Βρεθήκαμε στην πανελλήνια δημοσιογραφική -στατική- παρουσίαση των νέων BMW Σειρά 2 Gran Coupe και Mini Cabrio και ευπειθώς αναφέρουμε.
BMW Σειρά 2 Gran Coupe: Εκτός και εντός
Η Σειρά 2 Gran Coupe της BMW γυρίζει τη δεύτερη κατά σειρά σελίδα της, προτάσσοντας τον διαχρονικά σπορ χαρακτήρα που χρόνια τώρα συνοδεύει τον Βαυαρό κατασκευαστή.
Η νέα BMW Σειρά 2 Gran Coupe μπήκε στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Λειψίας στη Γερμανία, εκεί όπου γίνεται αποκλειστικά η κατασκευή της. Η δεύτερη γενιά της Σειρά 2 Gran Coupe, μαζί με τις BMW Σειρά 1, Σειρά 2 Active Tourer και το MINI Countryman, είναι τα μοντέλα που κατασκευάζονται στο εν λόγω εργοστάσιο με δύναμη παραγωγής έως 1.300 αυτοκίνητα την ημέρα.
Η νέα Σειρά 2 Gran Coupe της BMW εξακολουθεί να διατηρεί στενούς δεσμούς με την επίσης νέα Σειρά 1, καθώς συνεχίζει να μοιράζεται την προσθιοκίνητη πλατφόρμα των Βαυαρών που είδαμε στο hatchback μοντέλο, αντί για την πισωκίνητη αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται για τη Σειρά 2 Coupe.
Παρατηρώντας την από κοντά, το μάτι εστιάζει αμέσως στην ανανεωμένη και πλατιά μάσκα, η οποία προσφέρεται προαιρετικά με φωτιζόμενο LED περίγραμμα. Πιο πίσω, υπάρχει η προσθήκη ενός διακριτικού λογότυπου «2», στο σημείο που βρίσκεται στην κολόνα C. Επιπλέον, για πρώτη φορά οι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν μια γυαλιστερή μαύρη οροφή που θα δημιουργεί μια όμορφη αντίθεση, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η BMW.
Οι παραπάνω -και όχι μόνο- αλλαγές έχουν επιφέρει μια μικρή αύξηση στο μήκος του αμαξώματος, της τάξης των 20 χλστ., που τώρα φτάνει στα 4.546 χλστ., ενώ το μεταξόνιο παραμένει στα 2.670 χλστ. Το πλάτος της Σειράς 2 Gran Coupe είναι 1.800 χλστ. και το ύψος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ., αγγίζοντας πλέον τα 1.445 χλστ.
Ανοίγοντας τις πόρτες, σχολιάζεις αμέσως ότι το εσωτερικό της δανείζεται αρκετά στοιχεία από τη νέα Σειρά 1. Η μεγάλη κυρτή οθόνη BMW Curved Display είναι το σημείο αναφοράς στην καμπίνα, υποστηριζόμενη από το πιο πρόσφατο λογισμικό BMW Operating System 9 – κάτι που έχει επιφέρει μια δραστική μείωση του αριθμού των φυσικών κουμπιών.
BMW Σειρά 2 Gran Coup: Οι κινητήρες
Η γκάμα των κινητήρων της νέας Σειράς 2 Gran Coupe περιλαμβάνει αποκλειστικά 4κύλινδρους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ με απόδοση 170 ίππων για τη 220 Gran Coupe, 163 ίππους στην πετρελαιοκίνητη 220d Gran Coupe. Όλοι οι κινητήρες, συμπεριλαμβανομένης της κορυφαίας και τετρακίνητης για την περίσταση έκδοσης M235 xDrive Gran Coupe των 300 ίππων, μεταφέρουν την ισχύ τους στο δρόμο στάνταρντ μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου Steptronic διπλού συμπλέκτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συστήματα κίνησης των 220 Gran Coupe και 220d Gran Coupe υιοθετούν ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt.
Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση, η οποία αποτελεί στάνταρντ χαρακτηριστικό της στην M235 xDrive Gran Coupe και προσφέρεται ως μέρος του προαιρετικού πακέτου M Sport για όλες τις άλλες εκδόσεις, ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα διαθέτοντας μηχανικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης με βάση τη συχνότητα των κραδασμών, ενώ οι μέγιστες πιέσεις μέσα στα αμορτισέρ εξομαλύνονται μέσω πρόσθετων βαλβίδων. Με την ανάρτηση Adaptive M, το όχημα χαμηλώνει έως και 8 χλστ., περιλαμβάνοντας επίσης σπορ σύστημα διεύθυνσης.
Μηχανικά, αλλά και στο ίδιο το πλαίσιο, το νέο μοντέλο φέρει αρκετές αλλαγές, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα. Η αυξημένη ακαμψία της δομής του αμαξώματος και των συνδέσμων του πλαισίου υπόσχεται βελτιωμένη ευελιξία και ακρίβεια σε ό,τι αφορά το σύστημα διεύθυνσης και τη δυναμική απόδοση στις στροφές.
Επίσης, σύμφωνα πάντα με το εργοστάσιο, βελτιστοποιημένη είναι η κινηματική της ανάρτησης, ενώ τα αμορτισέρ υιοθετούν νέα τεχνολογία. Επιπρόσθετα, η αυξημένη γωνία κάστερ των εμπρός τροχών εξασφαλίζει, σύμφωνα με την BMW, ακόμα καλύτερη σταθερότητα στην ευθεία και βελτιωμένη αίσθηση τιμονιού, όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι της BMW.
Για τη νέα BMW Σειρά 2 Gran Coupe, ο τιμοκατάλογος ξεκινάει από τις 33.850 ευρώ και αφορά την έκδοση 220. Για την έκδοση με το πακέτο M Design η τιμή είναι τα 35.900 ευρώ και για εκείνη με το M Sport τα 37.900 ευρώ.
Mini Cabrio: Ή Convertible – αν προτιμάτε
Το νέο Mini Cabrio βασίζεται φυσικά στο κλειστό» μοντέλο της σειράς, διαθέτοντας μια μαλακή αναδιπλούμενη οροφή που κινείται ηλεκτρικά και αποθηκεύεται, όταν είναι ανοιχτή, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, μειώνοντας τη χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης από τα 215 στα 160 λίτρα.
Ο ηλεκτρικός μηχανισμός της οροφής επιτρέπει το «άνοιξε» ακόμα και εν κινήσει (έως και τα 30 χλμ./ώρα) σε μόλις 18 δλ., ενώ για το κλείσιμο αρκούν μόλις 15 δλ. Μια σημαντική καινοτομία εδώ είναι η δυνατότητα ανοίγματος μόνο του πάνω μέρους της οροφής, ακριβώς όπως συμβαίνει με μια κλασική ηλιοροφή, με το μήκος του συγκεκριμένου ανοίγματος να ανέρχεται σε 40 εκατοστά.
Ταυτόχρονα, για την προστασία των αποκλειστικά τεσσάρων επιβατών φροντίζει ένα αλεξήνεμο που μπορεί να «αναπτυχθεί» σε σταθερή θέση και βρίσκεται πίσω από τα πίσω καθίσματα.
Στο εσωτερικό, οι αναφορές στο 5θυρο MINI είναι σαφείς και διακριτές, με τη γνωστή και χαρακτηριστική πλέον OLED στρογγυλή οθόνη να αποτελεί και σε αυτό το νέο Mini τον απόλυτο πρωταγωνιστή.
Mini Cabrio: Κάτω από το καπό
Η έκδοση C παίρνει κίνηση από έναν 4κύλινδρο κινητήρα με χωρητικότητα 2,0 λίτρων που αποδίδει 163 ίππους, ενώ η πιο δυνατή S από την ίδια μονάδα, με αυξημένη απόδοση στους 204 ίππους. Τα δύο αυτά μοντέλα χρειάζονται 7,9 και 6,7 δλ. για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα.
Στην γκάμα υπάρχει επίσης 2λιτρη έκδοση JCW. Κάτω από το μυώδες εμπρός καπό των νέων MINI Cooper JCW φωλιάζει ένας 2λιτρος 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με απόδοση 231 ίππων και 380 Nm ροπής. Για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, με 8 σχέσεις.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, το 3θυρο MINI Cooper JCW επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα, με την ανοιχτή εκδοχή να απαιτεί 6,4 δευτερόλεπτα για την ίδια διαδικασία, λόγω αυξημένου βάρους. Η μέγιστη ταχύτητα του hatchback είναι 250 χλμ./ώρα, ενώ του cabrio 245 χλμ./ώρα.
Για το νέο Mini Cabrio υπολογίστε από 32.050 ευρώ για την έκδοση C, 37.500 ευρώ για την S και 49.990 ευρώ για την JCW.
Σημειώστε τέλος κάτι που είναι σημαντικό και μας ανακοινώθηκε σήμερα. Με δεδομένο ότι τα λεφτά του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” έχουν τελειώσει αυτήν τη στιγμή, η BMW και η Mini στην Ελλάδα, δίνουν μία εγγυημένη επιδότηση ηλεκτρικών μοντέλων. Συγκεκριμένα, ποσό επιδότησης “BMW e-Bonus” από 7.000 έως 12.000 ευρώ και “Mini Electric Bonus” από 5.000 έως 8.000 ευρώ. Συνδυάζονται με προνομιακό επιτόκιο χρηματοδότησης 3,9% από την BMW FS και αφορούν παραγγελίες έως 30 Ιουνίου 2025. Σημαντικό και το γεγονός ότι υπάρχει “κλείδωμα” της τιμής κατά την παραγγελία._Μ. Σαλ.