X
Επικαιρότητα

Ποια είναι τα μεγαλύτερα οδικά έργα του 2024

Σε καλό δρόμο βρίσκονται τα μεγαλύτερα οδικά έργα που προβλέπονται να προχωρήσουν το 2024, καθώς εξελίσσονται θετικά οι διαδικασίες για την υλοποίησή τους.

Τα μεγαλύτερα οδικά έργα που προβλέπεται να προχωρήσουν το 2024 είναι τρία, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), η επέκταση της Ιονίας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά και η κατασκευή του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι. Σε ό,τι αφορά τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών. Το πρώτο τμήμα Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος, μήκους 22 χλμ., έχει πάρει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης, ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το Χερσόνησος –Νεάπολη, μήκους 22 χλμ. υλοποιείται με ΣΔΙΤ, κόστους 290 εκατ. ευρώ, με τα 90 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ακολουθεί το μεγαλύτερο τμήμα του έργου, το Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ. Θα πραγματοποιηθεί με Σύμβαση Παραχώρησης, προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.


Υποβλήθηκαν νέες οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα–Κακκαβιά, καθώς ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε ακυρωθεί. Το μήκους 70 χλμ έργο με προϋπολογισμό 234 εκατ. ευρώ και προαίρεση 76 εκατ. ευρώ (αμφότερα με ΦΠΑ), αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Θα είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics. Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων. Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

Σχετικά με τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι, κατατέθηκαν οι συμμετοχές για την προεπιλογή του αναδόχου κατασκευής του.
Το έργο του «Οδικού Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού» σχεδόν στο σύνολο του μήκους του ακολουθεί νέα χάραξη και αναβαθμίζει την ΕΟ 38 (Λαμία–Καρπενήσι-Αγρίνιο). Υπενθυμίζεται ότι ήδη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προχωρήσει στη δημοπράτηση των απαραίτητων γεωτεχνικών ερευνών ύψους 1,8 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι, ο προϋπολογισμός του ιδιαίτερα σύνθετου, από τεχνικής άποψης έργου, μήκους 35 χλμ., εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!