H Oδική Oμοσπονδία Eλλάδος (ΟΔΟΜΕΛ) προτείνει εν όψει ανασχηματισμού την άμεση ίδρυση υφυπουργείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα υπάγεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η μαύρη λίστα με τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα συνεχίζεται και το 2024. Καθημερινά σχεδόν καταγράφονται οδικά θανατηφόρα δυστυχήματα σε όλη την Ελληνική Επικράτεια. Και μάλιστα -όπως έχουμε επανειλημμένα επισημάνει-αυτά διαφέρουν σημαντικά από ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, δηλαδή δεν καταγράφονται σε αυτοκινητόδρομους ή σε αγροτικούς δρόμους. Αντίθετα καταγράφονται στον αστικό ιστό των μεγάλων αστικών κέντρων και ιδιαίτερα στο Λεκανοπέδιο Αττικής, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. Το 40% των δυστυχημάτων αναφέρεται σε νέα άτομα ηλικίας 18 έως 40 ετών, ενώ ένα εξίσου εντυπωσιακό ποσοστό 45% περιλαμβάνει μοτοσικλέτες ή πεζούς.
Η Οδική Ασφάλεια σήμερα κινείται σε αχαρτογράφητα νερά, χωρίς ξεκάθαρη στρατηγική, στόχους και όραμα, ενώ δεν νοείται επανάπαυση στην δήθεν μείωση δεικτών που όμως δεν σχετίζεται ούτε με την οδηγητική συμπεριφορά, ούτε με τα απαιτούμενα έργα οδικών υποδομών (κάμερες, στηθαία κλπ) τα τελευταία εξακολουθούν να είναι ελλειμματικά και ζητούμενα.
Για να αντιμετωπισθούν συγκεντρωτικά τα προβλήματα και να υπάρξουν ολιστικές δράσεις, η Oδική Oμοσπονδία Eλλάδος (ΟΔΟΜΕΛ-έτος ίδρυσης 1955) προτείνει για άλλη μια φορά την άμεση ίδρυση Υφυπουργείου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα υπάγεται στο ΥΠΟΜΕ. Μόνον έτσι θα ξεπεραστούν τα εμπόδια που προκύπτουν από αλληλοκαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ Δήμων, Περιφερειών και του κεντρικού κράτους. Και θα καταστεί δυνατόν να προγραμματιστούν και να ληφθούν άμεσα, ορατά και αποτελεσματικά μέτρα.