X
Επικαιρότητα

Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Πλησιάζει η επανέναρξή του

O υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σκρέκας αναφέρθηκε εκ νέου στις βασικές γραμμές του ανανεωμένου προγράμματος επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι οποίες αναμένεται να επισημοποιηθούν σύντομα.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ετοίμαζε ήδη από τα τέλη της προηγούμενης άνοιξης ορισμένες ενισχυτικές αλλαγές στο κρατικό πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι οποίες αρχικά αναμενόταν να τεθούν σε ισχύ στις αρχές φθινοπώρου του 2021, χρονοδιάγραμμα που αργότερα τροποποιήθηκε. Το site της Ημερησίας είχε ήδη ασχοληθεί με το θέμα αυτό σε δημοσίευσή του στις 16 Ιουνίου του παρελθόντος έτους, αναφέροντας πως οι αλλαγές που έρχονται στο κρατικό πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι επτά τον αριθμό και πρόκειται για τις κάτωθι:

  • Κατάργηση της υποχρέωσης εξαγοράς του οχήματος στη λήξη της περιόδου χρονομίσθωσης (leasing), που ήταν 36 μήνες.
  • Αύξηση του επιτρεπόμενου αριθμού οχημάτων να λάβουν επιδότηση, από τρεις (ή έξι σε νησιωτικές περιοχές) σε δέκα συνολικά για τα νομικά πρόσωπα.
  • Δυνατότητα απόσυρσης ίσου αριθμού οχημάτων με τα αιτούμενα προς επιδότηση οχήματα (αν μια εταιρεία διαλέξει δύο μοτοσικλέτες και δύο αυτοκίνητα, θα μπορεί να αποσύρει δύο μοτοσικλέτες και δύο αυτοκίνητα και να ωφελείται από το bonus απόσυρσης συνολικά με 2×500+2×1.000=3.000 ευρώ επιπλέον).
  • Αύξηση κατά 30% περίπου του του ποσού επιδότησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
  • Δυνατότητα επιδότησης με 40% της αξίας για ποδήλατα (ως δέκα) και για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους της ενοικίασης ποδηλάτων, τουρισμού και διανομής φαγητού κατ οίκον.
  • Οι εταιρείες θα μπορούν να επιδοτούνται και για αγορά και εγκατάσταση φορτιστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου με 500 ευρώ.
  • Αύξηση της επιδότησης για τα μικρού μεγέθους αυτοκίνητα (τύπου L6 και L7) και τις μεγάλες μηχανές στο 20%, έως 800 ευρώ.

Η τελική μορφή των αλλαγών αυτών δεν είναι σαφές αν θα είναι ακριβώς οι προαναφερόμενες, ωστόσο δεν αναμένονται σημαντικές τροποποιήσεις σε σχέση με τα αρχικά πλάνα. Σχετικά με τις προϋποθέσεις για τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, η Κοινή Υπουργική Απόφαση είχε ήδη δημοσιευτεί, από τα μέσα σχεδόν του Αυγούστου.

Οι συζητήσεις για την αντικατάσταση των συμβατικών ταξί με ηλεκτροκίνητα έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες, με το βασικό πλαίσιο να έχει ήδη διαμορφωθεί από καιρό. Τα πράγματα πήραν πιο επίσημο χαρακτήρα στις 10 Ιανουαρίου, με τη συνάντηση του προέδρου του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σκρέκα και τον υφυπουργό κ. Παπαδόπουλο. η πλατφόρμα για την κατάθεση των αιτήσεων θα ανοίξει στο τέλος Φεβρουαρίου, ενώ το συνολικό ποσό της επιδότησης (ως 22.500 ανά αιτούντα) θα μοιραστεί αναλογικά ανά Περιφέρεια. Σε πρώτη φάση η επιδότηση μπορεί να καλύψει έως 2.000 αιτήσεις. Όσοι υποβάλλουν αίτηση και προβούν σε παραγγελία ηλεκτροκίνητου ταξί θα έχουν το ίδιο δικαίωμα παράτασης (στην αντικατάσταση αυτοκινήτου) που ισχύει και για τα υπόλοιπα οχήματα ταξί. Για το θέμα των ηλεκτρικών ταξί, μπορείτε φυσικά να διαβάσετε σε λίγες ημέρες και στο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού μας.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!