Παράταση για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, με την προθεσμία για τη δημοσίευση να ορίζεται μέχρι τις 30 Ιουλίου και για την εκπόνηση ως τις 30 Σεπτεμβρίου.
Από την έναρξη ισχύος του νόμου που αφορά στα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ως τις 30 Ιουλίου 2021 για τη δημοσίευση και ως τις 30 Σεπτεμβρίου για την εκπόνηση) οι δήμοι μητροπολιτικών κέντρων, οι μεγάλοι και μεσαίοι ηπειρωτικοί δήμοι, οι δήμοι πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και οι μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί δήμοι εκπονούν υποχρεωτικά Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), με το οποίο προγραμματίζουν τη χωροθέτηση επαρκούς αριθμού κανονικής ή υψηλής ισχύος δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης και θέσεων στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων εντός των διοικητικών τους ορίων.
Η καταληκτική ημερομηνία εκπόνησης Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) παρετάθη πέραν της αρχικής 30ης Ιουνίου 2021 με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) εφόσον συνέτρεχαν δικαιολογημένοι λόγοι αδυναμίας εμπρόθεσμης εκπόνησης ΣΦΗΟ, όπως επιτακτικοί λόγοι αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού Covid-19.
Με τις προτάσεις του Πράσινου Ταμείου, οι μεγάλοι και μεσαίοι ηπειρωτικοί και νησιωτικοί Δήμοι, καθώς και οι πρωτεύουσες περιφερειακών ενοτήτων, διεκδικούν το 2021 ποσό χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο που ανέρχεται συνολικά σε 11,5 εκατομμύρια ευρώ.
Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα ακολουθήσει και νέα πρόσκληση, προκειμένου και οι μικρότεροι δήμοι -οι οποίοι με βάση τη σχετική Υπουργική Απόφαση έχουν υποχρέωση εκπόνησης ΣΦΗΟ μέσα στο 2022- να διεκδικήσουν το σχετικό χρηματοδοτικό εργαλείο. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι 10 μεγαλύτεροι Δήμοι που μπορούν να χωροθετήσουν αναλογικά και τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Αθηναίων 664, Θεσσαλονίκης 325, Πατρέων 214, Ηρακλείου 174, Πειραιώς 164, Λαρισαίων 163, Βόλου 144, Περιστερίου 139, Ρόδου 115, Ιωαννίνων 112