Η Δυτική Ελλάδα κατέχει νευραλγική γεωγραφική θέση στο ανάγλυφο της χώρας, συνδέοντας την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα και την Ήπειρο. Επιπλέον αποτελεί μια εκ των κυριότερων πυλών της χώρας, προς την Αδριατική και τη Δυτική Ευρώπη γενικότερα.
Το οδικό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας είναι ιδιαίτερα εκτεταμένο και βελτιώνεται συνεχώς. Η κεντρική οδική αρτηρία που συνδέει την πόλη των Πατρών με την Αθήνα αποτελεί μέρος του βασικού εθνικού άξονα ΠΑΘΕ (Οδικός Άξονας Πατρών –Αθήνας – Θεσσαλονίκης –Ευζώνων). Άλλο έργο που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αναπτυξιακή δυναμική της Δυτικής Ελλάδος, είναι η Ιόνια Οδός, δηλαδή ο άξονας από την Καλαμάτα μέχρι τα Αλβανικά σύνορα μέσω Πάτρας και Ιωαννίνων, έργο το οποίο σχετίζεται με την Εγνατία Οδό (το σημαντικότερο τμήμα αυτού του άξονα αποτελεί από το 2004 η ζεύξη του Ρίου –Αντίρριου).
Οι οδικοί άξονες της Δυτικής Ελλάδας που περιγράφονται στην απόφαση χαρακτηρισμού των Διευρωπαϊκών Οδικών Αξόνων (ΦΕΚ 2631/Β/2008) είναι οι εξής:
Καλαμπάκα–Τρίκαλα–Καρδίτσα–Λαμία–Άμφισσα–Ναύπακτος-Αντίρριο
Ιονία και Ολυμπία οδός: Κακαβιά–Ιωάννινα–Αμφιλοχία–Μεσολόγγι–Πάτρα–Πύργος–Τσακώνα
Ολυμπία οδός: Ελευσίνα–Κόρινθος–Πάτρα
Αγρίνιο–Καρπενήσι–Λαμία
Πρέβεζα–Βόνιτσα–Αμβρακία (σύνδεση με δυτικό άξονα),
Πύργος–Ολυμπία–Βυτίνα–Τρίπολη
Οι οδικοί άξονες διεθνούς σημασίας είναι οι εξής:
Ιωάννινα–Άρτα–Αμφιλοχία–Μεσολόγγι–Αντίρριο (Ιόνια Οδός, σημαντικότατος άξονας για όλο το δυτικό διαμέρισμα της χώρας)
Αντίρριο–Ναύπακτος–Ιτέα–Λαμία (σημαντικός άξονας, ο οποίος θα συνδέσει την Ιόνια Οδό με τον ΠΑΘΕ.
Πλατυγιάλι σύνδεση με Ιόνια οδό–Αγρίνιο–Καρπενήσι–Λαμία: άξονας σημαντικός τόσο για την ανάπτυξη του Πλατυγιαλίου ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών, όσο και για την προοπτική τουριστικής ανάπτυξης της ορεινής περιοχής της Αιτωλοακαρνανίας και της Ευρυτανίας.
Αμβρακία-Κατούνα-παράκαμψη Βόνιτσας-διακλάδωση προς Άκτιο Πρέβεζα Λευκάδα σύνδεση με Ηγουμενίτσα (η αποκαλούμενη και Παραϊόνια Οδός): Άξονας που εξυπηρετεί τη δυτική Αιτωλοακαρνανία και συνδέει τη Λευκάδα, την Πρέβεζα και τη Θεσπρωτία με την Ιόνια Οδό.
Κόρινθος–Αίγιο–Πάτρα–Πύργος–Τσακώνα (Ολυμπία Οδός): Εξαιρετικά σημαντικός άξονας για ολόκληρη την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα για την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας αλλά και την περιοχή του Αιγίου, όπου θα συνδέσει το λιμάνι με την ευρύτερη περιοχή και τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Κατάκολο–Πύργος–Αρχαία Ολυμπία–Βυτίνα–Τρίπολη/Άστρος, Τρίπολη-Μυκήνες: Σημαντικός άξονας που συνδέει περιοχές της Ηλείας, της Αρκαδίας και της Αργολίδας και διεθνούς σημασίας πολιτιστικούς και τουριστικούς προορισμούς.
Οι οδικοί άξονες εθνικής σημασίας, που χαρακτηρίζονται ως διαπεριφερειακοί, είναι οι εξής:
Αντίρριο–Αγρίνιο–Αμφιλοχία–Μενίδι–Άρτα–Ιωάννινα (σημερινή εθνική οδός)
Πάτρα–Σταυροδρόμι–Πανόπουλο–προς Τρίπολη
Διακοπτό (Πούντα)–Καλάβρυτα–Κλειτορία–προς Τρίπολη
Περιφερειακή Ενότητα Πατρών–Αμαλιάδας–Πύργου
Οι οδικοί άξονες που χαρακτηρίζονται ως ενδοπεριφερειακοί είναι οι εξής:
Πρωτεύοντες ενδοπεριφερειακοί άξονες
Μεσολόγγι–Αιτωλικό–Αστακός–Μύτικα–Πάλαιρος–Βόνιτσα
Αμφιλοχία–Βόνιτσα–Άκτιο (σημερινή οδός)
Ναύπακτος–Θέρμο–Παραβόλα–Αγρίνιο (βόρεια της Τριχωνίδας).
Ναύπακτος-Θέρμο–Προυσσός–προς Καρπενήσι.
Πάτρα–Χαλανδρίτσα–Καλάβρυτα
Πύργος–Σιμόπουλο–(σύνδεση με Ε.Ο.111)–Πανόπουλο–Ψωφίδα–Δάφνη
Κυλλήνη-σύνδεση με οδό Πατρών–Πύργου.
Δευτερεύοντες ενδοπεριφερειακοί άξονες
Αγρίνιο–Στράτος–Χαλκιόπουλο.
Αμφιλοχία–Χαλκιόπουλο–Λίμνη Κρεμαστών. Γαβαλού–Παπαδάτες–Αγρίνιο (νότια της Τριχωνίδας).
Ναύπακτος–Σίμος–Πλάτανος–Άνω Χώρα–Θέρμο
Παλαιά Εθνική Οδός Κορίνθου–Πάτρας
Παλαιά οδός Πάτρα–Κάτω Αχαΐας–Λεχαινών–Γαστούνης–Αμαλιάδας
Αμαλιάδα–Σιμόπουλο
Ανδρίτσαινα–Κρέστενα και Ζαχάρω
Ζαχάρω–Φιγαλεία–Επικούρειος Απόλλων–Ανδρίτσαινα
Πέραν του οδικού δικτύου απαντάται και σιδηροδρομικό δίκτυο. Έχει προγραμματιστεί η αναβάθμιση του άξονα Αθήνας –Πάτρας με κατασκευή ηλεκτροδοτούμενης διπλής γραμμής κανονικού εύρους. Μετά την ολοκλήρωση στη ηλεκτροδότησης της γραμμής, εκτιμάται η μείωση του χρόνου ταξιδιού κάτω από 2 ώρες για το τμήμα Αθηνών –Πατρών. Υπάρχει επίσης και οδοντωτός σιδηρόδρομος με την διαδρομή Διακοπτού-Καλαβρύτων. Η Ηλεία εξυπηρετείται σιδηροδρομικά μέσω της γραμμής Πύργου –Πάτρας –Κυπαρισσίας.