Tο οδικό έργο που έχει προταθεί για το λιμάνι του Πειραιά τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 31 Αυγούστου 2023, από την Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, σχετικά με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς. Το τεχνικό αντικείμενο αναφέρεται στην κατασκευή οδού μήκους περίπου 500 μέτρων για τη φυσική και τελωνειακή σύνδεση της περιοχής του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (προβλήτας Γ2) με τον πρώην χώρο του Οργανισμού Δημόσιας Διαχείρισης Υλικού (ΟΔΔΥ) στον οποίο λειτουργούν τα κτίρια αποθηκών διαχείρισης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Η νέα υπόγεια οδική σύνδεση αποτελεί ιδιωτική οδό, με κύρια λειτουργία τη σύνδεση των δύο προαναφερόμενων περιοχών για τη μεταφορά εμπορευμάτων από τους χώρους του εμπορικού λιμένα προς το χώρο των αποθηκών και αντίστροφα, με στόχο τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στο υφιστάμενο αστικό οδικό δίκτυο. Θα κατασκευαστεί κάτω διάβαση (τούνελ) μήκους 80 μέτρων περίπου με την μέθοδο Cover & Cut, όπως επίσης και έργα εισόδου–εξόδου στο Νότιο και στο Βόρειο τμήμα. Αυτό θα προσφέρει περισσότερους χώρους για την εξυπηρέτηση διακίνησης και αποθήκευσης μεγαλύτερου αριθμού οχημάτων.
Σκοπός της κατασκευής του έργου είναι η λειτουργική διασύνδεση της περιοχής με την υπόλοιπη λιμενική εγκατάσταση, με την οποία στην παρούσα φάση διαχωρίζεται μέσω της λεωφόρου Δημοκρατίας και της εσωτερικής οδού πρόσβασης του λιμανιού. Για την καλύτερη αξιοποίηση της συγκεκριμένης περιοχής, είναι απαραίτητη η ενοποίησή της με την υπόλοιπη λιμενική εγκατάσταση, χωρίς τους κυκλοφοριακούς περιορισμούς του σήμερα. Ο συγκεκριμένος συνδετήριος δρόμος θα έχει μήκος περίπου 500 μέτρων, θα διαθέτει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους τεσσάρων μέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή κάτω διάβασης μήκους 80 μέτρων (κάτω από την Δημοκρατίας και την εσωτερική οδό του λιμανιού), κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, χωματουργικές και ασφαλτικές εργασίες, κατασκευή δικτύου για το φωτισμό της οδού, σήμανσης κλπ.
Στα πλαίσια υλοποίησης του υπό μελέτη οδικού έργου, θα κατασκευαστούν όλες οι απαραίτητες εγκαταστάσεις και οι σχετικές υποδομές δικτύων ασφαλείας. Τέλος, προβλέπεται η τοποθέτηση των απαραίτητων μέσων για την κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση της νέας οδού (κυκλοφοριακές πινακίδες, διαγράμμιση) και την ασφάλεια της οδού (τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας), καθώς και κάθε απαραίτητη εργασία που θα απαιτηθεί για τη λειτουργικότητα της κατασκευής.
Πηγή: ypodomes.com