X
Επικαιρότητα

ΚΟΚ: Επανεξετάζονται οι διατάξεις για τα οχήματα των διανομέων

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επανεξετάζει τις διατάξεις που αφορούν τα δίκυκλα οχήματα των διανομέων στο πλαίσιο του νέου ΚΟΚ, αφού οι σχετικές υπηρεσίες έχουν πλέον αυξηθεί σημαντικά.

Σε ό,τι αφορά στην φόρτωση των οχημάτων, ο ισχύων ΚΟΚ με το άρθρο 32 προβλέπει όλους τους κανόνες που θα πρέπει να πληρούνται, δηλαδή το μικτό βάρος να μην υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο, να μην περιορίζεται η ορατότητα του οδηγού, να μην εξέχει το φορτίο άνω του 30%. Μάλιστα στο εν λόγω άρθρο του ΚΟΚ, ρητώς αναφέρεται ότι «τα όποια εξαρτήματα θα πρέπει να στερεώνονται καλά», ώστε να μην δημιουργείται κανένα απολύτως πρόβλημα. Παράλληλα, με τα άρθρα 81 και 82 του ΚΟΚ, περί μηχανισμών, εξαρτημάτων και συσκευών των οχημάτων, προβλέπεται αυτά να μην δημιουργούν κινδύνους για τους επιβαίνοντες και τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου.

Αυτό που θα πρέπει να καταστεί σαφές είναι ότι ο ΚΟΚ περιλαμβάνει το πλαίσιο και τις προϋποθέσεις που οφείλουν όλοι να σέβονται και να εφαρμόζουν. Μάλιστα και στα ΚΤΕΟ, αν στην άδεια κυκλοφορίας του δικύκλου αναγράφεται η ύπαρξη του επιπρόσθετου φορητού εξοπλισμού, θα πρέπει να ελέγχεται και η ορθή στερέωσή του π.χ. με ιμάντες. Το πρόβλημα είναι πως συνήθως τα δίκυκλα αυτά δεν περνάνε ΚΤΕΟ με το κουβούκλιο μεταφοράς, αφού συχνά οι ιδιοκτήτες τα αφαιρούν. Σε αυτό το θέμα  η Αστυνομία και η Τροχαία θα πρέπει να βρουν τη σωστή εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το πλαίσιο που θα εφαρμόζεται έχει τεθεί, ξεκινώντας από την υποχρεωτικότητα του κράνους και αντανακλαστικού γιλέκου από τους οδηγούς που εργάζονται στη διανομή και μεταφορά προϊόντων, που θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4784 του 2021». Αν σε κάποιες περιπτώσεις αυτά τα κουτιά τοποθετούνται πρόχειρα, αυτό αποτελεί ευθύνη του οδηγού, όπως και το αν φορά κράνος, αν κινείται αντίθετα στο δρόμο, αν παραβιάζει τον σηματοδότη.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!