειμένου να εξυπηρετηθεί όλη εκείνη η περιοχή. Επιπλέον σχεδιάζεται πώς θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο.