X
Επικαιρότητα

Στο υπουργικό συμβούλιο η επέκταση της Ιονίας Οδού

Η επέκταση της Ιόνιας Οδού, μέσω του τμήματος Ιωάννινα – Κακαβιά, που πρόκειται να κατασκευαστεί με συνολικό προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης.

Τρία σημαντικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 568,2 εκατ. ευρώ που βρίσκονται σε τροχιά άμεσης υλοποίησης, παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Το ένα από αυτά είναι η «Επέκταση Ιόνιας Οδού, τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά», συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο οδικός αυτός άξονας, μήκους 69,5 χλμ, είναι ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Orient East Med).Το έργο είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Το «Ιωάννινα Κακαβιά» βελτιώνει τη συνδεσιμότητα της ΠΕ Ιωαννίνων με την υπόλοιπη Ελλάδα συμβάλλοντας στην ανάπτυξή της, ενώ αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου της χώρας από την Αλβανία και κατά επέκταση τα Δυτικά Βαλκάνια.

Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα , Ιωάννινα – Καλπάκι και Καλπάκι – Κακαβιά. Ο νέος οδικός άξονας θα συνδέει, επίσης, τον Διεθνή Αερολιμένα Ιωαννίνων και μέσω της Εγνατίας Οδού τον Λιμένα Ηγουμενίτσας, όπως επίσης τη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων με τους κύριους οδικούς άξονες. Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις: Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα, Κακαβιά.

Η οδική σύνδεση Ιωάννινα-Κακαβιά πρέπει να σχεδιαστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τύπου Expressway, με ελεγχόμενες εισόδους–εξόδους και με όριο κυκλοφορίας τα 110 χλμ την ώρα. Το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως κλειστός αυτοκινητόδρομος τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη να μπορέσει να μετατραπεί σε τεσσάρων, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται στη μελέτη με τετράιχνη διατομή. Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που θα γίνουν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!