Το 2024 θα φέρει αρκετά νέα μοντέλα στην αγορά και εμείς επιλέξαμε να σας παρουσιάσουμε τα σημαντικότερα από αυτά.
Η αγορά του αυτοκινήτου αλλάζει με γοργούς ρυθμούς και η νέα χρονιά αναμένεται να φέρει μοντέλα που θα διαμορφώσουν τον αυτοκινητικό χάρτη, έχοντας στο επίκεντρο τον εξηλεκτρισμό.
Μέσα σε αυτά υπάρχουν, όπως είναι φυσικό, λόγω εμπορικότητας τα SUV, αλλά και νέα μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά, που αναμένεται να κάνουν πιο προσιτή την τεχνολογία σε ευρύτερο αγοραστικό κοινό.
Με τα έως τώρα δεδομένα, περιμένουμε τα μοντέλα που ακολουθούν στο θέμα, ενώ δεν αποκλείονται και εκπλήξεις καθώς είναι νωρίς ακόμα να γνωρίζουμε τι έχουν στα πλάνα τους που περιλαμβάνουν 12 μήνες οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ας δούμε με αλφαβητική σειρά τι θα έρθει στην ελληνική αγορά μέσα στο 2024.
Alfa Romeo Milano
Η Alfa Romeo έκανε μια σημαντική αποκάλυψη στη δύση του 2023. Πρόκειται για την ονομασία του νέου μικρού SUV, το οποίο θα είναι Milano. Αποτελεί φόρο τιμής στην πόλη που ξεκίνησε το 1910 η Alfa Romeo την ιστορία της. Η πλήρης αποκάλυψη του μοντέλου θα γίνει τον Απρίλιο του 2024. Είναι ένα B-SUV που θα είναι διαθέσιμο σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αλλά αναμένεται και σε ήπια υβριδική βενζίνης, καθώς θα έχει κοινή βάση με το Jeep Avenger και το Fiat 600. Στην αγορά θα πρέπει να το περιμένουμε προς το τέλος του έτους.
Citroen e-C3
Η Citroen με την παρουσίαση του νέου e-C3 έρχεται να αλλάξει τον χάρη στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς σκοπεύει να τα κάνει πιο προσιτά και οικονομικά. Σχεδιαστικά ακολουθεί τη νέα ταυτότητα της γαλλικής φίρμας, με περισσότερες γωνίες στο αμάξωμά του, αλλά και νέα φωτιστικά σώματα. Δίνει έμφαση στην άνεση, όπως παραδοσιακά κάνουν τα μοντέλα της Citroen, υιοθετώντας όλες τις λύσεις που έχει στο οπλοστάσιό της η γαλλική εταιρεία. Το ηλεκτροκίνητο e-C3 εφοδιάζεται με ένα μοτέρ 83 kW (113 ίππων), με μπαταρία 44 kWh, που του χαρίζει αυτονομία 320 χιλιομέτρων. Διαθέσιμο στην αγορά θα είναι στο δεύτερο εξάμηνο του 2024.
Cupra Tavascan
Το Cupra Tavascan είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο κουπέ SUV της ισπανικής μάρκας και το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της, ακολουθώντας το Born. Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η πλατφόρμα MEB του Ομίλου VW και έχει μήκος 4.644 χλστ., με μεταξόνιο 2.766 χλστ. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο κινητήριες εκδόσεις, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα, εκεί που θα είναι και η μετάδοση, με απόδοση 210 kW (286 ίππων) και μια ακόμα ισχυρότερη με τα διακριτικά VZ που έχει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, τετρακίνηση και απόδοση 250 kW (335 ίππων). Η μπαταρία 77 kWh εξασφαλίζει στο κουπέ SUV της Cupra αυτονομία που φτάνει τα 550 χιλιόμετρα στην εισαγωγική έκδοση, ενώ μειώνεται στα 520 χιλιόμετρα στην κορυφαία VZ.
Dacia Duster
Στην τρίτη πλέον γενιά του, το Dacia Duster άλλαξε και έρχεται μπαίνει στο στίβο της αγοράς μέσα στο 2024 και προς το φθινόπωρο, όταν και αναμένεται να είναι διαθέσιμο. Διατηρεί τις γραμμές που το κατέστησαν γνωστό, υιοθετώντας όμως κάποιες νέες λεπτομέρειες που το κάνουν να δείχνει πιο μοντέρνο, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά. Κάτω από το εμπρός καπό του, το SUV της Dacia έχει ένα νέο 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 TCe με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και απόδοση 130 ίππων. Επιπλέον, διατίθεται με έναν ακόμα 1.000άρη διπλού καυσίμου, βενζίνης – υγραερίου, που έχει 100 ίππους και ένα σύνολο full hybrid, που συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με απόδοση 140 ίππων.
Fiat Panda
Το Panda, το μικρό μοντέλο της Fiat επαναπροσδιορίζει τη σχέση του με τους φίλους της ιταλικής φίρμας και όχι μόνο, καθώς στη νέα γενιά του θα μεγαλύτερο, με μήκος κοντά στα 4 μέτρα, αλλά και διαθέσιμο και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Θα διατηρήσει την επιλογή θερμικών κινητήρων, με μια ήπια υβριδική εκδοχή, με τη μεγάλη φιλοδοξία της ιταλικής εταιρείας να παραμένει η εμπορικότητα του μοντέλου. Αναμένεται να έχει προσιτή τιμή ακόμα και στην ηλεκτρική του έκδοση. Στην αγορά θα πρέπει να το περιμένουμε μέσα στο καλοκαίρι του 2024.
Ford Explorer
Το Explorer είναι ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτροκίνητο SUV, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα της Ford, δίπλα στη Mustang Mach-E. Αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της εταιρείας με τον Όμιλο VW και χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MEB που προορίζεται για ηλεκτρικά μοντέλα. Η συναρμολόγηση του μοντέλου θα γίνεται στη Γερμανία και θα είναι διαθέσιμο στην αγορά μέσα στο καλοκαίρι. Έχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης από 10% έως 80% σε μόλις 25 λεπτά της ώρας. Παράλληλα, έχει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ παρέχει μεγάλη ευρυχωρία στο εσωτερικό του, με χώρο αποσκευών 470 λίτρων.
Hyundai Santa Fe
Η ναυαρχίδα της Hyundai είναι το Santa Fe. Ένα πληθωρικό σε διαστάσεις SUV, που πλησιάζει τα πέντε μέτρα σε μήκος. Σχεδιαστικά έχει κάνει στροφή 180 μοιρών, αλλάζοντας τα πάντα, με πιο τετραγωνισμένη αισθητική. Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και τεχνολογικά προηγμένο, με νέα σχεδίαση, που περιλαμβάνει μεγάλη κυρτή οθόνη που ενώνει αυτή του πίνακα οργάνων με αυτή του συστήματος πολυμέσων. Η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει ένα full hybrid σύνολο, με 1.600άρη βενζίνης και απόδοση 230 ίππων θα είναι διαθέσιμο, όπως επίσης και ένα Plug-in hybrid με 265 ίππους. Το νέο Hyundai Santa Fe θα είναι διαθέσιμο στην αγορά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.
Lancia Ypsilon
Η Lancia κάνει τη μεγάλη επιστροφή και παρουσιάζει τη νέα γενιά της Ypsilon. Αυτή θα κάνει πρεμιέρα επίσημα μέσα στον Φεβρουάριο του 2024, ενώ μέχρι τότε οι Ιταλοί τροφοδοτούν τα μέσα με πληροφορίες, που περνάνε με το σταγονόμετρο. Αφορούν το εμπρός μέρος, το εσωτερικό, αλλά και λίγο από το πίσω, με στοιχεία δανεισμένα από το πρωτότυπο Pu+Ra. Στη νέα της γενιά η Lancia Ypsilon θα είναι και αμιγώς ηλεκτρική, με το σύνολο που συναντάμε στα μοντέλα του Ομίλου Stellantis, που αποδίδει 116 kW (156 ίππους), έχοντας μπαταρία 51 kWh με αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Στη γκάμα των κινητήρων θα πρέπει να περιμένουμε και θερμικά σύνολα. Η έλευση της νέας Ypsilon στην αγορά αναμένεται προς του τέλος του 2024.
Lexus LBX
Το LBX είναι το πρώτο μικρό B-SUV στη γκάμα της Lexus. Οι Ιάπωνες κοιτάζουν χαμηλά, σε μέγεθος, προσβλέποντας ψηλά σε πωλήσεις, καθώς γνωρίζουν ότι τα μικρά SUV είναι στην κορυφή της λίστας των αγοραστών. Ακολουθεί τα αυστηρά πρότυπα της Lexus στον τομέα της ποιότητας και ξεχωρίζει στην κατηγορία του, προσφέροντας στοιχεία ανάλογα ανώτερης κατηγορίας. Έχει μήκος 4,190 μ. και μεταξόνιο 2,580 μ. με χώρο αποσκευών 402 λίτρα. Εξοπλίζεται με οθόνη αφής 9,8 ιντσών και ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Εφοδιάζεται με ένα υβριδικό σύνολο 1,5 λίτρων με απόδοση 136 ίππων, που δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία, με τιμή από 31.300 ευρώ, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί να γίνουν τον Φεβρουάριο με Μάρτιο 2024.
Peugeot E-3008
Το νέο Peugeot E-3008 έρχεται να παρουσιάσει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα των Γάλλων. Με κουπέ αισθητική σε SUV αμάξωμα, υιοθετεί στοιχεία από το Peugeot 408, όσον αφορά το πίσω μέρος του, ξεχωρίζοντας παράλληλα και στο εμπρός μέρος, με λεπτά φωτιστικά σώματα και μεγάλη μάσκα. Έχει μήκος 4,54 μ., πλάτος 1,89 μ. και ύψος 1,64 μ., με μεταξόνιο 2,73 μ. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις Allure και GT, με τις επίπεδα έξτρα εξοπλισμού και τρεις κινητήριες εκδόσεις, με δύο μπαταρίες.
Η εισαγωγική έκδοση εφοδιάζεται με μπαταρία 73 kWh και έναν κινητήρα εμπρός, με απόδοση 157 kW (213 ίππους) 343 Nm ροπής. Η αυτονομία σε αυτή την περίπτωση αγγίζει, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία τα 525 χιλιόμετρα. Η μεσαία έκδοση Long Range έχει έναν ηλεκτρικό κινητήρα εμπρός με 170 kW (231 ίππους) και 343 Nm ροπής και μπαταρία 98 kWh, που προσφέρει αυτονομία 700 χιλιομέτρων. Η κορυφαία έκδοση Dual Motor εφοδιάζεται με την μπαταρία 73 kWh και αποδίδει συνολικά 240 kW (326 ίππους), 157 kW εμπρός και 83 kW πίσω και 343 Nm + 166 Nm ροπής. Ανάλογα η αυτονομία με μια μόνο πλήρη φόρτιση είναι 525 χιλιόμετρα.
Renault 5 E-Tech
Το νέο Renault 5 E-Tech έρχεται να αναβιώσει το κλασικό 5 της γαλλικής εταιρείας και θα κάνει επίσημα πρεμιέρα στις 26 Φεβρουαρίου στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η Renault κρατά καλά κλειστά τα χαρτιά της σχετικά με το επερχόμενο 5 electric, δίνοντας ελάχιστα στοιχεία που αφορούν τη σχεδίαση και τα τεχνικά του στοιχεία. Θα είναι ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, με μήκος κάτω από τέσσερα μέτρα, αμιγώς ηλεκτρικό, με μικρή μπαταρία, αλλά σχετικά μεγάλη αυτονομία, που αναμένεται να ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση. Στα σημαντικά του στοιχεία θα είναι η τιμή του, η οποία θα είναι πέριξ των 25.000 ευρώ. Στην αγορά αναμένεται προς του τέλος του 2024.
Skoda Superb
Στην τέταρτη γενιά του το Skoda Superb έρχεται διατηρώντας το βασικό πλεονέκτημα που το έκανε γνωστό και αφορά την ευρυχωρία. Διαθέσιμο σε δύο τύπους αμαξώματος, sedan και station wagon, θα διαθέτει και έκδοση Plug-in hybrid, που θα μπαίνει στην πρίζα. Το μεγάλο Skoda έχει μήκος 4,9 μ. και μεταξόνιο 2,841 μ., με χώρο αποσκευών 645 λίτρα (sedan) και 690 λίτρα (station wagon). Θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις βενζίνης και δύο diesel, ένα νέο ήπια υβριδικό σύστημα και την έκδοση Plug-in που προαναφέραμε και θα έχει ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο 1.5 TSI με απόδοση 150 ίππων, ενώ όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Suzuki Swift
Το Suzuki Swift αποκαλύφθηκε και αναμένεται μέσα στο χρόνο στην αγορά. Το ιαπωνικό supermini στην τέταρτη γενιά του διατηρεί τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στην αγορά και αφορά τις compact διαστάσεις, με μήκος 3,86 μ. και μεταξόνιο 2,45 μ. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 265 λίτρα, έως 980 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Αλλαγμένο σχεδιαστικά τόσο ώστε να είναι φρέσκο, αλλά παράλληλα να κρατήσει τους δεσμούς με το παρελθόν, το νέο μικρό Suzuki Swift ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη μάσκα του και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Οι πίσω χειρολαβές παίρνουν την κλασική τους θέση, χαμηλά στις πόρτες, ενώ οι διχρωμίες του αμαξώματος χαρίζουν στο supermini μια πιο νεανική νότα. Το βάρος του έχει διατηρηθεί χαμηλά, καθώς κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση από 1.024 έως 1.112 κιλά. Αναβαθμισμένο παρουσιάζεται το εσωτερικό, τόσο σε υλικά, όσο και σε εικόνα, με τη μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Ένα ήπια υβριδικό σύνολο 12V με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων αποδίδει 82 ίππους και εστιάζει στην αποδοτικότητα, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το νέο Suzuki Swift αναμένεται στην αγορά τον Μάρτιο του 2024.
Toyota C-HR
Το Toyota C-HR στη δεύτερη γενιά του και συνεχίζει πάνω στη φιλοσοφία που χάραξε ο προκάτοχός του. Ρηξικέλευθο σχεδιαστικά, κρατά αποστάσεις από τα «σεμνά» μοντέλα της κατηγορίας, έχοντας ως ατού του την μοντέρνα αισθητική. Αναβαθμισμένη είναι και η καμπίνα των επιβατών, ενώ στην κορυφή των αλλαγών είναι η υιοθέτηση του υβριδικού συστήματος πέμπτης γενιάς της Toyota. Η γκάμα περιλαμβάνει δύο αυτοφορτιζόμενα full–hybrid συστήματα 140 και 200 ίππων, καθώς και ένα επαναφορτιζόμενο σύνολο Plug–In Hybrid 220 ίππων. Επίσης εξοπλίζεται από τη βάση του, με το τρίτης γενιάς Toyota Safety Sense.
Volvo EX-30
Το νέο Volvo EX30 είναι το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της σουηδικής φίρμας, με μήκος 4,233 μ και μεταξόνιο 2,65 μ. Διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, με κίνηση στους πίσω ή και στους 4 τροχούς. Η εισαγωγική πισωκίνητη έκδοση έχει μπαταρία 51 kWh, ενώ η μεγαλύτερη επίσης πισωκίνητη έχει μπαταρία 64 kWh. Η αυτονομία για τις συγκεκριμένες εκδόσεις που αποδίδουν 200 kW (272 ίππους), διαμορφώνεται στα 344 και 475 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Στην κορυφή τοποθετείται η έκδοση Twin Motor, που εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, διαθέτει τετακίνηση και αποδίδει 315 kW (428 ίππους), προσφέροντας εκρηκτικές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Το νέο Volvo EX30 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία.