top icon
Επικαιρότητα

Μπαίνει τάξη στις πιάτσες των ταξί

Tις προδιαγραφές, με βάση τις οποίες προκειμένου θα μπορεί κάθε Δήμος να οριοθετήσει τις πιάτσες ταξί που θα δημιουργηθούν, προβλέπει απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Πιο συγκεκριμένα, δεν μπορούν να οριστούν θέσεις στάθμευσης σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας μεγαλύτερο των 50 χλμ./ώρα, σε δρόμους με παράπλευρο δίκτυο και σε οδούς που διαθέτουν λεωφορειολωρίδες για να κυκλοφορούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η χωροθέτηση θέσης στάθμευσης ταξί θα γίνεται σε σημεία που επιτρέπεται η στάση και στάθμευση των οχημάτων, σε οδούς μονής ή διπλής κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «απαραίτητο εναπομείναν πλάτος ανά λωρίδα κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι σε οδό μονής κυκλοφορίας το ελάχιστο στα τρία μέτρα και σε οδό διπλής κυκλοφορίας στα τρία μέτρα και πενήντα εκατοστά. Σε οδούς όπου διέρχεται λεωφορείο το ελάχιστο εναπομείναν πλάτος της οδού θα πρέπει να είναι στα τρία μέτρα και πενήντα εκατοστά». Αναλυτικότερα, το πλάτος της θέσης στάθμευσης επί του οδοστρώματος ή και σε εσοχή ορίζεται το ελάχιστο στα δύο μέτρα και είκοσι εκατοστά και το χωροθετούμενο μήκος ανά όχημα στα πέντε μέτρα.

Οι θέσεις στάθμευσης ταξί προτείνεται να βρίσκονται κοντά σε σημεία σημαντικής προσέλκυσης μετακινήσεων (κεντρικά σημεία πόλης, νοσοκομεία, σταθμοί ΗΣΑΠ και Μετρό, αεροδρόμια, εμπορικά και αθλητικά κέντρα). Η προτεινόμενη απόσταση της θέσης στάθμευσης ταξί από τα σημεία που θα παραλαμβάνεται ο πελάτης προτείνεται να είναι μέχρι 400 μέτρα. Προτείνεται η χωροθέτηση της πιάτσας να γίνεται κοντά σε διαβάσεις πεζών, για να εξασφαλίζεται η εύκολη πρόσβαση της θέσης ταξί από τους πεζούς. Όμως, η διάβαση πεζών θα πρέπει να προηγείται της θέσης στάθμευσης ταξί και να βρίσκεται σε ασφαλή απόσταση, 5 ως 10 μέτρα τουλάχιστον. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην απόσταση των χωροθετούμενων θέσεων από φωτεινούς σηματοδότες και από πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP). Επιτρέπεται παρέκκλιση από τις διατάξεις του άρθρου 34, με την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλίζεται η οδική ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και θα διασφαλίζεται η καλή ορατότητα των πινακίδων σήμανσης και των σηματοδοτών.

Στο ενδεχόμενο που, για τη χωροθέτηση θέσης στάσης-στάθμευσης ταξί, απαιτηθεί η δημιουργία εσοχής σε βάρος του πεζοδρομίου, τότε το ελάχιστο εναπομείναν πλάτος πεζοδρομίου δεν θα είναι λιγότερο του ενός μέτρου και πενήντα εκατοστών, μη συμπεριλαμβανομένης της κατακόρυφης σήμανσης και αστικού εξοπλισμού. Για χωροθετούμενες θέσεις σε εσοχή, ιδιαίτερα πλησίον νοσοκομείων, αεροδρομίων κ.λπ., προτείνεται η δημιουργία εσοχής με διαμόρφωση ραμπών για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρίες. Αναφορικά με την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, απαιτείται μεταξύ των άλλων να διασφαλίζονται καλές συνθήκες ορατότητας με επαρκή φωτισμό. Ταυτόχρονα, για την οριοθέτηση των θέσεων στάθμευσης ταξί απαιτείται οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, η οποία θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις τεχνικές οδηγίες και τις διατάξεις του ΚΟΚ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη χωροθέτηση της πιάτσας απαιτείται η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης. Συγκεκριμένα, η μελέτη θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και για λόγους ισονομίας αφενός τη ζήτηση για ταξί σύμφωνα με τις παρακείμενες δραστηριότητες και αφετέρου την ανάγκη για στάθμευση όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα των κατοίκων της περιοχής. Επίσης, θα πρέπει, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», να τεκμηριώνεται ότι από την εφαρμογή της χωροθετούμενης θέσης στάθμευσης ταξί δεν θα επηρεαστεί αρνητικά το επίπεδο εξυπηρέτησης της οδού και τυχόν παρακείμενων κόμβων και θα διασφαλίζεται ότι η διερχόμενη κυκλοφορία θα διεξάγεται με ασφάλεια και απρόσκοπτα.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ