Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης του οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία», παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης του οδικού άξονα «Άκτιο – Αμβρακία», παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου, της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Κωνσταντίνου Μαγουλά.
Ο οδικός άξονας «Άκτιο–Αμβρακία» συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ. Αμβρακίας) με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας μέσω της οδού Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Θα χρειάζεται περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά για να ταξιδέψει οδικώς από την Αθήνα στη Λευκάδα, κερδίζοντας 45 λεπτά κατά τη διαδρομή», τόνισε στην ομιλία του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας.
Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο–Αμβρακία» είναι συνολικού μήκους 49 χλμ., με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Α52. Με την παράδοση του συνόλου του έργου στην κυκλοφορία επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 13 χλμ. και κυρίως αντικαθίσταται μια οδός 62 χλμ. με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά από έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο. Ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα προς τη Λευκάδα και την Πρέβεζα μειώνεται περίπου 45 λεπτά.
Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο–Αμβρακία» αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5 μέτρου και από κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μέτρων, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μέτρων.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή παράπλευρων και κάθετων δρόμων, δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα, εννέα κόμβων (οκτώ ανισόπεδους και έναν ισόπεδο), καθώς και άνω και κάτω διαβάσεων. Επιπλέον, με την παρούσα εργολαβία κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο–Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων, στην αρχή του υπόψη οδικού άξονα.
Στο έργο έχουν εφαρμοστεί σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, αλλά και ειδικές τεχνικές λύσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται η εφαρμογή της μεθόδου δονητικής αντικατάστασης, η χρήση φωτιστικών σωμάτων LED στον οδοφωτισμό του έργου για εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση τροποποιημένης ασφάλτου για τον περιορισμό των μελλοντικών αναγκών συντήρησης και η αντιστήριξη διανοιγμένων πρανών ορυγμάτων.
Ο οδικός άξονας «Άκτιο–Αμβρακία», προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας «Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο και Οδική Άσφάλεια» τουΕπιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014 – 2020. Η ανάδοχος εταιρεία ΜΕΤΚΑ, της «Μυτιληναίος Α.Ε.» ανέλαβε το έργο τον Νοέμβριο του 2020. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ως το Σαββατοκύριακο, αφού απομακρυνθούν τα βαρέα οχήματα των εργοταξίων.
Μέσα στη χρονιά που διανύουμε ολοκληρώνονται και οι συνδέσεις Βόνιτσα–Λευκάδα και Άκτιο–Άγιος Νικόλαος, με τις οποίες συμπληρώνεται η διαδρομή της σύνδεσης προς τη Λευκάδα. Μέχρι το Πάσχα παραδίδεται το τμήμα Λαμία–Καλαμπάκα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, συνολικού μήκους 136 χλμ. Μέχρι το τέλος του έτους, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί περίπου το 80% του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, μήκους 75 χλμ. Σημειώνεται επίσης η έναρξη κατασκευής τμήματος του οδικού άξονα Λαμία–Άμφισσα–Αντίρριο και η προώθηση των διαδικασιών για την κατασκευή τμήματος του οδικού άξονα Λαμία–Καρπενήσι – Αγρίνιο.