X
Επικαιρότητα

Μεγάλα έργα – ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης σε αριθμούς

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι έργο χαρακτηρισμένο ως εμβληματική επένδυση εξαιρετικής σημασίας, αναγκαίο για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη του νησιού.

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα έχει συνολικό μήκος 294 χιλιόμετρα και θα διατρέχει οκτώ δήμους και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης, συνδέοντας τις κύριες πύλες εισόδου και εξόδου του νησιού. Το έργο έχει χωριστεί σε τρία τμήματα: Χανιά-Ηράκλειο με προϋπολογισμό 2,057 δισεκατομμύρια ευρώ, Χερσόνησος-Νεάπολη με προϋπολογισμό 349 εκατομμύρια ευρώ και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος με προϋπολογισμό 200 εκατομμύρια ευρώ. Η αποπεράτωσή του και η παράδοση του για χρήση από το κοινό θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια μέσω της μείωσης των ατυχημάτων, θα μειώσει το κόστος των μετακινήσεων και της μεταφοράς εμπορευμάτων, όπως και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Ακόμη, θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων και θα ενισχύσει την απασχόληση μέσω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας. Και φυσικά, θα συνδράμει σημαντικά στην αναπτυξιακή πορεία της Κρήτης.

Με την ένταξή του στην καθημερινότητα της Κρήτης, ο Βόρειος Οδικός Άξονας (ΒΟΑΚ) εκτιμάται ότι θα μειώσει εντυπωσιακά, κατά 63% τα τροχαία ατυχήματα και ό,τι δυσάρεστο προκύπτει από αυτά (τραυματισμοί-θάνατοι). Σε 110.800 υπολογίζονται οι νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες) κατά την περίοδο κατασκευής και λειτουργίας του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σε βάθος 35 ετών. Από εκεί και πέρα, η εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους οχημάτων ετησίως θα φτάσει τα 38 εκατομμύρια ευρώ, ενώ 11,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως θα εξοικονομηθούν από τη μείωση του περιβαλλοντικού κόστους. Τέλος, σε 12,1 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο υπολογίζονται οι επιβατοώρες που θα εξοικονομηθούν προς όφελος των μετακινούμενων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – Σε ποια φάση βρίσκεται το έργο

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!