Ο Δήμος Πειραιά, στο πλαίσιο προώθησης της ηλεκτροκίνησης και μείωσης εκπομπών των ρύπων, εκπόνησε Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.
Ο Δήμος Πειραιά, στο πλαίσιο προώθησης της ηλεκτροκίνησης και μείωσης εκπομπών των ρύπων, εκπόνησε Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο), το οποίο αφορά στην χωροθέτηση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κανονικής ή υψηλής ισχύος και αντίστοιχα θέσεων στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου και η χρηματοδότησή του έχει εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο.
Για την εκπόνηση του Σ.Φ.Η.Ο, ακολουθήθηκε η απαιτούμενη διαδικασία σύμφωνα με τις Τεχνικές Οδηγίες για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο) (ΦΕΚ 4380/Β/05.10.2020). Σύμφωνα με αυτές, ο Δήμος πέρα από τις θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ, πρέπει να μεριμνήσει για θέσεις φόρτισης ειδικών θέσεων, ήτοι ΤΑΧΙ, ΑμεΑ, μικροκινητικότητας, φορτοεκφόρτωσης και τουριστικών λεωφορείων.
Mάλιστα αναπτύχθηκαν δύο εναλλακτικά σενάρια ως προς τη χωροθέτηση των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων: Το σενάριο (Α) περιλαμβάνει την δίκαιη κατανομή των θέσεων φόρτισης στο σύνολο του δήμου με βάση την ισότιμη χωρική κατανομή και την πυκνότητα πληθυσμού. Το σενάριο (Β) δίνει μεγαλύτερη έμφαση στους πόλους έλξης και τις οικονομικές δραστηριότητες.
Η ανάπτυξη των σεναρίων χωροθέτησης στηρίχθηκε στον συνδυασμένο πολεοδομικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Πιο συγκεκριμένα δόθηκε έμφαση τόσο στην προέλευση των μετακινήσεων, δηλαδή στον τόπο κατοικίας των πολιτών, όσο και στον προορισμό τους, ο οποίος περιλαμβάνει τον χώρο εργασίας τους, δομές δημόσιας υγείας, εγκαταστάσεις εκπαίδευσης & αθλητισμού, χώρους πρασίνου, κέντρα εμπορίου & αναψυχής, τουριστικοί προορισμοί και συνδυασμένες μεταφορές (μετρό, τραμ).
Τα σενάρια τέθηκαν σε διαβουλεύσεις όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι του Δήμου, φορείς και εκπρόσωποι των Δημοτικών Κοινοτήτων. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν δύο διαβουλεύσεις με 40 φορείς και μια διαβούλευση με εκπροσώπους των Δημοτικών Κοινοτήτων. Μέσω των απόψεων από τους συμμετέχοντες, αλλά και συνεργασίας του Αναδόχου με το Δήμο, το σενάριο που διαμορφώθηκε είναι ένα υβριδικό σενάριο (Γ) το οποίο ανταποκρίνεται στην ισότιμη κατανομή αλλά και στις εμπορικές δραστηριότητες του Δήμου. Συνολικά, προτάθηκαν 117 φορτιστές για ΙΧ με 234 θέσεις εκ των οποίων οι 199 αναφέρονται σε ΙΧ και οι 35 σε θέσεις ΑμεΑ. Το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο) εγκρίθηκε ομόφωνα με την με αριθμό 170/06-08-2022 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στην 12η συνεδρίασή του που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Ιουλίου 2022.
Συγκεντρωτικά, ο τελικός αριθμός θέσεων φόρτισης και φορτιστών ανά έτος του Δήμου Πειραιά ύστερα από τις διαβουλεύσεις είναι:
Φορτιστές
ΑC 22kW 2Θ: 117 (58 1ο έτος, 45 2ο έτος, 14 3ο έτος)
DC 50kW 1Θ: 6 (1ο έτος)
DC 50kW 2Θ: 4 (1ο έτος)
DC 150kW 1Θ: 3 (1ο έτος)
ΑC Μικροκινητικότητα: 22 (1ο έτος)
Θέσεις φόρτισης
ΑC 22kW 2Θ: 234 (116 1ο έτος, 90 2ο έτος, 28 3ο έτος)
DC 50kW 1Θ: 6 (1ο έτος)
DC 50kW 2Θ: 8 (1ο έτος)
DC 150kW 1Θ: 3 (1ο έτος)
ΑC Μικροκινητικότητα: 110 (1ο έτος)