Τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ επέλεξε η Mercedes προκειμένου να παρουσιάσει τη νέα G-Class.
Αυτή είναι η δεύτερη κατά σειρά γενιά του εμβληματικού μοντέλου της γερμανικής εταιρείας που αισίως δίνει το «παρών» στις κατά τόπους αγορές από το 1979 μέχρι και σήμερα. Έτσι, μετά τις πρόσφατες επίσημες και ανεπίσημες διαρροές, η Mercedes βάζει τέλος στην αναμονή παρουσιάζοντας στο Ντιτρόιτ της νέα G–Class, ένα αυτοκίνητο που διατηρεί το γνώριμο σχεδιαστικό DNA του παρελθόντος διαθέτοντας, εντούτοις, μια πλειάδα αλλαγών και αναβαθμίσεων που έρχονται να εκσυγχρονίσουν το οδηγικό και τεχνολογικό ποιον του μοντέλου.
Ξεκινώντας από τις αναρτήσεις, η γερμανική εταιρεία αποκαλύπτει πως στον εμπρός άξονα υπάρχει μια διάταξη με διπλά ψαλίδια και πίσω ο παραδοσιακός «σκληροτράχηλος» άκαμπτος άξονας, που συνεπικουρείται από ράβδο Panhard και τέσσερις διαμήκεις βραχίονες. Άξια αναφοράς είναι επίσης τα αριθμητικά στοιχεία που αφορούν στη διαδρομή των ελατηρίων και το rebound των αμορτισέρ στον εμπρός (85/100 χλστ.) και πίσω άξονα (82/142 χλστ.). Φυσικά, το κατά 30% πιο άκαμπτο αμάξωμα, το οποίο θα ζυγίζει 160 κιλά λιγότερο σε σχέση με το υπάρχουν, «στηρίζεται» σε ανεξάρτητο πλαίσιο τύπου σκάλας, ενώ για την μετάδοση της κίνησης φροντίζουν ένα κιβώτιο μεταφοράς και τρία μπλοκέ διαφορικά σε συνδυασμό με δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων με πιο κοντό σε σχέση με το παρελθόν λόγο (2,93 έναντι 2,1). Από εκεί και πέρα, η μέγιστη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ανέρχεται πλέον στα 241 χλστ. (+6 χλστ. σε σχέση με το παρελθόν), οι δε γωνίες προσέγγισης και διαφυγής αντίστοιχα στις 31 και 30 μοίρες.
Η νέα Mercedes G-Class εφοδιάζεται με το πρόγραμμα G-Mode, το οποίο ενεργοποιείται αυτοβούλως όταν ο οδηγός «κλειδώσει» οποιοδήποτε από τα τρία διαφορικά ή επιλέξει τις κοντές σχέσεις. Το off-road αυτό πρόγραμμα προσαρμόζει τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση, την υποβοήθηση του τιμονιού (σ.σ.: που πλέον αποτελείται από κρεμαγίερα και όχι από ατέρμονα), την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου ώστε να εξασφαλίζεται η ιδανική απόδοση σε εκτός δρόμου διαδρομές και… αντιξοότητες.
Σε ότι έχει να κάνει με το κιβώτιο, η νέα G-Class θα εφοδιάζεται μ’ ένα αυτόματο «9άρι» με μετατροπέα ροπής, το οποίο σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης διανέμουν υπό φυσιολογικές συνθήκες τη ροπή του κινητήρα σε ποσοστό 40/60 εμπρός και πίσω. Σε ότι αφορά τις κινητήριες μονάδες, το γερμανικό εργοστάσιο αναφέρει μια (προς το παρόν) έκδοση, την G500, η οποία κινείται από το γνωστό V8 4λιτρο κινητήρα της εταιρείας, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 422 ίππους και 610 Nm ροπής από τις 2.000 έως και τις 4.750 σ.α.λ. Αργότερα μέσα στη χρονιά, η γερμανική εταιρεία θα αθροίσει την κορυφαία έκδοση G63, η οποία θα τροφοδοτείται κατά πάσα πιθανότητα από μια ισχυρότερη έκδοση του4λιτρου κινητήρα-πασπαρτού της γερμανικής φίρμας. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις αρχές περίπου του 2019, στην παλέτα των κινητήριων μονάδων του αυτοκινήτου θα προστεθεί και η πετρελαιοκίνητη έκδοση G350, η οποία θα φιλοξενεί έναν straight-six κινητήρα με χωρητικότητα 2,9 λίτρων που θα αποδίδει περί τους 285 ίππους.
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο μοντέλο είναι κατά 53 χλστ. πιο μακρύ και κατά 121 χλστ. πιο πλατύ αγγίζοντας τα 4.715 και 1.881 χλστ. αντίστοιχα. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το μεταξόνιο της κατασκευής έχει διευρυνθεί κατά 40 χλστ., κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ο διαθέσιμος «αέρας» για τα πόδια των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 150 χλστ. Αξίζει να σημειωθεί πως τα πίσω καθίσματα έχουν τη δυνατότητα ανάκλησης και αναδίπλωσης σε εννέα διαφορετικές θέσεις. Συνολικά, η εκ βαθών αναβαθμισμένη καμπίνα της νέας G-Glass, η οποία παραπέμπει σε εκείνη της E-Class, διαθέτει πλέον όλες τις γνωστές τεχνολογικές κατακτήσεις της γερμανικής εταιρείας σε συστήματα επικοινωνίας, διασύνδεσης και υποβοήθησης του οδηγού._Χ.Α.