X
Ελλάδα

Ο «χάρτης» των Κινέζων στην Ελλάδα

Οι Κινέζοι κάνουν ολομέτωπη επίθεση στην Ευρώπη, αλλά και πιο συγκεκριμένα στην Ελλάδα, με την εισαγωγή πολλών αντιπροσωπειών στη χώρα. Πάμε να δούμε αναλυτικά τις κινεζικές εταιρείες που έχουμε στη χώρα, αλλά και αυτές που αναμένεται να έρθουν.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποδεικνύουν ότι έχουν τη δύναμη, το χρήμα, τους πόρους, αλλά και το προϊόν για να δημιουργήσουν ένα ρεύμα. Σίγουρα το έχουν πετύχει εντός των τειχών, καθώς εκεί παίζουν εντός έδρας και σε ένα ευρύτερο κοινό, αλλά ισχύει το ίδιο και για την Ευρώπη άραγε;

Όπως πρόσφατα είχαμε γράψει, η επίθεση των κινεζικών εταιρειών στη γηραιά Ήπειρο είναι ολομέτωπη και δημιουργεί μια εντύπωση κυριαρχίας, η οποία στην πράξη και τουλάχιστον σε αυτή τη φάση δεν επαληθεύεται από τα νούμερα των πωλήσεων. Πιο συγκεκριμένα, το προηγούμενο έτος κατόρθωσαν να αποσπάσουν ένα ποσοστό 2,5% της συνολικής αγοράς της Ευρώπης, με 321.300 μονάδες, όταν οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν τα 12,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Διαβάστε επίσης: Ο «χάρτης» των κατασκευαστών από την Ασία στην Ευρώπη

Αναντίρρητα απαιτείται ένα εύλογο χρονικό διάστημα για την αποδοχή των προϊόντων τους στην αγορά μας και προκειμένου να καταφέρουν να εδραιωθούν, με τη νέα τους φιλοσοφία, καθώς εστιάζουν περισσότερο στα ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία με τη σειρά τους αντιμετωπίζονται με… σκεπτικισμό από πολλούς αγοραστές, για αρκετούς λόγους, μεταξύ αυτών και για τις υποδομές που δεν κρίνονται επαρκείς, αλλά και για την τιμή τους.

Εδώ, στο τελευταίο οι Κινέζοι έρχονται να δώσουν απάντηση, καθώς ένα από τα βασικά τους πλεονεκτήματα είναι η χαμηλή τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το έργο δεν είναι εύκολο, αφού η Tesla δεν σκοπεύει να απεμπολήσει τα δικαιώματά της στην πρωτιά, προσφέροντας, εκτός από το δυνατό της όνομα και τιμές.

Ωστόσο, ο ανταγωνισμός δεν περιορίζεται μόνο εκεί, καθώς αφορά όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, μαζί με αυτές και από την Ευρώπη, που κάνει ακόμα πιο δύσκολο το έργο των Κινέζων, οι οποίοι όμως δείχνουν να έχουν ραγδαία αύξηση στις πωλήσεις, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα που κινούνται στα μέρη μας.

Διαβάστε επίσης: Γιατί η Κίνα έχει το επάνω χέρι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι Κινέζοι στην Ελλάδα

Η MG Motor, που εισάγεται από τον Όμιλο Συγγελίδη, είναι από τα δυνατά ονόματα στο χώρο, που μάλιστα κάνει ήδη καριέρα σε άλλες ισχυρές αγορές της Ευρώπης. Έχει επιδείξει καλά δείγματα γραφής σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία, ενώ και εδώ, στην Ελλάδα έχει ξεκινήσεις δυναμικά. Η πλούσια γκάμα μοντέλων της, που δεν περιορίζεται μόνο σε αμιγώς ηλεκτρικά, της δίνει ξεκάθαρα ένα πλεονέκτημα, αλλά και το δικαίωμα να κοιτά το μέλλον με θετική ματιά.

Το αμιγώς ηλεκτρικό MG4 είναι η κορωνίδα της γκάμας της, με το MG ZS, το πιο προσιτό μοντέλο της, -τουλάχιστον μέχρι και την επίσημη έλευση του νέου MG3- να διαδραματίζει το ρόλο του, με εκδόσεις που έχουν και θερμικούς κινητήρες και σπάνε το ψυχολογικό φράγμα κάτω των 20.000 ευρώ. Η MG έχει πολλά να δείξει, καθώς πέρα από τα «πρακτικά» μοντέλα της, προσφέρει και το lifestyle όπως αυτό αντικατοπτρίζεται στη φιγούρα του εντυπωσιακού ανοιχτού MG Cyberster.

Η BYD έρχεται στην Ελλάδα από τον Όμιλο Σφακιανάκη και εστιάζει στα ηλεκτρικά μοντέλα. Το BYD Atto 3, το ηλεκτρικό SUV της κινεζικής εταιρείας, αποτελεί την αιχμή του δόρατος. Με compact διαστάσεις, έχοντας μήκος κοντά στα 4,5 μ. και αξιοσημείωτη ευρυχωρία, προσφέρεται σε έκδοση με αυτονομία που ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα, αλλά και ελκυστική τιμή κάτω των 30.000 ευρώ που το καθιστά άκρως ελκυστικό.

Από την άλλη, στην κορυφή τοποθετείται το BYD Seal, ένα σπορ σεντάν με εκρηκτικές επιδόσεις, που προδίδει κύρος στη φίρμα. Το μήκος του αγγίζει τα 4,8 μ. με την αυτονομία του να ξεπερνάει τα 500 χιλιόμετρα, ενώ είναι διαθέσιμο σε έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά και στους τέσσερις.

Η Seres, η οποία έρχεται στην Ελλάδα από την Σπανός Α.Ε. είναι μια μεγάλη εταιρεία, με εξαγωγές σε περισσότερες από 70 χώρες. Το Seres 5 είναι ένα πληθωρικό SUV υψηλών επιδόσεων, με απόδοση 585 ίππων και 940 Nm ροπής. Εστιάζει στις επιδόσεις, αλλά και την ποιότητα, με μήκος 4.710 χλστ. και μεταξόνιο 2.875 χλστ.

Το τετρακίνητο SUV, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 ή 4,2 δευτερόλεπτα, ανάλογα με την έκδοση, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα, με την αυτονομία του στην έκδοση με την μπαταρία των 90 kWh να είναι 530 χιλιόμετρα και σε αυτήν με την 80άρα μπαταρία να είναι 483 χιλιόμετρα.

Δίπλα στη «Σήρ ή Σήρες» όπως προφέρεται στα ελληνικά η Seres, θα δούμε την DFSK (Dongfeng Sokon Automobile, γνωστή διεθνώς ως DFSK Motor) της οποίας τα μοντέλα, μαζί με τη Seres, στον όμιλο της οποίας υπάγεται, εξάγονται σε περισσότερες από 70 χώρες και στην Ελλάδα θα έρθουν από την Σπανός Α.Ε. Θα διαθέσει τρία SUV, τα οποία προσφέρουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής και θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά από τον ερχόμενο Ιούνιο.

Διαβάστε επίσης: Πως η Κίνα αμφισβητεί το status quo του αυτοκινητικού χάρτη στην Ευρώπη

Το DFSK 500 είναι το εισαγωγικό μοντέλο, με μήκος 4,38 μ. και κινητήρα 1,5 λίτρων βενζίνης, που θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η εταιρεία υπόσχεται ότι το μικρό μοντέλο της DFSK θα έχει ελκυστική τιμή, όπως επίσης ανακοινώνει και 7 χρόνια εγγύησης.

Πιο πάνω το DFSK 600 ένα μεγαλύτερο SUV, μήκους 4,72 μ. με δυνατότητα μεταφοράς έως και επτά ατόμων. Εφοδιάζεται με 1.500άρη κινητήρα turbo βενζίνης, με απόδοση 177 ίππων και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην κορυφή τοποθετείται το Plug-in Hybrid, DFSK E5, το οποίο υπόσχεται 87 χιλιόμετρα ηλεκτρική αυτονομίας και πάνω από 1.000 χιλιόμετρα σε συνδυασμό των δύο κινητήρων.

Από τις νέες εταιρείες που περιμένουμε άμεσα είναι η Lynk & Co. Θα διατίθεται σε 19 χώρες στην Ευρώπη, με τάσεις επέκτασης. Η βάση της εταιρείας για την Ελλάδα είναι η Σλοβενία, ενώ η διαχείριση στη χώρα μας θα γίνεται από ένα γνωστό της… πιάτσας, με μεγάλη εμπειρία στο χώρο, που ήταν και στο τιμόνι της Volvo Hellas, τον Γιάννη Πετούλη.

Το Lynk & Co 01 είναι ένα Plug-in Hybrid μοντέλο, με έως 261 ίππους και δυνατότητα για κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά που φτάνει τα 75 χιλιόμετρα. Διακρίνεται για τον πλήρη εξοπλισμό του, αλλά και την ποιότητά του.

Η Maxus είναι μια ακόμα νέα εταιρεία που έρχεται στην Ελλάδα από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ. Έχει στόλο επαγγελματικών μοντέλων, μια κατηγορία στην οποία διακρίνεται, αλλά και πολυμορφικά, όπως το Mifa 9.

Η XPeng Motors που δραστηριοποιείται στην Ευρώπη σε λίγες χώρες και με μικρό αριθμό αυτοκινήτων αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα υπό την ομπρέλα του μεγάλου ομίλου. Η Omoda αναμένεται να κυκλοφορήσει επί ελληνικού εδάφους στις αρχές του καλοκαιριού. Θα έρθει με ένα ηλεκτρικό μοντέλο, το E5 που διακρίνεται για την αυτονομία του, αλλά και ένα ακόμα με έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, το C5, το οποίο θα αποδίδει 197 υπερτροφοδοτούμενους ίππους.

Xpeng C6

Στις νέες μάρκες που θα προστεθούν στην ελληνική αγορά θα είναι και η Xiaomi με το SU7. Την αντιπροσώπευση της εταιρείας θα κάνει ο Όμιλος Quest, γνωστός από τη δραστηριότητά του στα ηλεκτρονικά ήδη της ομώνυμης μάρκας. Κάτι τέτοιο όμως δεν αναμένεται να γίνει άμεσα.

Διαβάστε επίσης: Δείτε πότε έρχεται στην Ελλάδα το ηλεκτρικό SU7 της Xiaomi

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!