Την Τρίτη 22 Ιουνίου μπαίνουν οι υπογραφές για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, σε τελετή που θα παραβρεθεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Την Τρίτη 22 Ιουνίου θα μπουν οι υπογραφές για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, που είναι η Γραμμή 4 του Μετρό. Πριν από δύο εβδομάδες, το έργο εγκρίθηκε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε αναφέρει πως μετά από πολλές δεύτερες σκέψεις και καθυστερήσεις το έργο είναι έτοιμο πια να ξεκινήσει.
Το ανάδοχο σχήμα αποτελούν η ΑΒΑΞ-Ghella και η Alstom. Το ποσό με το οποίο ο προαναφερόμενος συνδυασμός αναλαμβάνει το έργο είναι 1,16 εκατ. ευρώ, χωρίς τον ΦΠΑ, με τον οποίο το κόστος του φτάνει το 1,8 δις ευρώ.
Όπως είναι γνωστό, το κυρίως έργο είναι η κατασκευή της μήκους 13 χιλιομέτρων σήραγγας, τους 15 σταθμών και των 9 φρεατίων. Στα άκρα της γραμμής θα ετοιμαστούν καταλλήλως οι χώροι για να εγκατασταθούν και να αναπτυχθούν οι δύο Μετροπόντικες, που μάλλον θα είναι καινούργιοι και όχι μεταχειρισμένοι.
Το πρώτο τμήμα της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας εξασφαλίζει τη σύνδεση του Αλσους Βεΐκου με την περιοχή του Γουδή. Είναι μήκους 12,8 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή). Ο προβλεπόμενος χρόνος κατασκευής είναι οκτώ χρόνια. Η συνέχεια της γραμμής 4 προβλέπει το τμήμα Γουδή -Μαρούσι -Εθνική Οδός, μήκους 14 χιλιομέτρων με 11 σταθμούς, το τμήμα Ευαγγελισμός -Ανω Ηλιούπολη, μήκους 4,1 χιλιομέτρων με 3 σταθμούς, και τέλος το τμήμα από το Αλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη, μήκους 7,3 χλμ που προβλέπει την κατασκευή 6 νέων σταθμών.
Στη φάση αυτή, κανείς δεν γνωρίζει πόσα και ποιας αξίας αρχαιολογικά αντικείμενα και δομές θα έρθουν στο φως, ειδικά στο τμήμα Εξαρχείων-Ακαδημίας-Κολωνακίου-Ευαγγελισμού, οπότε είναι άγνωστος και ο χρόνος που θα καθυστερήσει το έργο (αν οι ανασκαφές φέρουν στην επιφάνεια σημαντικά ευρήματα). Οι επεκτάσεις της Γραμμής 4 είναι επίσης σημαντικές, καθώς μελετάται μετά το Άλσος Βεϊκου η διαδρομή να κατευθυνθεί προς Περισσό και μέσω των Αγίων Αναργύρων να καταλήξει με τερματικό σταθμό στην Πετρούπολη.
Η Γραμμή 4 θα συνδέεται με τη Γραμμή 1 στον Περισσό και το Μαρούσι, με τη γραμμή 2 σε Πανεπιστήμιο και Ίλιον, με τη Γραμμή 3 σε Ευαγγελισμό και Κατεχάκη και με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο σε λεωφόρο Κηφισίας και Πύργο Βασιλίσσης. Η λειτουργία της Γραμμής 4 θα φέρει μεγάλη κυκλοφοριακή και περιβαλλοντολογική ανάσα σε μια περιοχή που ασφυκτιά τόσο από χώρους, όσο και από μόλυνση. Αρκεί να πούμε πως η μέση ημερήσια μείωση των αυτοκινήτων υπολογίζεται σε 60.000 οχήματα, η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια υπολογίζεται σε 1.216 μεγαβατώρες και η μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται σε 318 τόνους.