Ο οδικός άξονας «Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη» που εντάχθηκε στο «Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025» έχει συνολικό μήκος 48,7 χιλιομέτρων και χωρίζεται σε τρία τμήματα: Καλαμάτα-Ριζόμυλος, Ριζόμυλος-Πύλος και Πύλος-Μεθώνη.
Ο οδικός άξονας «Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη» έχει μήκος 48,7 χιλιομέτρων και χωρίζεται σε τρία τμήματα: Καλαμάτα-Ριζόμυλος 16,4 χλμ., Ριζόμυλος-Πύλος 25,7 χλμ. και Πύλος-Μεθώνη 7,9 χλμ. Είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Νότια Πελοπόννησο και το κόστος του εκτιμάται στα 312 εκατ. ευρώ. Την κατασκευή του έχει αναλάβει το σχήμα «Άκτωρ-Παραχωρήσεις-Intracat» ύστερα από διαγωνισμό με το σύστημα της Σύμπραξης Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ). Η δουλειά θα κρατήσει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια και μετά το προαναφερόμενο σχήμα θα αναλάβει την συντήρηση και λειτουργία του άξονα.
Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 Km και αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411, στην οποία συνδέεται με το οδικό δίκτυο Ριζόμυλος – Πύλος,
Το τμήμα Πύλος – Ριζόμυλος έχει μήκος 25,7 Km, χωροθετείται κοντά στην Πύλο, σε απόσταση 380 μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν». Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 25,7 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 21,3 Km, κάθετων οδών συνολικού μήκους 3,5 Km, 5 γεφυρών συνολικού μήκους 764 m, 52 κιβωτοειδών οχετών, 1 ανισόπεδου κόμβου, 7 ισόπεδων κόμβων, 6 ισόπεδων κυκλικών πλατειών, 6 ανισόπεδων κάτω διαβάσεων και 1 ανισόπεδης άνω διάβασης.
Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 7,9 Km και χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος – Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» (Χ.Θ. 13+266,40). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 7,9 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών και κάθετων οδών συνολικού μήκους 0,5 Km, 10 κιβωτοειδών οχετών και 3 ισόπεδων κόμβων.
Ο άξονας «Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη» είναι η συνέχεια του «Αυτοκινητόδρομου Μορέα». Μόλις τελειώσει, ο οδηγός θα φτάνει σε 2 ώρες και 30 λεπτά στην περιοχή της Πύλου και σε 2 ώρες και 40 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.