Κατά την ημερίδα «βιώσιμη ανάπτυξη: ο ρόλος των δημοσίων επιχειρήσεων και η στρατηγική κατεύθυνσης προς το μέλλον», που διοργάνωσε το Υπερταμείο στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ, συζητήθηκαν και θέματα ηλεκτροκίνησης και βιώσιμης κινητικότητας.
Κατά την έναρξη της ημερίδας ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου κ. Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης τόνισε ότι «η βούλησή μας για τον καθοριστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το Υπερταμείο, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του εθνικού πλούτου και τη διασφάλιση αναβαθμισμένων υπηρεσιών στους πολίτες, αποτυπώνεται στο Στρατηγικό Σχέδιο 2022-2024, το οποίο θα παρουσιαστεί την επόμενη περίοδο. Όραμά μας είναι η μετεξέλιξη του Υπερταμείου σ’ ένα Public Wealth Fund, που επιτρέπει και την αξιοποίηση της πολύτιμης διεθνούς εμπειρίας για τη μεγιστοποίηση της αξίας της δημόσιας περιουσίας και παράλληλα διευκολύνει την προσέλκυση επενδυτών». Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι: «Ο στόχος για ακόμη καλύτερες, σύγχρονες δημόσιες επιχειρήσεις, με κερδοφορία και παροχή αγαθών και υπηρεσιών υψηλού επιπέδου είναι κοινός για όλους όσοι εμπλέκονται στη λειτουργία ή την εποπτεία τους. Ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση της λειτουργίας τους είναι μέσα στους σκοπούς του Υπερταμείου και η μέχρι τώρα δράση μας το αποδεικνύει. Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με τις διοικήσεις όλων των θυγατρικών μας για το σκοπό αυτό».
Στην ενότητα σχετικά με τη βιώσιμη κινητικότητα ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου κ. Στέφανος Γιουρέλης ανέφερε ότι «εστιάζουμε στο e-mobility για τους στόλους των εταιρειών, στην ηλεκτροκίνηση και στα εναλλακτικά καύσιμα. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η υποστήριξη της ΔΕΗ με τη θυγατρική της ΔΕΗ blue. ». Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΙΝΕΟ κ. Άνταμ Μαρκάκης επεσήμανε ότι η μικροκινητικότητα είναι η μεγαλύτερη ελπίδα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε τους ευρωπαϊκούς στόχους. Σημείωσε ότι το 50% των μετακινήσεών μας είναι κάτω από 8χλμ. Αυτό σημαίνει ότι με μια αντίληψη μικροκινητικότητας μπορούμε να καλύψουμε αυτές τις ανάγκες μας χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στην πόλη.
Στην ενότητα «ηλεκτροκίνηση: το μέλλον των μετακινήσεων» ο κ. Νικόλαος Αθανασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος στις Αστικές Συγκοινωνίες, επεσήμανε ότι «οι Αστικές Συγκοινωνίες ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της πράσινης ενέργειας με την ανανέωση του στόλου με ένα ικανό μείγμα καθαρών οχημάτων. Η ηλεκτροκίνηση σχετίζεται με μια ολιστική διαδικασία, αφορά σε νέο σχεδιασμό, νέες υποδομές και μια νέα συνολική αντίληψη». Ο Πρόεδρος της Ο.ΣΥ. Α.Ε κ. Βασίλης Ξυπολυτάς, ανέφερε χαρακτηριστικά «είμαστε, πλέον, έτοιμοι για το επόμενο βήμα. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα βγει ο διαγωνισμός για 770 καινούργια οικολογικά λεωφορείων εκ των οποίων τα 350 θα είναι ηλεκτρικά».
Ο Dr. Γιώργος Πεχλιβάνογλου, Chief Technical Officer, BLINK Charging Europe διαπίστωσε ότι, «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 300 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στόχος είναι σε κάθε χωριό και κωμόπολη να λειτουργεί τουλάχιστον ένας φορτιστής και να μην υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ των φορτιστών σε όλο το δίκτυο». Δελτίο Τύπου