top icon
Επικαιρότητα

Κυκλοφοριακό – Εκατό χαμένες ώρες κάθε χρόνο

Στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, τα στοιχεία που αναφέρθηκαν είναι αρκούντως αποκαλυπτικά. Η πιο σημαντική επιβάρυνση που καταγράφηκε αφορά τις λεωφόρους Κηφισού και Κηφισίας.

Περισσότερες από 100 ώρες κάθε χρόνο, κατά μέσο όρο, χάνει κάθε οδηγός από τη ζωή του εξαιτίας των κυκλοφοριακών προβλημάτων στην Αττική. Σαφώς, τα οχήματα που κινούνται στον πολυπληθέστερο νομό της Ελλάδας, είναι πολύ περισσότερα από οπουδήποτε αλλού στη χώρα, αυτό όμως δεν αποτελεί και τη δικαιολογία για να γίνει η ταλαιπωρία «καθεστώς» που δεν ανατρέπεται. Ο μέσος οδηγός στην Αττική χρειάζεται μισή ώρα για να διανύσει μόλις 10 χιλιόμετρα στις κεντρικές περιοχές της Αθήνας. Και πώς αυτό να μη συμβαίνει, όταν οι χρήστες των αυτοκινήτων περνούν το 34% της ημέρας του, οδηγώντας μέσα στην κίνηση; To ποσοστό αυτό στέλνει την Αθήνα στην 114η θέση στον κόσμο, σε ό,τι αφορά πρωτεύουσες με κυκλοφοριακά προβλήματα. Και φυσικά, η χώρα μας βρίσκεται μέσα στις πρώτες δέκα, σε ό,τι έχει να κάνει με την επιβαρυμένη κυκλοφοριακή κίνηση και τον απαιτούμενο χρόνο της κάθε διαδρομής.

kifisos

Επιπλέον, ένας από τους κυριότερους λόγους όπως παρουσιάστηκε από την μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) είναι η περιορισμένης χωρητικότητα του οδικού δικτύου ενώ έχουν κριθεί αρνητικά οι πολλές και συχνά άνευ σοβαρού λόγου μετακινήσεις με το αυτοκίνητο και η σχετικά συχνή επιθετική συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών. Από το 2022 μέχρι το 2024, κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής, η κατάσταση δεν έχει αλλάξει καθόλου. Η λεωφόρος Αλεξάνδρας μπορεί να έχει μια μικρή μείωση, αλλά ο Κηφισός και η λεωφόρος Κηφισίας καταγράφουν σημαντική επιβάρυνση.

kifisos

Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) δηλώνει με βάση τα στοιχεία που διαθέτει πως το 50% ατυχημάτων συμβαίνει στο αστικό περιβάλλον. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να γίνει σαφής καθορισμός των ορίων ταχύτητας με νέες μελέτες. Ο ΣΕΣ έκρινε ως σωστό το μέτρο της ανώτατης ταχύτητας 30 χιλιομέτρων την ώρα σε αστικές περιοχές. Σύμφωνα όμως με τα μέλη του, απαιτούνται και συνοδευτικά μέτρα (περισσότερες κάμερες, αστυνόμευση, ακριβής σήμανση). Ακόμη, πρέπει να τηρηθεί επιτέλους το Μητρώο Οδικών Υποδομών, που ξεκίνησε από την Εγνατία Οδό και χρειάζεται επέκταση σε εθνικό επίπεδο.

ses

Όπως ήταν επόμενο, οι συγκοινωνιολόγοι πρότειναν μια σειρά από έργα, κάποια από αυτά ήδη προγραμματισμένα και κάποια όχι. Τα οδικά έργα που προτείνονται είναι η σήραγγα Ηλιούπολης, ένας νέος άξονας στη διαδρομή Ελευσίνα-Οινόφυτα, ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά που έχει κολλήσει εδώ και δύο δεκαετίες, μια επέκταση προς την Ραφήνα, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που έχει ήδη εξαγγελθεί αλλά η διαδικασία προχωρά με πολύ αργά βήματα, η σήραγγα της Αργυρούπολης, η βελτίωση της πολύπαθης Λεωφόρου Κηφισού, η σύνδεση της Ηριδανού με την Ούλοφ Πάλμε, ο άξονας Ελληνικό Μαραθώνας στο τμήμα του Κρυονερίου και η επέκταση προς Λαύριο.

ses

Αυτά και άλλα πολλά, αρκούντως ενδιαφέροντα, ειπώθηκαν μεταξύ άλλων τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025, στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και οι επιστημονικές του επιτροπές (αστικής κινητικότητας, οδικών, σιδηροδρομικών, αεροπορικών, θαλάσσιων και εμπορευματικών μεταφορών), με τίτλο: «Οι συγκοινωνιολόγοι συζητούν και προτείνουν: Υφιστάμενη κατάσταση και προοπτικές». Η ημερίδα τελέστηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου. Την τίμησαν με την παρουσία τους απευθύνοντας χαιρετισμό κατά την έναρξή της οι Απόστολος Τζιτζικώστας Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Χρήστος Σταϊκούρας Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Λουκία Κεφαλογιάννη Αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών και Ηλίας Αποστολόπουλος, Δήμαρχος Παπάγου-Χολαργού, εκπρόσωπος ΚΕΔΕ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ