Στο νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προβλέπονται υψηλά πρόστιμα στις εταιρείες οδικής βοήθειας στο ενδεχόμενο καθυστερήσεων στον χρόνο ανταπόκρισής τους.
Στη δημόσια διαβούλευση που έληξε στις 28 Φεβρουαρίου 2023 για τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον τίτλο: «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών – Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών» ορίζεται ότι η εταιρεία οδικής βοήθειας πρέπει να είναι σε διαρκή ετοιμότητα όλο το 24ωρο και όλες τις ημέρες του έτους, για να παρέχει άμεση και ποιοτική οδική βοήθεια στα οχήματα που θα την χρειαστούν. Αυτό σημαίνει άμεση ανταπόκριση με το ανάλογο προσωπικό και όχημα, σε χρόνο που δεν μπορεί να ξεπερνά τη μία ώρα από την κλήση, εκτός αν η εταιρεία οδικής βοήθειας αποδείξει ότι η ανταπόκριση σε συντομότερο χρόνο δεν ήταν εφικτή λόγω ανωτέρας βίας.
Μεγάλα πρόστιμα
Στο άρθρο 25 του ίδιου νομοσχεδίου αναγράφονται και τα πρόστιμα που προβλέπονται, τα οποία είναι σημαντικά. Για παράβαση της υποχρέωσης του άρθρου 2Α επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 1.500 ευρώ. Αν η υπέρβαση του ανώτατου χρόνου ανταπόκρισης είναι μέχρι 15 λεπτά, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ. Τα διοικητικά πρόστιμα που επιβάλλονται με απόφαση του περιφερειάρχη, αποτελούν έσοδα της περιφέρειας, ενώ αυτά που επιβάλλονται από την Τράπεζα της Ελλάδος είναι έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού. Τα πρόστιμα εισπράττονται κατά τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.