Το ενδιαφέρον για την Αττική Οδό είναι μεγάλο. Έξι επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν τους φακέλους και πλέον ο χρόνος μετρά αντίστροφα για το που θα καταλήξει ο αυτοκινητόδρομος.
Ο διαγωνισμός παραχώρησης της Αττικής Οδού προχωρά κανονικά, με τους υποψήφιους μνηστήρες να καταθέτουν τους φακέλους στο ΤΑΙΠΕΔ. Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας και διεθνή fund εκδήλωσαν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για να αναλάβουν για 25 χρόνια τον αυτοκινητόδρομο του Λεκανοπεδίου.
Τα 6 επενδυτικά σχήματα που κατέθεσαν τον φάκελο είναι τα εξής:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
- Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.
- Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
- Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
- Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.
Η επόμενη μέρα
Για την ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή θα απαιτηθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Αρχικά, πρέπει να ελεγχθούν τα νομιμοποιητικά έγγραφα των συμμετεχόντων, το οποίο θα συμβεί άμεσα, και εντός δεκαημέρου, οι υποψήφιοι έχουν το δικαίωμα ελέγχου των εγγράφων των υπολοίπων προτάσεων. Στο χρονικό αυτό περιθώριο, υπάρχει το δικαίωμα υποβολής ενστάσεων.
To ΤΑΙΠΕΔ αφού αξιολογήσει τις προσφορές και ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, στοχεύει να αναδείξει τον επενδυτή που θα αναλάβει την Αττική για τα επόμενα 25 χρόνια, εντός του φθινοπώρου.
Ο νικητής θα έχει στα χέρια του ένα μεγάλο έργο υποδομής, που θα του εξασφαλίσει σημαντικές και το βασικότερο, σταθερές ταμειακές ροές για μια 25ετία. Τα οικονομικά μεγέθη της Αττική Οδού είναι τεράστια, με τον κύκλο εργασιών του αυτοκινητόδρομου το πρώτο εξάμηνο του 2022 να διαμορφώνεται στα 94,2 εκατομμύρια ευρώ.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μια παραχώρηση-φιλέτο, αφού η κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο είναι πυκνή και τα κέρδη από τα διόδια ογκώδη.
Διαβάστε επίσης: Αττική Οδός: Σε ποια σημεία υπάρχουν κάμερες της Τροχαίας
Παράλληλα με το διαγωνισμό, «τρέχει» και το πλάνο επεκτάσεων της Αττικής Οδού, με τις τρεις εταιρείες (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις και ΑVAX) να έχουν καταθέσει τις προτάσεις στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα μεγάλα έργα που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν. Δηλαδή, η υπόγεια σήραγγα της Ηλιούπολης από τον Καρέα έως τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, η επέκταση από τον κόμβο Κορωπίου έως τον κόμβο Καλυβίων και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα.