Μετά τη Βουδαπέστη το ενδιαφέρον θα στραφεί στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις, σε ένα άλλο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC), στο οποίο μετέχουν και Έλληνες αθλητές που στηρίζονται επίσης από αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αφορμή για το σημείωμά μας ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του άλματος σε μήκος Μίλτος Τεντόγλου, που με το 8.52 μ. στην Βουδαπέστη και στην τελευταία μάλιστα προσπάθειά του, πήρε το χρυσό μετάλλιο. Ο αγαπητός σε όλους Έλληνας αθλητής είχε μόνο μία ευκαιρία για να νικήσει και αυτό έκανε, διαχειριζόμενος άριστα την ψυχολογική πίεση της στιγμής και τη βαρύτιμη φύση του τροπαίου. Πολλές φορές, το ειδικό βάρος του τίτλου που διεκδικείς μπορεί να σε διαλύσει και να μείνεις πολύ μακριά από αυτό που μπορείς πραγματικά να κάνεις. Αυτό όμως δεν ισχύει για τον Μίλτο, που ως πραγματικός αθλητής, σε κάθε αγώνα παλεύει να επεκτείνει τις επιδόσεις του και κατά επέκταση τα όριά του (μετά τον αγώνα, ακούσαμε τον Τεντόγλου να λέει αυθόρμητα πως «αν δεν έκανε λάθος, το τελευταίο άλμα του θα μπορούσε να είναι και 8.70 μ». Ο πραγματικός αθλητής ξέρει τις δυνατότητές του και αυτό που πάντα ψάχνει είναι ο τρόπος για να τις διευρύνει)…
Καλά τα παραπάνω, αλλά η Αυτοκίνηση τι σχέση έχει με την ατομική προσπάθεια του κάθε αθλητή;
Κάθε μοντέλο αυτοκινήτου που παράγεται είναι το αποτέλεσμα μιας τεράστιας συλλογικής προσπάθειας δεκάδων ή και εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, η οποία συχνά είναι και πολύχρονη. Στόχος του κάθε εργοστασίου είναι να κατασκευάσει ένα μοντέλο που να είναι ταχύτερο από το αντίστοιχης κατηγορίας αυτοκίνητο κάποιας άλλης εταιρείας, να φρενάρει καλύτερα, να είναι πιο ασφαλές, πιο άνετο, να έχει καλύτερες αναρτήσεις και φυσικά, πάνω από όλα, να πουλάει περισσότερο από τα άλλα. Και πάντα μιλάμε για μικρολεπτομέρειες και μικροδιαφορές, οι οποίες όμως μετά από υπομονετική δουλειά αρκετών χρόνων κρίνουν τον τελικό νικητή. Με βάση τα προαναφερόμενα, η κοινωνία της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι σε θέση να αντιληφθεί τη μοναχική προσπάθεια κάθε αθλητή να γίνει καλύτερος και να νικά σε σημαντικούς αγώνες. Σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι η Αυτοκίνηση έχει τους αγώνες στο DNA της (το παγκόσμιο motorsport έχει πια 130 χρόνια ιστορία, και μάλιστα ένδοξη) η στήριξη στους αθλητές του στίβου είναι δεδομένη.
Ο χρυσός Ολυμπιονίκης του Τόκιο και Παγκόσμιος Πρωταθλητής πλέον του άλματος σε μήκος Μίλτος Τεντόγλου έχει την υποστήριξη της Kosmocar-Skoda στην προετοιμασία και τους αγώνες του. Στο πλαίσιο της χορηγίας, ο Έλληνας Ολυμπιονίκης οδηγεί τα νέα μοντέλα της Skoda, με την αρχή να γίνεται με το νέο Enyaq iV, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας. Η Αντιγόνη Ντρισμπιώτη, τρίτη στα 35 χιλιόμετρα βάδην του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Στίβου στη Βουδαπέστη, έχει την στήριξη της SIXT και της Μοτοδυναμικής, που της παραχώρησε ένα όχημα με σκοπό να διευκολύνει τις μετακινήσεις της εν όψει των αγωνιστικών της υποχρεώσεων, οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι. Στη Μοτοδυναμική στηρίζουν επίσης και τον αθλητή στίβου (άλμα επί κοντώ) Μανώλη Καραλή.
Επίσης, υπάρχει και η διεθνούς ακτινοβολίας τενίστριά μας Μαρία Σάκκαρη, η οποία έχει ρόλο επίσημου πρεσβευτή στην Porsche Ελλάς. Και αυτές δεν είναι οι μοναδικές περιπτώσεις στήριξης αυτοκινητοβιομηχανιών σε Έλληνες αθλητές, καθώς συχνά-πυκνά αναλαμβάνουν μεταξύ άλλων χορηγίες σε εκδηλώσεις όπως οι ποδηλατικοί αγώνες, για παράδειγμα.
O πρωταθλητής μας στην ενόργανη γυμναστική Λευτέρης Πετρούνιας αποτελεί εδώ και καιρό πρεσβευτή της Mercedes-Benz, η οποία για να τον διευκολύνει στην προετοιμασία του για τους αγώνες, του έχει παραχωρήσει ένα πολυτελές plug-in hybrid SUV.
Η Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε, θέλοντας να ενισχύσει το έργο της Άννας Ντουντουνάκη, της πρώτης ελληνίδας κολυμβήτριας που κέρδισε χρυσό μετάλλιο σε Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα , της παραχώρησε ένα υβριδικό Nissan Qashqai.
Επιθυμώντας να συμβάλλει στις προσπάθειες ξεχωριστών ανθρώπων που εμπνέουν και ενισχύουν την διαφορετικότητα και την ισότητα, το BMW Group Hellas είναι υποστηρικτής της Καρολίνας Πελενδρίτου, τρεις φορές Χρυσή Παραολυμπιονίκης στην κολύμβηση.
Ως ο Επίσημος Εταίρος Κινητικότητας της Διεθνούς Ολυμπιακής και Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής, η Τοyota παγκοσμίως υποστηρίζει σταθερά εδώ και χρόνια αθλητές. Ανάμεσα σε αυτούς βρίσκονται και οι σπουδαίοι Έλληνες αθλητές, μέλη της Team Toyota Hellas: Νάσος Γκαβέλας (στίβος), Στέλιος Μαλακόπουλος (στίβος), Στέφανος Ντούσκος (κωπηλασία), Μαρία Πρεβολαράκη (πάλη), Γιάννης Σγουρόπουλος (επιτραπέζια αντισφαίριση), Στέλλα Σμαραγδή (στίβος), Αντώνης Τσαπατάκης (κολύμβηση) και η πρωταθλήτρια του επί κοντώ Κατερίνα Στεφανίδη (στίβος).
Η Yamaha, του ομίλου «Μoτοδυναμική», συνεχίζει το έργο της στηρίζοντας διεθνούς φήμης αθλητές και συγκεκριμένα, χορηγώντας τον καλαθοσφαιριστή της Εθνικής Ομάδας Μπάσκετ Γιαννούλη Λαρεντζάκη.
Όσο για την Cupra, έχει αναθέσει ρόλο brand Ambassador στον κολυμβητή υπερ-αποστάσεων Σπύρο Χρυσικόπουλο, ο οποίος αποτελεί μέλος της CUPRA Tribe και το πλούσιο palmares του περιλαμβάνει και την επιτυχία του εγχειρήματος να κολυμπήσει από τη Ρόδο μέχρι το Καστελόριζο.
Μετά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου στη Βουδαπέστη το ελληνικό ενδιαφέρον θα στραφεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ που έρχεται στην Ελλάδα (λέγε με Ράλλυ Ακρόπολις) να πρωταγωνιστήσει και πάλι. Τα προγνωστικά λένε ότι θα δούμε ένα αγώνα με σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ Toyota και Hyundai, που θα είναι εδώ με όλα τους τα «αστέρια». Όμως, πέρα από το ζήτημα της overall και των δυό θέσεων που απομένουν στο βάθρο των νικητών, «ψυχή» του αγώνα είναι οι Έλληνες. Το επίπεδο έχει ανέβει πολύ, στο φετινό αγώνα θα δείτε συμμετοχές-κοσμήματα, τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό, όσο και σε αυτοκίνητα. Και έχει μεγάλη σημασία οι δικοί μας άνθρωποι να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερη στήριξη και να φτάσουν στον στόχο που έχουν θέσει, είτε αυτός λέγεται τερματισμός, είτε διάκριση. Στην Hyundai Ελλάς το έχουν αντιληφθεί αυτό και υποστηρίζουν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τους Λάμπρο Αθανασούλα και Νίκο Ζακχαίο, που με το Hyundai i20 N Rally2 φιλοδοξούν να ξεχωρίσουν και να φτάσουν στο κάτι παραπάνω.
Με την ίδια ευαισθησία αντιμετωπίζει τον Έλληνα αθλητή του Ράλλυ Ακρόπολις και ο Όμιλος Συγγελίδη, που θα στηρίξουν στον εθνικό μας αγώνα τους Χρυσόστομο Καρέλλη και Ηλία Παναγιωτούνη. Όπλο τους το καλά προετοιμασμένο Citroen C3 Rally2, με το οποίο γνωρίζονται πλέον πολύ καλά.
H TEOREN MOTORS ΑΕ, αποκλειστικός εισαγωγέας των αυτοκινήτων Renault & Dacia στην Ελλάδα, έχει αναλάβει τη χορηγία της Χαλκιάς Racing Team (την οποία φυσικά θα εκπροσωπήσουν στον εθνικό μας αγώνα οι Θέμης Χαλκιάς και Νίκος Κομνός με όπλο τους το Renault Clio Rally3.
Χορηγία, μια ελληνική εφεύρεση…
Ο θεσμός της χορηγίας εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στα χρόνια της λεγόμενης κλασικής αρχαιότητας, με τη μορφή οικονομικής βοήθειας για στρατιωτικό υλικό, δημόσια έργα και καλλιτεχνικές παραστάσεις. Χάρις στον θεσμό αυτόν γεννήθηκαν και στη συνέχεια αναπτύχθηκαν η τραγωδία και η κωμωδία, χάρις στον θεσμό αυτόν επίσης ναυπηγήθηκαν και οι τριήρεις που νίκησαν τους Πέρσες. Το πέρασμα της χορηγίας στην Αναγέννηση ήταν επίσης ευεργετικό, καθώς έδωσε τη δυνατότητα σε καλλιτέχνες απροσμέτρητου διαμετρήματος όπως ο Μιχαήλ Άγγελος και ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, να δημιουργήσουν αριστουργήματα. Καταλυτική ήταν η επίδραση του θεσμού και στη μουσική, αφού ανέδειξε συνθέτες όπως ο Μότσαρτ και ο Μπετόβεν. Τι να πούμε άλλο; Η χορηγία είναι μια καλή συνήθεια, σε κάθε περίπτωση…