Τη θέσπιση κινήτρων για την απόσυρση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την αντικατάστασή τους από ηλεκτρικά μοντέλα εξετάζουν οι Αρχές, στο πλαίσιο του νέου κλιματικού νόμου που ετοιμάζεται.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σκέφτονται να συμπεριλάβουν στον κλιματικό νόμο που σχεδιάζεται και μια νέου τύπου απόσυρση οχημάτων, κατά την οποία οι ιδιοκτήτες ταξί και οι κάτοχοι ιδιωτικών αυτοκινήτων θα μπορούν να αποσύρουν τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να αποκτήσουν υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η σχετική νομοθετική ρύθμιση που θα συμπεριληφθεί στα ουκ ολίγα στοιχεία του κλιματικού νόμου θα δίνει τη δυνατότητα με υπουργικές αποφάσεις (ΚΥΑ) να ενεργοποιούνται τα κίνητρα για να προχωρήσει η αντικατάσταση αυτή.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων, το πλήρες πλαίσιο του κλιματικού νόμου θα είναι έτοιμο τον Οκτώβριο. Την 1η Νοεμβρίου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα συμμετάσχει στη Σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, που θα λάβει χώρα στη Γλασκώβη. Εκεί, θα έχει στα χέρια του το θεσμικό κείμενο με τους νέους στόχους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Επίσης, εκεί θα ανακοινώσει και την τελική χρονολογία για το stop των πωλήσεων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (πολλοί λένε 2035 και άλλοι 2040).
Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που ισχύει από τον Αύγουστο του 2020, κρίνεται επιτυχημένο μέχρι στιγμής. Ως τώρα έχει δεχτεί 14.000 αιτήσεις για επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και ποδηλάτων. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ο λόγος για την δυναμική ανάπτυξη των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων, έχοντας ανεβάσει το μερίδιό τους στο 5,5% (18 μήνες πριν το ποσοστό ήταν μόλις 0,7%). Είναι βέβαιο πως το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα παραμείνει σε ισχύ το 2022, όπως και το 2023, ενώ στόχος των αρμοδίων είναι να διατηρηθεί μέχρι το 2030. Ασφαλώς, το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα ενισχυθεί στα σημεία, όπως άλλωστε σας έχουμε ήδη αναφέρει σε παλαιότερό μας δημοσίευμα.